Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

MF s serii 300 to odnowiona seria 600, mi akurat te ciągniki bardzo się podobają i z chęcią zmienił bym swoją wysłużoną C 360 na MF 355 są to ciągniki proste bez elektroniki z tego co wiem to ludzie je chwalą, tych ciągników jest mało u handlarzy trzeba sporo szukać żeby trafić na takiego MF-a.

Opublikowano

Mam 390 nie wiem co byś chcial wiedzieć dokładnie faktycznie ciągnik bez elektroniki tylko blokada i przedni napęd włączane elektronicznie ciągnik zwrotny o prostej budowie> Spalanie jak to perkins przy lekkich pracach spali malo spalania nigdy dokładnie nie sprawdzałem godzina orki pługiem 4x30 ma 4 klasie około 8 l.Sporo cześci pasuje od 255 tylny most jest taki sam niektóre przy silniku to samo> może masz jakies konkretne pytania to pytaj. O tym że ciągnik jest dobry świadczy jego cena.

Opublikowano

MF s serii 300 to odnowiona seria 600, mi akurat te ciągniki bardzo się podobają i z chęcią zmienił bym swoją wysłużoną C 360 na MF 355 są to ciągniki proste bez elektroniki z tego co wiem to ludzie je chwalą, tych ciągników jest mało u handlarzy trzeba sporo szukać żeby trafić na takiego MF-a.

niedaleko mnie jest mf 355 do sprzedania

 

Mam 390 nie wiem co byś chcial wiedzieć dokładnie faktycznie ciągnik bez elektroniki tylko blokada i przedni napęd włączane elektronicznie ciągnik zwrotny o prostej budowie> Spalanie jak to perkins przy lekkich pracach spali malo spalania nigdy dokładnie nie sprawdzałem godzina orki pługiem 4x30 ma 4 klasie około 8 l.Sporo cześci pasuje od 255 tylny most jest taki sam niektóre przy silniku to samo> może masz jakies konkretne pytania to pytaj. O tym że ciągnik jest dobry świadczy jego cena.

interesuje mnie skrzynia jeszcze masz moze z rewersem

Opublikowano

Rewers jest mechaniczny innego nie było skrzynia 12/12 4 biegi w 3 grupach l,m,h taka była w modelach chyba po 91 roku (lewarek z boku) wczesniej była 12/4 bez rewersu z dźwigniami po srodku po srodku. Zdażały sie też skrzynie z półbiegiem włączanym guzikiem w lewarku 18/6 a;e żadko. Skrzynia 12/12 chyba jest udana konstrukcją była montowana potem w 42xx 43xx 54xx. Prosta budowa 0 problemów. Zdażaly sie też wersje z klimą ale żadko.

Opublikowano

Jak pisałem są 3 zakresy zakresy zmieniasz ruszając dźwignia w bok biegi sa 4 w układzie H masz zakres wolny l średni m i szybki czytaj szosowy h.W czasie jazdy zakresów sie nie zmienia. Wiec w czasie jazdy masz 4 biegi więc się nie przemęczysz.

Opublikowano

Poważnych usterek nie miałem. Pare drobiazgów w ciągu 3 lat eksploatacji sie trafiło czyściłem szczotki od silniczka ogrzewania, wymieniłem jeden przewód wysokiego ciśnienia od wtryskiwacza (pasował od 255 po małym wyginaniu) a ciec zaczol po tym jak go zdemontowałem w celu wymiany końcówki wtryskiwacza (2 sztuki), wymieniłem 2 końcówki drążka kierowniczego pasowały od iveco po 60 zł sztuka. Filtr paliwa i oleju to filtron. Klika razy czyściłem takie sitko w pompce paliwa jak go kupiłem w baku był syf nawet słoma więc parę razy zapchalo teraz jest ok. poci sie prawa zwolnica w mf normalne z tego co się orientowałem symering tez pasuje od 22 wg numerów katalogowych. Silnik mam ok podnosnik tez nawet siewnik 4 m podnosi na rozruszniku. To na tyle jak narazie. Co do silnika chodzi super pali bez problemów co do spalania już chyba pisałem na brak mocy nie nażekam ogólnie zwrotny i szybki jak to mf. Jego plus to też wysokość jak bys kupował są 2 wersje z płaska podłąga w kabinie wyższa i z takim tunelem nad skrzynia biegów niższa.

Opublikowano

Są przyciski tak jak do świateł np wciskasz puszczone jest zapewne przez przekaxnik jakoś nie patrzyłem i jest elektrozawór który otwiera dopływ oleju do odpowiedniego siłownika. Konstrukcja prosta. To są 2 rzeczy w tym ciagniku właczane elektrohydraulicznie reszta mechaniczna. mysle ze bez problemów powinno działac w wielu starszych ciągnikach nie ma z tym problemów przed kupnem warto oczywiście sprawdzić. Ogólnie ciągnik wart jest polecenia.

Opublikowano

A co do blokady gdy się ją włączy przyciskiem to wyłączy się automatycznie czy trzeba wcisnąć przycisk? Jeśli polecasz ten ciągnik to daj mi kilka wskazówek które byłyby cenne przy zakupie? na co zwrócić szczególną uwagę?

Opublikowano

Szczerze powiedziawszy z blkady nie kożystałem dawno jesli wogóle i niebardzo pamiętam ale chyba się wyłącza na desce rozdzielczej bedziesz miał od niej kontrolke więc wiadomo że jest włączona. Co do wskazówek silnik sprawdzasz jak każdy czy nie dymi itd, napęd zima łatwo sprawdzić też jest kontrolka, hydraulike możesz sprawdzić tak: skręcasz koła do oporu prtzytzymujesz silnik powinien zmienić pracę (wieksze obciążenie podobnie robisz z dzwignią hydrauliki zewnętrznej. ogólnie sprawdź czy wszystko działa ogrzewanie kierunki itd będzie podstawa do negocjacji ceny. Możesz też sprawdzić kzyżaki wału i osi przedniej przynajmniej wzrokowo tu jest taka zaleta nad 3xxx że przednia oś nie jest łożyskowana na wale napędowym i w przypadku wybicia mocowania osi nie uszkadza wału napędowego.

Opublikowano

A jak jest z odpaleniem w zimie? łatwo zapala w ujemnych temperaturach czy sa problemy? A jak jest z hamulcami są mechaniczne czy hydrauliczne czy dobrze hamuje? czy nie ma problemu z zapowietrzaniem i zapowietrzaniem? A przy włczonym napędzie 4 koła hamują? A jak jest ze sprzęgłem jest całkowicie mechaniczne czy może hydrauliczne?

Opublikowano

Mój odpala bez problemu oczywiście przy naprawdę dużych mrozach moga byc problemy to nie osobówka.Tak do -15 wsiadam grzeje płomieniówke i odpalam bez żadnych przygotowań przy większych mrozach nie próbowałem ciagnik nie jest mi codziennie potrzebny. Hamulce są hydrauliczne tak jak w c 360 powiedzmy dwie pompki hamują każda oddzielnym kołem, gdy jest włączony przedni napęd przód tez hamuje, gdy hamujesz włącza się przedni napęd automatycznie. Sprzęgło jest na linke lub cięgło metalowe w zalezbności od modelu.

Opublikowano (edytowane)

Alternatywą może być Landini seria XX80 XX50 np: 6880 7550

 

polecam Landini 6550 7550 6880 7880 około 68km 4x4 odpowiednik Mf 375 590 ale cena znacznie niższa (tak jak renault i fendt)

 

Z tego co się tu dowiedziałem:

- Landini = Massey Ferguson oczywiście nie wszystkie modele ale rozpatrywane serie (xx88 i xx55) tak,

- dostępność części niezła (szczególnie silnik ten sam co 4514)

- trwałość porównywalna

- niezły komfort - kabinka rewers (landini i mf)

- wyposażenie i jakość materiałów w stosunku do ursusa to przepaść (lepsze skrzynie mf i landini)

- świetny stosunek ceny do wieku dla landini

 

Szukać zadbanego egzemplarza landini i brać

trochę więcej na ten temat :

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32893-massey-ferguson-czy-landini-okolo-90r/#entry599439

 

dane techniczne Landini 8880 - odpowiednik 390

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/33581-landini-seria-xx80-6880-7880-8880-9880/page__fromsearch__1

Edytowane przez Szczur
Opublikowano

witam . Odswiezam temat :) Mysle nad zakupem tego modelu 390 i mam pytanie otoz czy sa problemy z pompa paliwowa , bo slyszalem od znajomego ze mf ze sa czule na paliwo i nie rowno pracuja lub nie moga wejsc na obroty ? czy to prawda ? Nie sadze tak ale pytam z ciekawosci bo model 390 bardzo mi sie podoba i chce go kupic bo juz mam dosc tego ursusa 1014 ciagle cos , moze tak trafilem ale osobiscie mam dosc tego ciagnika i mysle sie przerzucic na taki traktor nie za duzy a oszczedny.

Opublikowano

Rotacyjna pompa wtryskowa - jedno z najpopularniejszych rozwiązań pompy wtryskowej. Jeśli znajomy poza C360 czy starym zetorem nie wiedział ciągnika to można mu wybaczyć. 

Pompa jest bardzo dobra, jedynie co to nie powinno się stosować jakiś wynalazków czyli niewiadomego pochodzenia olei opałowych czy ON z jordanu ale to dotyczy każdego silnika.

Pozwolę sobie napisać moją uwagę do Twojej chęci wymiany - to zupełnie inne ciągniki, MF będzie zdecydowanie lżejszy, zwinniejszy, oszczędniejszy oraz lepszy jakościowo ale to zdecydowanie słabszy ciągnik. Nie wiem jaki masz sprzęt ale zastanów się abyś później nie musiał zmieniać.

Opublikowano

No posiadam agregat 3.60 plug obrotowy 3 z zawieszanym pakomatem i dyskowke 2.60 z spulchniaczem . Moim zdaniem powinien dac sobie rade poniewaz gdy 1014 sie zepsol(jak zawsze w okresie prac ) to wtedy uzywalem ursusa 902 i szedl w plugu dyskowce i w agregacie chociaz brakowalo czasami napedu wiec moim zdaniem powinien dac rade bez problemu. A co wypowiedzi znajomego ma tylko c360 i zapewne ty masz racje a mi sie nie chcialo w to wierzyc. A posiadsz ten akurat model 390?  :)

Opublikowano

myślałem także nad 399 ale mało ich jest w dobrym stanie. nie daleko mnie znalazłem model 390 z roku 89 w dobrym stanie. oglądałem także wersję 698 i 699 tylko dla mnie to już jest za stare jak np 85 rok, z takiego roku mam 1014 i szczerze jest już wyrabana . kiedyś chciałem ciągnik z turbina a obecnie nigdy nie kupię z turbo np ursusa po 2 latach już do wymiany wtryski przy okazji do regeneracji pompą . myślałem nad modelem 390 lub 399. A jaką skrzynie posiadasz w swoim mf?

Opublikowano

12+4.

Nie wiem co Ci to turbo przeszkadza. Ale jak chcesz to szukaj np. 398 - do silnika nie wiele dopasujesz ale ma dużo wyższy moment obrotowy i parę KM więcej.

Opublikowano

miałem przygody z obecnym ciągniekiem że względu na turbo . a to padło koszt nowej ponad tysiąc, urwanie wirnika i cały silnik tłoki były do wymiany. masakra i dlatego wolę bez. moim zdaniem to jest wyciąganie i pilowanie ciągnika.a w tym modelu może jest to trwalsze ale wolałbym bez. normalną 4 lub 6.

Opublikowano

turbo padło i troche ponad 1tys to dużo? wiesz... do nowego traktora to trzeba dorosnąć, zmienić mentalność. Jakoś nawet stare 1014 to mają i nikt nie narzeka tylko jedzie. Ojcie tak samo smucił z tym turbo tylko że on ma 70lat i już inny nie będzie. Kupisz 6cyl wolnossące to będzeisz stękał że remont dodatkowych 2 cyl to już jest kosmos cena.

Kup sobie 390 choby z padnietym silnikiem byle skrzynia chodziła..... remont zrobisz za 5tys i lux maszyna. Na okazje z takim MFem bym nawet nie liczył za mniej niż 50tys bo to za dobre sprzęty, a kto wie jak sie robi ursusem 5314 i takim MFem to na ursusa nie spojrzy.... a niby takie podobne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v