Skocz do zawartości
lukiANDmarcin

wygłuszanie pronara 82tsa

Polecane posty

endrius    9

Witam też będę wygłuszał swojego Pronara i tak myślę ze tą matą http://www.allegro.p...ndard_boll.html obkleił bym podłogę tak gdzieś 3 warstwy, tą zaś matę filcową http://www.allegro.pl/item870003379_boll_mata_wygluszajaca_z_filcem_filcowa_filc_waw.html obkleił bym od środka tą osłonę pod zegarami też tak przynajmniej 3-4 warstwy i też zastanawiam się dać coś może pomiędzy dachem . Może ktoś ma jeszcze inny pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

endrius    9

Tak te maty dałbym jedną na drugą tylko nie wiem czy się jedna do drugiej przykleiła ale zawsze można coś wymyślić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a kiedy to zamierzasz robić? to bym zobaczył jak to zdaje egzamin u ciebie i wtedy bym pomyślał u siebie wstaw fotki swoich maszyn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Na razie nie będę robił bo jest za zimno ale jak się ociepli to na pewno się za to zabiorę żeby radia w spokoju posłuchać w czasie pracy B) . I fotki na pewno jakieś będą . To co kolega sebe1033 podał to słyszałem że też jest dobre .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja też będę musiał o tym pomyśleć bo to zawsze jest przyjemniej pracować jak jest cicho i mam nadzieje że biedzie można pogadać spokojnie przez tel:)

 

aha a ile tak mniej więcej zamierzasz kopić tych mat? i gdzie je umieścić dokładnie i których tych z filcem? czy tych zwykłych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Na razie jeszcze nie wiem ile będę kupował muszę dokładnie pomierzyć i tak pisałem wcześniej te z filcem pod kierownice a te zwykłe maty bez filcu na podłogę . Ale to wszystko okaże się w praniu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo21    0

to jest dobra myśl z tymi matami tylko te filcowe oczywiście nie bardzo na podłoge tylko jak kolega napisał pod zegary bo filc lubi przyjmować wilgoć a te zwykłe bitumiczne na podłoge w sam raz i tylko jedną warstwe tylko grubszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blusik74    0

Ja ma Pronara 82SA i hałas przeokrutny w czasie pracy. Jak na razie kupiłam 20 mat w tym 10 szt z warstwą aluminium http://www.allegro.pl/item812685511_app_boll_aluminiowe_maty_wygluszajace_alu_wawa.html a 10 szt bez oczywiście też tej samej firmy. Koszt zakupu tych mat wyniósł mnie 200 zł.

 

Zajmuję się tym tematem już jakiś czas i na jednym z forum wyczytałem, że warto wykorzystać wygłuszenie ze ścian grodziowych z samochodach z silnikiem diesla, w którym maty są grubsze i mocniej wygłuszają oraz mają folię aluminiową co by zabezpieczało przed dostawaniem się ciepła do kabiny co w ciepłe dni zabezpieczało by środek kabiny przed dodatkowym ociepleniem kabiny w której i tak jest pioruńsko gorąco.

 

Jeszcze ich nie montowałem ale planuję:

1. Ułożyć to na podłodzę bez aluminium i pod zegarami z warstwą aluminium jak i w części gdzie jest siedzenie. Skrzynia głośno pracuje chyba nawet głośniej jak silnik.

2. Duża część chałasu wpada właśnie w miejscu gdzie się zaczyna kabina od strony silnika. Właśnie w tym miejscu chcę zainstalować wycięte wcześniej do kształtu kabiny i pompy hydraulicznej od wcześniej wspomnianego wygłuszenia od samochodu koszt takiego wygłuszenia na szrocie ok 100 zł.

3. Kolejne miejsce to dach i wejście od strony wycieraczki przedniej, tam jest gdzieś nieszczelność bo pracując wieczorami na górnych szperaczach wchodzą mi do kabiny jakieś muszki które krążą przy światłach. ale nie wiem jakie maty będzie tam można zainstalować. Trzeba zwrócić uwagę przy dachu żeby wczasie pracy na szperaczach nie zafajczyło się o temperatury. Myślałem o matach piramidowych http://www.allegro.pl/item876227268_wygluszenie_pianka_mata_akustyczna_50x50_x_4_cm.html#gallery

 

Jak się zrobi cieplej zobaczę co z tego wyjdzie bo zabawy z tym trochę będzie jak chce się zrobić to dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Widzę profesjonalne podejście do tematu :) . A ja myślałem że to tylko u mnie jest jakaś nieszczelność koło radia . Ja osobiście to tam planuje przykleić te zwykle maty bitumiczne bez alu albo z filcem też ponoć dobrze wchłania dzwięk . A jak będziesz obklejał pod siedzeniem to pod kabiną czy będziesz ściągał tą tapicerkę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blusik74    0

POd siedzeniem postaram się zdjąć tapicerkę. POwinno być wygłuszone też od spodu kabiny ale przy zamotowanej kabinie to raczej nie możliwe żeby to dobrze zrobić i zabezpieczyć tak aby się woda pod wygłuszenie nie dostał i blacha nie skorodowała.

Maty z filcem muszą być odseparowane od wilgoci żeby nie pleśniały. Dzwiękochłonność może jest wyższ niż bez filcu, ale powdójnie nakleić matę bitumiczną i efekt może być znaczenie lepszy niż w matach z filcem. Tak bynajmniej radzą fachowcy od wygłuszania samochodów przy montażu nagłośnienia car audio.

 

SAm jestem ciekaw czy przyniesie to jakiś znaczący efekty i zrobi się ciszej w naszych pronarach. PO kilkunasto godzinnych pracach polowych to faktycznie dzwoni w uszach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

,, PO kilkunasto godzinnych pracach polowych to faktycznie dzwoni w uszach.'' Oj co prawda to prawda jak po orce do domu przyjezdzam to nie wiem jak się nazywam :) a w głowie szumi jak bym całą dyskotekę pod głośnikami stał . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    1

Pomiar natężenia dźwięku nieprofesjonalnym urządzeniem w pronarze 82sa przy prawie maksymalnych obrotach na najwyzszym biegu na asfalcie wykazał 96 db. Jeżeli ktos chce na szybko i niskim kosztem obnizycpoziom hałasu to po lecam po prostu zatyczki do uszu. Do kupienia zwykle w marketach budowlanych. Takie zatyczki sa zwykle selektywne w zakrecie czestotliwości uciązliwych i u mnie spisują się wyśmienicie. Słychac radio, można rozmawiac a jednocześnie hałas nie jest uciązliwy. Dodatkowo całkiem inaczej słychac maszyne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pleban1330    0

co z tego że wygłuszycie tu i tam skoro hałas wpada przez szyby :) , mam pytanie czy ktoś z was montował fotel pneumatyczny z tirolota do pronarka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Co do wygłuszenia to w moim 820 zastosowałem maty filcowe bez kleju, zapodałem je pod zegary dałem tyle że ledwo poskładałem osłony, to wystarczyło aby podczas orki słuchać radia,fotel pneumatyczny mam tylko bez pompki,aby go pompować mam poprowadzony przewód z końcówką na (pistolet do pompowania kół)a w fotelu założyłem zaworek z dętki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Fotel jak fotel umocowany do tych samych otworów co oryginał,co do wygłuszenia to posiadałem maty filcowe 1000x1500mm i po odkręceni wszystkich osłon pod kierownicę pokładłem je na zbiornik i rozdzielacz,tak że dołem zasłaniają pompą i leżą na skrzyni,dopasowałem tak aby można było sterować rozdzielaczem i przed założeniem boczków jeszcze poupychałem wolne miejsca,tak że ledwo wszystko poskręcałem, teraz mam trochę czasu więc na podłogę zapodam mikrogumę (taką z karimaty http://www.allegro.pl/item883131718_karimata_alu_6mm.html )taka mata nie chłonie wody .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×