Skocz do zawartości
POLKOP

silnik perkins w zetorze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
POLKOP    2

Znajomy mi mówił ze można wstawić silnik od ursusa c 360 3p do zetora 6945 czy to prawda? Taka przeróbka by mnie interesowała, bo bym zaoszczędził trochę paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Ha ha ha, a posiadacze zetorów na AF twierdzą że zetor pali tyle samo co perkins, to po co chcesz wtsawiać!!!, to ja już się zastanawiałem się żeby do mf 255 wstawić silnik zetora :)

A tak poważnie, po co wstawiać, lepiej poszukać orginał znajomy ma właśnie takiego zetora 6745A czy jakoś takie symbole wiem że na masce ma na końcu numerów "A" podobno 75km sam nie wierzyłem do puki nie zobaczyłem, ale spalanie to tam za rewelacyjnie niskie nie ma, może stan silnika, a może masa własna i niedobrane pod perkinsa przełożenia robią swoje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nie kombinuj bez sensu... masz padnięty silnik to go zrób, albo wymień na drugi. Co do kultury pracy i parametrów tego silnika w Zetorze 6945 to nie mam pojęcia ale mieliśmy MFa 255 i potem zetora 3320 to wiadomo Zetor deko więcej spalił(szalonych różnic nie było... :) ), ale był trudniejszy do zaduszenia i wydaje mi się że kulturalniej pracował, także bardziej odpowiadały mi parametry Zetora niż MFa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ha ha ha, a posiadacze zetorów na AF twierdzą że zetor pali tyle samo co perkins, to po co chcesz wtsawiać!!

 

Perkins mniej pali może minimalnie ale mniej. A taka przeróbka nie ma sensu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Haha dobry jesteś, argumentuj swoją wypowiedź.

Co ten zetor ma tak wspaniałego ,że dłużej wytrzyma, tłoki z tytanu :)

Gabarytowo nie jest dużo większy (zetor).

Jak podczepisz identyczne maszyny do zetora i ferdka to wiadomo ,że słabszy szybciej wyzionie ducha :)

Pomysł bez sensu i nieopłacalny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Też mi się tak wydaje zetory są nie do zajechania a w takiej przeróbce to już zawsze gorzej bo nie oryginalne. A nie przesadzajcie ja też mam zetora i wcale nie jest taki paliwożerny jak go inny opisują oczywiście wypali więcej ale i więcej zrobi i lepiej. Więc taka przeróbka jest bezsensowna. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

He... tak czułem, ze zaraz będzie; te są do zajechania , a te nie.... Czy są do zajechania to moi drodzy to zależy od ich użytkowania.... a na przykład na obronę MFa podam taki przykładzik, ze u mnie u faceta kilka domów dalej lata orginalnie bez ingerencji w silnik MF255 jeszcze z 85r.... Ale tak jak pisałem taka przeróbka(przekładka) nie ma najmniejszego sensu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Chciałbym żeby się właściciel wypowiedział ile pali :) Ale mniejsza o to jeśli nawet jakimś cudem zaoszczędzi te 2l paliwa to w ile lat sie zwróci ta inwestycja w silnik? Jeszcze od 3p z 47konikami :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Do tego Zetora silnik 3p ma za małą moc, lepiej jak chce kombinowac to niech wsadzi 4p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Witam ja jestem właścicielem zetora 6945 jedni mowia ze ma 65 a drudzy ze 72 KM ale mniejsza z tym ...Na początku przed zakupem byl obaw ze bedzie palil duzo.......teraz po 2 latach uzytkowania moge stwierdzic ze tyle co spali przy wykonanej pracy to nie jest duzo ubytku w baku:) Z tatą przykręcalismy pompę od 60 i powiem ze zapalic nie chcial od razu ..palil tak jak by bylo z "20 stopni mrozu" Ogólnie to nie ma co kombinowac ............. A jesli ci tak duzo pali to sprzedaj zetora i kup sobie jakiegos 2 napędowego z silnikiem perkinsa..pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Pomyśl sobie ile paliwa kupisz zamiast tego silnika, moim zdaniem interes nieopłacalny i bezcelowy. Poza tym ta różnica w spalaniu nie jest duża a silniki różnią się mocą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

najlepiej założyć 4P 74km za silnik dasz 4000tyś za przeróbrke z 3000tyś spali ze 2 litry mniej a silnik MF 74km jest wytrzymały ale orginalny nie polski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

no pany teraz to szalejecie na całego ten zetorek jest sporo silniejszy "jedni mowia ze ma 65 a drudzy ze 72 KM ale mniejsza z tym " i piszecie że zetor spali nie wiele więcej od 47konego perkinsa no zastanówcie się. a co do przeróbki popieram przedmówców to nieopłacalne jak nie potrzebny Ci taki duży ciągnik to go sprzedaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Na Allegro jest silnik od wózka widłowego za nieduże pieniądze, jak miałbys kombinować to nie przeocz tego... cos okolo 2500zł jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×