Skocz do zawartości
akuku

mtz82 z agregatem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
akuku    0

Co sadzice mam mtz i chce kupic agregat aktywny wirnikowy 3m z wałem rurowym i hydropakiem czyli mozna siewnik doczepic, siewnik mam sulky 3m. Darade ten traktorek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

zapomnij o takim zestawie jak cos to tylko 2,5 m.Do 3 m rotora to ok.130 km aby to ładnie się siało z prędkością około 8km/h


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akuku    0

pszenicy niedarady rzepak tak bo siewnik ma zasyp 300kg. A naco zwrucic uwage kupójca agregat taki?? zeby oki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati5457    0

według mnie predkosc była by słaba ale lepiej kupić mniejszy i jezdzić szybciej a nie katować ciagnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    0

Ja mam agregat z expomu Lecha 3,30 m i ma co z nim robić pod górki. Już nie wspomnę że sworznie czasami się urywają od podnośnika. Dlatego odradzam Ci zakupu takiego zestawu. Lepiej kupić coś mniejszego a śmiało jeździć. Zgadzam się w 100% z opinią mati5457.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    1

Koledzy ja mam MTZ 82 i ciągne nim agregat uprawowy krone 3m z siewnikiem i daje rade oczywiscie jest potrzebny mały tuning :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Jeszcze kilka lat temu mój MTZ pracował z 3m agregatem amazone kg z zabezpieczeniami sprężynowymi, problemem nie był brak mocy tylko dociążenie przedniej osi mimo 120kg dodatkowych obciążników ,często można było oglądać ten traktor na dwóch kołach. Do tego przemięte opony , pourywane lagi.Podnoszenie tylko na najwyższych obrotach . MTZ poradzi sobie z 3m agregatem aktywnym ale lekkiej konstrukcji o siewniku to można pomarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    1

Agregat+siewnik waży wazy 1800kg jeszcze do tego 300kg zasyp i radzi sobie przednia os mam obciażoną podnosi na wolnych obrotach i laga 1 raz mi pękła ale juz nie pekna bo sa mocniejsze.

Jeszcze mam plug obrotowy 4 waga 1440kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    1

Wystarczy tylko troszke i daje rade

-siłownik załorzyłem 125 juz wiekszego nie ma

-na przodzie mam 500kg wysuniete 40cm

-szerokie ogumieni zalane woga oc daje 300kg

-płaskowniki na ramie bo sie wyginała

-tylne cięgna własnrj roboty

-jeszcze turbinka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Wystarczy tylko troszke i daje rade

-siłownik załorzyłem 125 juz wiekszego nie ma

-na przodzie mam 500kg wysuniete 40cm

-szerokie ogumieni zalane woga oc daje 300kg

-płaskowniki na ramie bo sie wyginała

-tylne cięgna własnrj roboty

-jeszcze turbinka

 

 

Kolego do zwykłego MTZ 82 założyłeś siłownik C-125?? mieści się taki ?? jak z pompą daje radę?? wolniej podnosi??i na koniec ile taki C-125 kosztuje???


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    1

Tak do 82 założyłem C-125 i sie zmiescił troszke wolniej podnosi ale jest zawsze pewnosc że cos podniesie maszyne albo przód ,a ile kosztuje teraz nie wiem ale sie dowiem i napisze ale chyba 800zł ale nie pamietam dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

No turbo konkret.Jak dowiesz się o cene C-125 to napiszB)


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

dzięki za info też się rozejrzałem za tym to 780 zł dali mi oferte na C-125


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Z tego co widać opony z tyłu zostały wąskie,a więc napęd nie zgrywa się.Co do turbo,czy robiłeś coś z pompą wtryskową?

najpierw poczytaj kolego trochę a potem pisz ,kolega @patrykfor ma całe ogumienie od MTZ TS rozmiary 16,9R38 a przód 360/70R20 więc jest dobrze;) a co do pompy to jak dobrze pamiętam to tylko dawkę zwiększył...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    2

Czyli na zdjęciu są szerokie opony z tyłu?Fakt,mogło mi się wydawać:blink: Powinieneś kolego sam też czytać, a potem pisać:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Czyli na zdjęciu są szerokie opony z tyłu?Fakt,mogło mi się wydawaćsmile.gif Powinieneś kolego sam też czytać, a potem pisaćwink.gif

 

 

Co masz na myśli ??


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Witam

ile rzeczywisty udźwig tego siłownika http://allegro.pl/si...2163466967.html wynosi jeszcze jedno czy ten siłownik jest seryjnie montowany w nowych ciągnikach w serii mtz 82.3

Siłownik ten ma 4,5 tony udźwigu,ale rzeczywistego nie wiem,choć podnosi wszystko co 1025 uciągnie; jest montowany w ciągnikach serii 1025 ,to na pewno a w mniejszych to nie jestem pewien,choć zapewne w serii 82 ,można dopłacić za siłownik C-110 i on realizuje 3,5 tony udźwigu co w zupełności wystarcza do podniesienia agregatu siewnego o masie 1800kg i pług obrotowy 4 skibowy,Opal 90.Fotki w galerii u mnie,.Zapraszam


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez panmino
      Podczas pracy na pełnym gazie i dużym obciążeniu silnik furkocze, praca jest nierówna, ale są to "nierówności" o dużym natężeniu i na obrotomierzu tego nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem drożność przewodów paliwowych. Co to może być?
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.