Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem fendt 611LS i czasami moca jest on delikatnie przy slaby do niektoryc prac wiec pomyslalem czy istniala by mozliwosc podniesienia jego mocy do tej porownywalnej z modelem 612LS jak sadzicie jest to oplacalne czy bez sensu a jesli jest co konkretnie nalezalo by zrobic dzieki z gory i Wesolych Swiat

Opublikowano

zgoda przeczytalem caly temat i nic konstruktywnego nie wynika z tego ta trwala rozmowa o nowych silnikach z wtryskiem i pompa elektroniczna gdzie taka operacja to wiele zabawy a mi chodzi o niewielkie zwiekszenie mocy w dziadku ktory ma prawie 30 lat

Opublikowano

Po co ci niewielkie zwiekszenie mocy?? W jakich sytuacjach brakuje Ci mocy? Najlepszym sposobem chyba bedzie zadbanie o czyste filtry,dobre oleje i paliwo. Chyba tylko zalozenie turbo uczyniło by silniejszy ciagnik a to jest finansowo malo oplacalne.

Opublikowano

@szczoewko filtry i oleje wymieniam przynakjmniej 2 razy do roku a czasme mocy brakuje mu przy orce bo wspolpracuje ze kvernelandem ab 100 a pracuje na gliniatej 3 klasie ziemi a nie wiem 105 koni to troche malo

Opublikowano

To juz sam sobie odpowiedziales dlaczego brakuje mocy. Pług jest pewnie 4 skibowy wiec proponuje spłycic troche orke lub wykonywac mniejsza predkoscia lub odkrecic jedna skibe i orac na 3 skiby. Sam ciagam 100 konnym JD 4 skibowy obrotowy pług(fotki w galerii) i wiem co to braki mocy na glinie ale mozna sobie własnie z nimi tak poradzic.

Opublikowano

@marcin87 i co z tego ile ma nalatane. nie mam pieniedzy na nowego i napewno nie bedzie mnie stac przy tych cenach wszystkiego. wiec stram sie tym co mam obrobic i jakos sobie poradzic

 

@szczewko w tym plugu nie istnieje mozliwosc odkrecenia skiby chyba ze wszystko roz... a to po co mi

Opublikowano

W Twoim ciągniku, ma on 30 lat prawie i godzin kilkanaście tysięcy najlepszym sposobem na podniesienie mocy silnika będzie gruntowny generalny remont jednostki napędowej, najlepiej w jakiejś poważnej firmie specjalizującej się w tej dziedzinie. My w takich firmach robiliśmy 3 ciągniki i są one dużo mocniejsze niż drugi taki sam ciągnik sąsiada o mniejszym przebiegu.

Polecam Ci te rozwiązanie, gdyż sam mówiłeś że długo nie będzie Cię stać na nowy ciągnik więc tym będziesz musiał robić jeszcze wiele lat i zainwestuj w poważny remont. Samemu czy tam u pana Wieśka w stodole porządnego remontu nie zrobisz, wiem bo my tak robiliśmy kiedyś, a teraz silnik do firmy i spokój, może 2-3 tysiące drożej wyjdzie ale spokój na lata, u mnie na wiosce nikt silników nie robi, tylko wożą do tej firmy.

Opublikowano (edytowane)

W RPT bym artykuł o zwiększaniu mocy silnika na podstawie dwóch ciągników ok. 3 letnich. Zwiększanie mocy w nich zajęła się specjalizująca się tym firma. Pisało tam że zabieg zwiększania mocy można przeprowadzić na ciągnikach młodych i otwierających daną serię ciągników więc ciągników o jeszcze mniej obciążonych silnikach niż w największych modelach. Muszą mieć też niedużo przeprowadzonych mtg. Podwyżka mocy o 20KM kosztowała w 150KM NH ok 750zł. Więc moim zdaniem w wiekowym ciągniku który ma już trochę mtg nacykane lepiej wykonać generalny remont silnika w dobrym zakładzie naprawczym oraz włożeniu nowych, najlepiej oryginalnych części. Później można ewentualnie podnieść moc silnika przez taką firmę ale z reguły przeprowadza się ją na stosunkowo młodych ciągnikach.

 

 

We wrześniu tego roku robiłem mały remont mojego fendta tzn wymianę pierścieni i po jej wykonaniu zwiększyła się moc i power silnika.

Edytowane przez kamil16251290
Opublikowano

Zrób porządny remont tak jak mówiłem i poczujesz różnicę, bo wraz z wiekiem konie zdychają mimo że zewnętrznie może to być niewidoczne. A potem najwyżej pomyślisz o zwiększeniu mocy, ale raczej tego nie polecam bo może coś się popsuć i potem kasa na naprawę, tymbardziej że to chyba Twój główny koń na gospodarce.

Facet z firmy tuningowej który zwiększał u nas moc w ciągniku z elektroniczną pompą, mówił że można zwiększyć moc w starszych ciągnikach z mechaniczną pompą wtryskową ale tego nie polecał bo jest wzrost zużycia paliwa niewspółmierny do wzrostu mocy, oraz skrócenie żywotności silnika a chyba nie o to Ci chodzi. Mówił że w niektórych przypadkach takie zwiększanie mocy poprzez podkręcenie na pompie jest nic nie warte bo może się dziura w tłoku wypalić, i głównie jest wzrost spalania a nie mocy.

Ale może Twój silnik nie wymaga remontu tylko zrobić pompę i wtryski? Dobrze by było przynajmniej sprawdzić te elementy, od nich dużo zależy. Może gdzieś hamulce trzymają? sprawdź to, ja kiedyś myślę co ten ciągnik tak słaby, a jechałem na zaciągniętym hamulcu postojowym hehe, banalne problemy najtrudniej dostrzec czasami. Może ciągnik gdzieś się lekko zapowietrza, tak mieliśmy w jednym ciągniku, i tracił moc po górę bardzo mocno.

Napisz coś więcej o tym fendcie, rocznik przebieg, czy ma wycieki i jak ma to skąd? Czy dymi? jeśli tak to jaki jest kolor dymu i kiedy on się pojawia? Czy mocno dmucha z odmy? może dmucha z niej olejem?

Opublikowano

dziekuje za wasze wypowiedzi. sa bardzo pomocnne. jednak o kapitalnym remoncie myslalem i wlsnie zastanawialem sie czy to nie podczas walsnie tego zabiegu dokonac tej operacji podniesienia mocy co bylo by konieczne do tego? zmiana pompy?? calych wtryskiwaczy czy moze samych koncowek itd

Opublikowano

fendt jest z 1981 roku model 611Ls przebieg nieznany do konca poniewaz obecnie na liczniku ma 4tys z kawalkiem w co nie bardzo wierze z odmy polatuje bialawy dymek nie kapie zaden olej wyciekow niema nie liczac z okolic skrzyni niewielkich pocen wymek czasem z wydechu taki niewidomo jaki raz jasniejszy raz ciemniejszy po delikatnym rozgrzaniu zaprzestaje albo z pozycji kierowcy juz tego nie zauwazam nie posiada on turbiny i musze wspomniec ze oleju nie zauwazylem aby "bral" olej pozdro

Opublikowano

Jak chcesz zwiększyć moc to jedynie w twoim przypadku wymiana silnika na typ TD226,6B, lub jeśli jest źle to jak wyżej koledzy napisali, generalny remont,(niekonieczni w wyspecjalizowanym warsztacie, bo to nie zawsze jest takie uczciwe i fachowe jak powinno być). Mógłbyś pokusić się o zamontowanie turba do twojego silnika ale to za duża kombinacja i koszty, taniej wyjdzie kupno innego motoru. Jak zapodasz silnik taki jak wyżej podałem to będziesz mógł go sobie wykręcić nawet do 185KM.

Opublikowano

fendt jest z 1981 roku model 611Ls przebieg nieznany do konca poniewaz obecnie na liczniku ma 4tys z kawalkiem w co nie bardzo wierze z odmy polatuje bialawy dymek nie kapie zaden olej wyciekow niema nie liczac z okolic skrzyni niewielkich pocen wymek czasem z wydechu taki niewidomo jaki raz jasniejszy raz ciemniejszy po delikatnym rozgrzaniu zaprzestaje albo z pozycji kierowcy juz tego nie zauwazam nie posiada on turbiny i musze wspomniec ze oleju nie zauwazylem aby "bral" olej pozdro

Po tym co napisałeś silnik nie wygląda na potrzebującego remontu. W sumie z tego co napisałeś wynika że w dobrym stanie jest. Nie wiem, nie znam się na silnikach zbytnio w fendtach. No 4000 godzin to na pewno on nie ma bo tyle mają ciągniki nawet 3 letnie :lol:, lub 10 letnie ale nie prawie 30 letnie, może ma 14 tyś godzin, ale te silniki w tych fendtach z serii 600 są żywotne słyszałem, poza tym znajomy ma 612 to bardzo zadowolony z niej jest.

Opublikowano

tez tak słyszałem ze długo zyja:)a z tego co wiem ten sam silnik znajduje sie u mnie co i u twego znajomego w 612 tylko hyba sie pompa roznia i wtryskiem a moze i cos z rozrzdem trzeba zmieniac?? a ten zetorek w Twojej galeri to Twoj?? jak sie sparawuje jak z paleniem?? @turbina ten sam silnik co u mnie sie znajduje bez turba kreci sie chyba na 125 koni jesli sie nie myle a jesli tak to prosze o poprawienie mnie

Opublikowano

Witam Ja też mam fenda 611LS z 1980 roku i ma 8000mth w orginale odpala na dotyk jedynie w mrozy był troszkę problem. I mam takie pytanko czy przy wymianie oleju zmieniacie olej również w pompie wtryskowej? No i z tego co się orientuje dołożenie do niego turbo to nie taki problem wystarczy tam przy kolektorze kolanko dodać i centralne smarowanie odślepić na silniku. (ale ile w tym prawdy to nie wiem) sam tego nie robiłem. Ale czy po dołożeniu turbo musiałbym coś jeszcze zmieniać jakbym chciał go troche podrasować??

Opublikowano

nie my ne zmieniamy oleju na pompie a jak Tobie @JAREKB20 sprawuje sie sprzeglo turbomtik?? robiles cos przy nim

Przy sprzęgle jeszcze nic nie grzebałem. Ale jak na razie sprawuje sie dobrze.

Mi mechanik mówił żeby zmieniać olej w pompie ( bo miałem taki problem ze przy odpalaniu silnik wchodził na najwyżesz obroty i tak przez ok 5 sekund potem gasł lub nie równo chodził i okazało się że listwa na pompie się zacierała bo oleju mało było w pompie).

 

No i jeszcze w tym roku rozbierałem mechanizm różnicowy tylny bo mi zblokowało dwa koła ( bo dźwignia zotała naciśnięta za bardzo i zakleszczyło mi blokadę) A tak to nie narzekam.

Choć czasem przydałoby sie pare koników przy orce (4 skibowy Rabe XXL + wał Cambella). Ale daje radę. W razie czego jest jeszcze Farmer 312 który bez problemu to ciągnie.

Opublikowano

Z tym turbem to nie jest tak łatwo, pompa paliwowa musi być inna, blok silnika też ma nieco inna budowę, a mianowicie silnik bez turba niema zraszaczy tłoka (takie wygięte rurki co rzucają olej na tłok od spodu)i kilka innych rzeczy, więc nie wiem czy to się kalkuluje.

Opublikowano

Z tym turbem to nie jest tak łatwo, pompa paliwowa musi być inna, blok silnika też ma nieco inna budowę, a mianowicie silnik bez turba niema zraszaczy tłoka (takie wygięte rurki co rzucają olej na tłok od spodu)i kilka innych rzeczy, więc nie wiem czy to się kalkuluje.

A to nie wiedziałem. Tak myślałem że chłodzenie musi być lepsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z  fendtem 611 lsa  mianowicie wczoraj otalem i zobaczyłem że nie ciągnie na 4 koła tylko na te co idą po wierzchu  niedziala mi ten wlacznik wylacznik (polretlo) jak zwał tak zwał co się włącza przedni naped mam podłączone to na krótko czyli główne powietrze z układu i przewud od napedu  jest to załączane pneumatyczne   co mam zrobić żeby bral na 4  a nie na 2 opony 
    • Przez mariuszzo
      Witam wszystkich potrzebuję informacji jakim olejem zalać skrzynie biegów w ciągniku fendt 611 ls i ile oleju potrzeba
    • Przez krupson
      Witam koledzy to mój pierwszy post na forum jeśli coś źle zamieściłem to proszę moderatorów o przeniesienie. Zakupiłem w maju Fenda 615lsa turbomatik 92rok i mam opcje ze można wyłączyć sprzęgło turbomatik  tak mi kumpel mówił który go sprowadził, jest czerwony przycisk z lewej strony na konsoli i  świeci się kontrolka tzw odwrócona litera T i wszystko dział normalnie jak w każdym fendzie natomiast gdy wyłączę kontrolka gaśnie i działa jak normalne sprzęgło w każdym ciągniku.Czy spotkał się ktoś z was z takim wyposażeniem? przekopałem forum ale nic nie znalazłem konkretnego.Jeżdżę cały czas na załączonym Turbo bo wiadomo ze jest to wygodniejsze niż zwykłe sprzęgło jednak ten kumpel mi mówił ze Niemiec mówił zęby i czasem wyłączyć turbomatik  jak się pracuje w polu ale po co to już nie powiedział. W koło mnie co ktoś ma Fenda z podobnych lat to mają tylko że turbomatik działa cały czas na stałe. Z góry dzięki za pomoc

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z instalacją elektryczną fendt 611 lsa  mianowicie potrzebował bym instrukcji do bezpieczników  z  opisem który gdzie idzie  
      Mam nawet problem z kierunkowskazami 
      Awaryjne działa tylko na jeden Bok A  kierunkowskazy wogole rozebrałem manetka od kierunkowskaz wszystko okej
      Pomóżcie mi proszę 
    • Przez valdi75
      Dzień dobry.
      Swieży zakup, objawy jak wyżej. Pali na dotyk, po odpaleniu niebieskawy dym do rozgrzania, później ustępuje. Sprawia wrażenienie trochę mułowatego, po rozgrzaniu nie zadymi nawet przy dużym obciążeniu. Silnik łącznie z pompą 300 mth po remoncie u poprzedniego właściciela. Zawiozłem wtryski do sprawdzenia, miały losowe ciśnienia, od 150 do 175 barów. Po regulacji dymienie nie ustąpiło, może jest minimalnie mniejsze. Jakieś sugestie?
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v