Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlatego troche sie obawiam brac pronara cena jest sympatyczna ale mnustwo pierdół sie pojawia a w zachodnim znowu jak cos padnie to trzeba sie grubo za kieszen trzymac 
A może faktycznie coś z Forterr by było wystarczające a częsci w rozsadnych cenach . Ludzie narzekaja na spalanie ale 7745 tez niby paliwożerny a jakos nie placze bo w ciezkiej robocie robi swoje i pali swoje 

Opublikowano

Też bym chciał to wiedziec o jaki model chodzi.

Dlatego troche sie obawiam brac pronara cena jest sympatyczna ale mnustwo pierdół sie pojawia a w zachodnim znowu jak cos padnie to trzeba sie grubo za kieszen trzymac 
A może faktycznie coś z Forterr by było wystarczające a częsci w rozsadnych cenach . Ludzie narzekaja na spalanie ale 7745 tez niby paliwożerny a jakos nie placze bo w ciezkiej robocie robi swoje i pali swoje 

 

W Pronarach tych na zachodnich podzespołach najwięcej tych "pierdół" wynikają z montażu i wychodzą w pierwszych kilkuset mth pracy naprawiane przeważnie w okresie gwarancyjnym. W kilkuletnim ciągniku z przebiegiem ponad 1000mth powinno byc już wszystko poprawione i nie sprawiac problemów. A co do ceny częci to tańsze będą te typu szyby, elementy karoserii, wnętrza kabiny itp. wszystkie pozespoły główne (silnik skrzynia mosty) przy naprawie będą kosztowały tyle co w zachodnich bo w końcu sa zachodnie. Ale z takimi przebiegami jak maja te z linków które wrzuciłem przy odpowiedniej obsłudze powinny jeszcze dłuuuugo pochodzic bez potrzeby ingerencji/naprawy. Skrzynia tylny i most jest ten sam co w mniejszych Case CS i Steyr M9000 jak masz kogoś w okolicy kto ma taki ciągnik możesz poptyac jak mu chodzi układ napędowy bo te ciągniki robiono w pierwszej połowie lat 90 tak więc już większości liczniki się przekrciły to juz coś o trwałości można pawiedziec.

 

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej porozmawiaj z ich użytkownikami na AF jest ich kilku czy kilkunastu. Na YouTube też jest ich toche.

I jest jeszcze jedna zaleta co do zakupu ciągnika z Polski (bez względu na markę) o czym zapomniałem napisac wcześniej a w twoim przypadku bedzie istotny element wyposażenia - układ pneumatyczny. Większośc ściąganych z zachodu ciągników nie będzie go posiadało (sporo ofert na rynku jest z Francji czy Holandii) a założenie to też dodatkowy koszt zapewne około 5tyś zł .

Co do spalania to te nowsze silniki nie są jakieś mega oszczędne - normy emisji spalin robią swoje.

 

 

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Dokładnie. Najlepiej ściągnij przedstawicieli wszystkich 4 marek obierz jedną wersję wyposażenia i patrz który lepszą ofertę rzuci.

Takie Lamborghini Strike ma całkiem fajną stylistyke(może i ładniejszy niż DF), a biały lakier bedzie z dala się wyróżniał:

19689454416_dc92aa1d23_c.jpg

Opublikowano

Lambo są mniej popularne niż DF i Same w Polsce. W okolicy mam dealera Same/DF i Lambo nie mają. Możliwe, że biały będzie najbardziej się różnić ceną od reszty.

Opublikowano (edytowane)

My za P5 w prawie pełnym wyposażeniu i z ładowaczem LC-3 zapłacilismy blisko 180 000zł brutto. Dołóż mu komplet osprzetu i wyjdzie blisko 190 000zł brutto z tym że on ma 101KM nominalnie a maksymalnie 106KM czyli ciut wiecej ale wyposażeniem bije na łeb wszystkie ciągniki w tym segmencie cenowym.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie. 

Potrzebuje porady jaki ciągnik wybrać w przedziale 95-105 km i do 220tys netto.

Dodam ze ciągnik jako drugi, do opryskiwacza, rozsiewacza. Fajnie by bylo gdyby poradzil sobie z agregatem uprawowym i pługiem 4 obrotowa.

Marki jakie mnie interesuja: JH, DF, MF, NH, Case, Steyr.

Chybe ze ktoś coś poleca od siebie.

 

 

Opublikowano

może case maxxum 110 110 km podstawowych 130 w bóst na wom posiadam nie jest zły tylko nie ze skrzynią manualna bo przelelozenia jak dla mnie nie pasują ciągach plog 1,8m. agregat 3,60m duża kabina dobre wykonanie mój z adblue ja dałem w grudniu 2012 190 netto

Opublikowano

ja bym proponował NH T5.105 EC bardzo dobre maszyny ;) sam mam T6 juź 4 rok leci i jestem zadowolony, bezawaryjnie pracuje, a spalanie nie jet az takie kosmiczne jak w ,,niektórych" markach...

nie ma już   tych ciągników więc ich nie polecajcie :)

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Tak jak w temacie. 

Potrzebuje porady jaki ciągnik wybrać w przedziale 95-105 km i do 220tys netto.

Dodam ze ciągnik jako drugi, do opryskiwacza, rozsiewacza. Fajnie by bylo gdyby poradzil sobie z agregatem uprawowym i pługiem 4 obrotowa.

Marki jakie mnie interesuja: JH, DF, MF, NH, Case, Steyr.

Chybe ze ktoś coś poleca od siebie.

Kolego stoję przed podobnym dylematem, ale kwota jaką mogę wydać jest trochę mniejsza.Gdybym miał wydać 220 netto za sam ciągnik o tej mocy co podałeś i miałby on pracować z maszynami które podałeś, szukał bym ciągnika 4-cylindrowego o pojemności powyżej 4 l o odpowiednio dużym rozstawie osi i o wadze powyżej 4.5 t -  wg.mnie kryteria te spełniaja takie ciągniki mf 5611 5710  class arion 410 420 ewentualnie jd 6mc 6rc . takie sa moje propozycje  .Nh od serii 6  to za duża moc a seria 5 do 4 obrotowejj jakos mi nie pasuje(silnik 3.4 l)pytanie jeszcze jakiej marki masz większy ciągniki i co nim robisz skoro ten chcesz do orki? oraz odległości od serwisów ? pozdrawiam sam mam :) podobny ból głowy 

gdyby nie agregat i pług 4 skibowy obrotowyciagnik móglby byc mniejszy np jd 5r 

Edytowane przez kewin123
Opublikowano (edytowane)

W cenie może się jeszcze zmieścić Valtra N104 mniej więcej w podstawowym wyposażeniu, silnik jak w MF 5700 SL. I może Claas Arion 430 - większy udźwig podnośnika, trochę większy rozstaw osi, trochę większa masa niż u wersji 410-420. Claas ma ciekawy rozkład masy na przednią i tylną oś - po połowie, przyda to się przy zaczepieniu ciężkiej maszyny z tyłu, tym bardziej że rozstaw osi nie jest jakiś specjalnie duży - około 2,5 m. Valtra N104 ma z kolei duży rozstaw osi - 266,5 cm, ale jak dopuszczalna masa całkowita trochę rozczarowuje jak na taki ciągnik - tylko 8 t.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

Claas 420 i Massey 5612 chyba najlepiej wypada podług innych marek, cena pewnie będzie trochę większa np. od NH. JD teraz to takie "popierdółki" robi. Jakich masz blisko siebie dealer'ów ? Porównaj sobie według siebie maszynki, może coś na testy, popytaj o opinię pobliskich rolników, suche dane z tabelek to nie wszystko :)

Edytowane przez maniekt174
Opublikowano
kewin123

Na pierwszy ciagnik mam JD 6125M. Z plugiem tylko na lekkich ziemiach mialby chodzic drugi ciagnik. 

Jesli chodzi o kwotę to troszke się przeliczylem i musze szukać czegoś do 190tys netto.

Dodam ze dzisiaj ogladalem MF 5712 ale cena ponad 200tys.

Za to Steyr kompakt 4095 miesci sie z pełnym wyposarzeniem w 180tyś.

Case Farmall 95A rowniez udało mi sie obejrzeć i patrząc na cenę wolę Steyr'a.

 

John deere 5100M wydaje mi sie jakby był najmniejszy gabarytowo.

Jutro jade obejrzeć jeszcze DF 5100G choć jeszcze nie pytałem o cene.

 

Co do odległosci dealerów to wszystkie marki jakie wymieniłem na początku mam w okręgu 25km.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v