Skocz do zawartości
lukiANDmarcin

wygłuszanie pronara 82tsa

Polecane posty

endrius    9

Witam też będę wygłuszał swojego Pronara i tak myślę ze tą matą http://www.allegro.p...ndard_boll.html obkleił bym podłogę tak gdzieś 3 warstwy, tą zaś matę filcową http://www.allegro.pl/item870003379_boll_mata_wygluszajaca_z_filcem_filcowa_filc_waw.html obkleił bym od środka tą osłonę pod zegarami też tak przynajmniej 3-4 warstwy i też zastanawiam się dać coś może pomiędzy dachem . Może ktoś ma jeszcze inny pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

endrius    9

Tak te maty dałbym jedną na drugą tylko nie wiem czy się jedna do drugiej przykleiła ale zawsze można coś wymyślić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Na razie nie będę robił bo jest za zimno ale jak się ociepli to na pewno się za to zabiorę żeby radia w spokoju posłuchać w czasie pracy B) . I fotki na pewno jakieś będą . To co kolega sebe1033 podał to słyszałem że też jest dobre .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja też będę musiał o tym pomyśleć bo to zawsze jest przyjemniej pracować jak jest cicho i mam nadzieje że biedzie można pogadać spokojnie przez tel:)

 

aha a ile tak mniej więcej zamierzasz kopić tych mat? i gdzie je umieścić dokładnie i których tych z filcem? czy tych zwykłych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Na razie jeszcze nie wiem ile będę kupował muszę dokładnie pomierzyć i tak pisałem wcześniej te z filcem pod kierownice a te zwykłe maty bez filcu na podłogę . Ale to wszystko okaże się w praniu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

to jest dobra myśl z tymi matami tylko te filcowe oczywiście nie bardzo na podłoge tylko jak kolega napisał pod zegary bo filc lubi przyjmować wilgoć a te zwykłe bitumiczne na podłoge w sam raz i tylko jedną warstwe tylko grubszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blusik74    0

Ja ma Pronara 82SA i hałas przeokrutny w czasie pracy. Jak na razie kupiłam 20 mat w tym 10 szt z warstwą aluminium http://www.allegro.pl/item812685511_app_boll_aluminiowe_maty_wygluszajace_alu_wawa.html a 10 szt bez oczywiście też tej samej firmy. Koszt zakupu tych mat wyniósł mnie 200 zł.

 

Zajmuję się tym tematem już jakiś czas i na jednym z forum wyczytałem, że warto wykorzystać wygłuszenie ze ścian grodziowych z samochodach z silnikiem diesla, w którym maty są grubsze i mocniej wygłuszają oraz mają folię aluminiową co by zabezpieczało przed dostawaniem się ciepła do kabiny co w ciepłe dni zabezpieczało by środek kabiny przed dodatkowym ociepleniem kabiny w której i tak jest pioruńsko gorąco.

 

Jeszcze ich nie montowałem ale planuję:

1. Ułożyć to na podłodzę bez aluminium i pod zegarami z warstwą aluminium jak i w części gdzie jest siedzenie. Skrzynia głośno pracuje chyba nawet głośniej jak silnik.

2. Duża część chałasu wpada właśnie w miejscu gdzie się zaczyna kabina od strony silnika. Właśnie w tym miejscu chcę zainstalować wycięte wcześniej do kształtu kabiny i pompy hydraulicznej od wcześniej wspomnianego wygłuszenia od samochodu koszt takiego wygłuszenia na szrocie ok 100 zł.

3. Kolejne miejsce to dach i wejście od strony wycieraczki przedniej, tam jest gdzieś nieszczelność bo pracując wieczorami na górnych szperaczach wchodzą mi do kabiny jakieś muszki które krążą przy światłach. ale nie wiem jakie maty będzie tam można zainstalować. Trzeba zwrócić uwagę przy dachu żeby wczasie pracy na szperaczach nie zafajczyło się o temperatury. Myślałem o matach piramidowych http://www.allegro.pl/item876227268_wygluszenie_pianka_mata_akustyczna_50x50_x_4_cm.html#gallery

 

Jak się zrobi cieplej zobaczę co z tego wyjdzie bo zabawy z tym trochę będzie jak chce się zrobić to dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Widzę profesjonalne podejście do tematu :) . A ja myślałem że to tylko u mnie jest jakaś nieszczelność koło radia . Ja osobiście to tam planuje przykleić te zwykle maty bitumiczne bez alu albo z filcem też ponoć dobrze wchłania dzwięk . A jak będziesz obklejał pod siedzeniem to pod kabiną czy będziesz ściągał tą tapicerkę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blusik74    0

POd siedzeniem postaram się zdjąć tapicerkę. POwinno być wygłuszone też od spodu kabiny ale przy zamotowanej kabinie to raczej nie możliwe żeby to dobrze zrobić i zabezpieczyć tak aby się woda pod wygłuszenie nie dostał i blacha nie skorodowała.

Maty z filcem muszą być odseparowane od wilgoci żeby nie pleśniały. Dzwiękochłonność może jest wyższ niż bez filcu, ale powdójnie nakleić matę bitumiczną i efekt może być znaczenie lepszy niż w matach z filcem. Tak bynajmniej radzą fachowcy od wygłuszania samochodów przy montażu nagłośnienia car audio.

 

SAm jestem ciekaw czy przyniesie to jakiś znaczący efekty i zrobi się ciszej w naszych pronarach. PO kilkunasto godzinnych pracach polowych to faktycznie dzwoni w uszach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

,, PO kilkunasto godzinnych pracach polowych to faktycznie dzwoni w uszach.'' Oj co prawda to prawda jak po orce do domu przyjezdzam to nie wiem jak się nazywam :) a w głowie szumi jak bym całą dyskotekę pod głośnikami stał . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    1

Pomiar natężenia dźwięku nieprofesjonalnym urządzeniem w pronarze 82sa przy prawie maksymalnych obrotach na najwyzszym biegu na asfalcie wykazał 96 db. Jeżeli ktos chce na szybko i niskim kosztem obnizycpoziom hałasu to po lecam po prostu zatyczki do uszu. Do kupienia zwykle w marketach budowlanych. Takie zatyczki sa zwykle selektywne w zakrecie czestotliwości uciązliwych i u mnie spisują się wyśmienicie. Słychac radio, można rozmawiac a jednocześnie hałas nie jest uciązliwy. Dodatkowo całkiem inaczej słychac maszyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pleban1330    0

co z tego że wygłuszycie tu i tam skoro hałas wpada przez szyby :) , mam pytanie czy ktoś z was montował fotel pneumatyczny z tirolota do pronarka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Co do wygłuszenia to w moim 820 zastosowałem maty filcowe bez kleju, zapodałem je pod zegary dałem tyle że ledwo poskładałem osłony, to wystarczyło aby podczas orki słuchać radia,fotel pneumatyczny mam tylko bez pompki,aby go pompować mam poprowadzony przewód z końcówką na (pistolet do pompowania kół)a w fotelu założyłem zaworek z dętki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

Fotel jak fotel umocowany do tych samych otworów co oryginał,co do wygłuszenia to posiadałem maty filcowe 1000x1500mm i po odkręceni wszystkich osłon pod kierownicę pokładłem je na zbiornik i rozdzielacz,tak że dołem zasłaniają pompą i leżą na skrzyni,dopasowałem tak aby można było sterować rozdzielaczem i przed założeniem boczków jeszcze poupychałem wolne miejsca,tak że ledwo wszystko poskręcałem, teraz mam trochę czasu więc na podłogę zapodam mikrogumę (taką z karimaty http://www.allegro.pl/item883131718_karimata_alu_6mm.html )taka mata nie chłonie wody .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Witam cieknie mi gdzieś koło orbitrola pod kabiną gdy się olej rozgrzeje jak się dostać do orbitrola bo od spodu to rozdzielacz zasłania
    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.