Skocz do zawartości
330CUrsus

Ursus C-385 do transportu

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

330CUrsus    0

Witam. Mam do Was takie pytanie. Opłacalne by było wziąć Ursusa C-385 do transportu? Średnio by ciągał tak gdzieś 4-10 T. Jakie by miał spalanie np. z 10 T przez odcinek 10 km po równej drodze (asfalt) ? Jak one palą w zimę? No ogólnie piszcie co radzicie. Słyszałem że te silniki to podobno muły są okropne. Prawda to? Jaki jest jego średni koszt utrzymania w porównaniu do C-330? Do C-330 kupię olej za 60 zł i filtry za 30 zł czyli razem już 90 zł i reszta to paliwo. Czy olej i filtry też coś w tych granicach do niego? Awaryjne są czy raczej trwałe? Jakie są ceny części? Porównywalne do C-360?

 

Wesołych Świąt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marjotto    0

Witam mam taki ciagnik nie powiem ile ci spali na te kilka km ale wypowiem sie w kwesti awaryinosci i zapalania zima moj ciagnik zima pali na dotyk nigdy nie sprawial problemu choc słyszałem ze 85 pala kiepsko co do predkosci to wolne maszyny około 23 km na godz zreszta wejdz w dane techniczne czeci sa droszsze jak np do 360 około 50% jednak to bardzo trwały ciagnik ja powiem niezawodny i dosc wygodny wspomaganie u mnie działa bardzo dobrze choc ponoc czasem to serwo szwankuje ja nie mam z tym ciagnikiem wiekszych problemow tzn robiłem chamulce i czesciowo blacharke pozatym jest git choc ma juz traktor 29 lat Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Aha. I ile np. wyniósł Cię koszt robienia hamulcy? A masz zwykły seryjny rozrusznik czy z przekładnią?

C-385 ma jeden akumulator 12v czy dwa po 6v? Jak tam sprawa z pedałem sprzęgła? Ciężko chodzi czy leciutko? Kabiny w miarę szczelne są? Jak się zamontuje jakieś ogrzewanie to coś będzie czuć? Oczywiście przy wszystkich drzwiach szybkach dobrych uszczelkach itd. A jak ma się sprawa z resorowaną osią? Dobre rozwiązanie? Są dostępne do tej osi części ( sprężyny itd. )?? No i jaki jest koszt wymiany oleju w silniku i wszystkich filtrów? Prócz filtru hydraulicznego.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Filemon2    0

Normalnie C 385 ma dwa akumulatory połączone szeregowo 6V ale na tym przy -15 jest ciężko.Lepiej zrobić tak jak czesi montowali w zetorach odpowiednikach C 385 czyli dwa akumulatory połączone równolegle 12V 120Ah.Koszt troche większy ale ile uciechy jak to kręci na mrozach.Można jeszcze do niego zamontować grzałke do bloku na 220V wtedy to już tylko dobre paliwo i jazda.A z ogrzewaniem to przy szczelnej kabinie przy tym starym oryginalnym ogrzewaniu to za ciepło tam nie jest.Można dodatkowo coś tam założyć z jakiegoś żuczka.Dużo ciepła ucieka od tego że nie są tapicerowane błotniki tak jak w czeskich odpowiednikach no i dach oczywiście też lipa bo niby ocieplona jakąś płyta pilśniową z dziurkami.Tak w polsce robili ten ciągnik jakby zim miało nie być ;)

A olej w silniku coś ok 10 litrów.Filtr oleju wirówka do czyszczenia,filtry paliwa masz jak w capk,filtr powietrza (mokry do czyszczenia902)bo w tych typowych C 385 były jakieś wkłady suche.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Aha. Ja mam nagrzewnicę od Syrenki to może by akurat starczyła na taką kabinkę. No błotniki to bym dał jakąś matę bitumiczną potem gąbkę i na to jakaś tapicerka. Z dachem bym zrobił podobnie. Tylko nie wiem czy mi się opłaca zamieniać C-385 za C-330 ale chyba tak. Jednak C-385 przewyższa prawie wszystko nad 30 jednak więcej spali bo to jednak większy motor. Kupię C-385 w granicach 15 tys? Czy jednak nie? Bo jak nie C-385 to kupię C-360. No ogólnie piszcze swoje uwagi na temat tego ciągniczka ( C-385 ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filemon2    0

Można kupić taką tapicerke w metrażu.Przynajmniej w czechach taka widziałem.I to się przykleja do błotnika.A jesli chodzi do transportu z tego co piszesz to C 385.Oczywiscie według mnie.Jest ciszej w kabinie,jakieś tam ogrzewanie.przód resorowany z czego jest bardzo wygodny itp.Nawet nie ma co porównywać do C 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro1014    4

Ja również posiadałem ursusa c385 i polecam bardzo do transportu ponieważ za nie duże pieniądze masz całkiem wygodny ciągnik zwrotny i w miare mocny co do awaryjności to jak zawsze zdania będą podzielone ale ja się podziele swoimi doznaniami zaraz po kupnie 80siątki zrobiłem remont silnika bo już był zużyty i przez 12 lat nic przy nim nie robiłem po za drobnymi pierdołami i jak go sprzedawałem do był jeszcze w całkiem dobrej kondycji co do prędkości no to nie jest szybki ciągnik ale możesz wymienić koło zębate w skrzyni i już masz 35km/h lub 40km/h kabina dosyć szczelna duża dwu osobowa koszty utrzymania porównywalne do c360 oczywiście nie licząc paliwa no i przednia oś resorowana super sprawa szczególnie do transportu wszystko będzie zależeć w jakim stanie kupisz traktor i skąd jeżeli będzie zużyty to będziesz narzekał albo kup tanio i sam go zrób ogólnie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukas17    0

osobiście bym polecał ursusa 912,wiadomo jest młodszy od ursusa 385, o pary km mocniejszy, atrakcyjniejszy wygląd no i kilka innych różnic no ale wiadomo za 15 tysięcy cięzko będzie znaleźć coś konkretnego, sam byłem posidaczem tego ciągnika jeszcze miesiąc temu ;) super maszynka, a jeśli chodzi ci o ciągnik do transportu to może warto pomyśleć o mtz, są znacznie szybsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Nie do Mtz nie mam przekonania ogólnie. Słabo w zimę palą a w grzałki do bloków i misek nie bd się bawił bo jak przyjdzie nagły transport to nie odpalę go od razu tylko trzeba czekać z 1 godzinę. I podobno skrzynie się sypią. Właśnie przeglądałem allegro i są nawet nawet ciągniczki za fajną sumkę. Tylko nie wiem czy mogę tak dawać link. Ale chyba jeden można.

Ursus C-385 (849705543) - Aukcje internetowe Allegro

Ursus C-385 De Luxe TURBO.PO KAPITALNYM REMONCIE!! (857931146) - Aukcje internetowe Allegro

URSUS C-385 DE LUXE ORYGINAŁ (862958596) - Aukcje internetowe Allegro

Ursus 902 (912, c-385 ) (864304767) - Aukcje internetowe Allegro

 

Co o nich sądzicie? Ma tutaj u mnie we wsi chłop na sprzedanie ale to jest albo 902 albo 912 i ma też 60 na sprzedanie. Ale wydaje mi się że on jest jako takim handlarzem bo ciągniki nie prezentowały się zbyt dobrze a teraz to się świecą. Chłop nie ma gospodarki tak więc może być handlarzem. No chyba że mi da faktury że zrobił remont na dobrych częściach.

 

Piszcie wszystko co sądzicie o C-385.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filemon2    0

Ten drugi link turbo de lux.Ciekawe gdzie ten gość ma tam turbo i wypisuje ze ma 100KM.Chyba że w reklamówce dokłada ;) Juz mu posłałem zapytanie.Poza tym zobaczcie na komentarze o nim.Ma tam ciekawe negatywy.A ten ostatni 902 to cos tam nie pasuje.Bo maski miały zwykłe nie scinane i lampy w atrapce.Coć tam już chyba było pozamieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukas17    0

ja bym się zastanowił nad linkiem 3 i 4 ta 902 jest troche widać picowana no ale wiadomo że musisz je zobaczyć osobiście troszkie sprawdzić, warto też zwrócic uwage na opony ile % zużyte bo dobry bieżnik daje troche w transporcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Florek93    5

Dla mnie z tych 4 to tylko 3 podchodzi najbardziej , w oryginale , sprawny , nie za mocno zniszczony i to wersja de luxe :)więc też powinien się w miarę dobrze trzymać i cena też rozsądna .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Florek93    5

Ciśnienie oleju , nie jestem pewien , ale gdzieś tak w granicach 5 ale jak się rozgrzeje to spada chyba tak do około 4 bo u mnie tak jest ale mam już słabą pompę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

No jak masz ciśnienie 4 to chyba za słaba to ona nie jest :lol: . No i jeszcze coś macie do napisania? Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawlus224    1475

Ja mam :D

wiosną sprzedałem 360 3p a zakupiłem 385 z 81r. dałem za nią 20 tys zł. (zobacz w mojej galerii) kupiłem ją od rolnika , który przeprowadził remont w jakims zakładzie mechanicznym , w kazdym razie ciągnik ma cisnienie na rozgrzanym silniku 5,5 atm. nie bierze oleju i jest w super stanie :D dodatkowo ktos kto się nie zna moze myslec ze to całkiem nie stara 912 bo jego wygląd na to wskazuje.

Co do odczucia w stosunku do 3603p to ciągnik niebo a ziemia :D wspomaganie, cicha kabina (ale głosniejsza niz w zetorze 7211) , wygodna (nie uderzasz głową w dach ani szyby) ciepła o ile zamontujesz ogrzewanie i od razu mówię ze mi od syreny nagrzewnica nie zdała egzaminu więc założyłem od fiata i jest git. Uciąg ma nieporównywalny do 60 , jak się zaprze to potrafi przód erwac mimo ze jest ciężki, podnosnik tez ok. w miare szybko podnosi i jest mocny, ja jestem zadowolony po przesiadce z 360 3p :D oczywiscie ciągnik ma i wady - gorsza widocznosc na tuz i zawieszone narzędzie, niezbyt dynamiczny silnik, i długi przód tzn maska wydaję się bardzo długa i durzo zasłania :D

 

Napewno nie kupiłbym na twopim miejscu 360 :lol: jesli juz to chociaz zetora np. 6911.

 

385 to tani stary i dobry ciągnik :)

zerknij tu ... http://www.agrofoto.pl/forum/Tani-stary-dobry-t13636.html

a jak cos to pytaj na gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

petes    0

Wtrące też swoje 3grosze i gdybym to ja miał kupić ciągnik do transportu to kupił bym jakiegoś zetora 7711 ale wiadomo konto to nie guma żeby szło go naciągnąć i jest więcej kasy. Najlepszym rozwiązaniem i nieco tańszym niż 7711 będzie Ursus 1012 Silnik turbo nie jest taki mułowaty jak 80tka pod góry to aż śwista taki ;D ale gdyby miał jeszcze szybką skrzynie to by było super. A co do 80tek kolega rok temu sprowadził z Czech stara 73r 80tke za 12tyś nawet dosyć fajna zrobił remont u mechanika za jakieś 2 tyś i teraz śmiga. Jeśli znajdziesz 1012 to kup ciągniki godne uwagi a nie kupuj 60tki bo prawie to same paliwo a za dużo nie pociągnie

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



petes    0

a od kiedy to turbo to pożera dużo więcej paliwa jeśli nawet to nieznacznie a turbo to nie znaczy że pompa idzie z baku i tłoczy większa ilość do cylindrów tylko turbo daje większa ilość powietrza i przez to zyskuje sie więcej koników ze spalonego paliwa. A kłóciłbym sie czy zadbany silnik z turbo nie spali mniej niż jakaś 80tka a pod góry turbo sie przydaje i ciągnik wyskakuje i nawet nie wie ze pod górę jechał Układ doładowania silnika spalinowego â�� Wikipedia, wolna encyklopedia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yarecki12    0

Teoria jedno praktyka druga. Niby to ładnie brzmi jako odzyskiwanie energii z spalin. Ale szkoda że nie wiesz że 1012 ma inną pompę wtryskową niż 912 która ma większą dawkę, bo z samego powietrza moc się nie weźmie, ale lepiej mieć ciągnik z turbo , w lekkich pracach nie powinien dużo więcej spalić od wolnossącego, a w ciężkiej robocie możesz szybciej pojechać, ewentualnie na wyższym biegu i niższych obrotach, masz zapas mocy pod górkę podjechać czy coś. Różnice w spalaniu nie powinny być jakieś drastyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

petes    0

Wiem wiem ale ile więcej on weźmie??? Ja mam Ursusa 1014 czyli ten sam motor 1012 i nigdy bym go nie zamienił na 912 bo on ma to kopyto. Mój mechanik powiedział cytuje "jak będziesz kupował ciągnik i masz za niego zapłacić 30 40tyś to kup sobie ciągnik z turbo bo on ma to kopyto spalanie bliskie siebie a ciągnik żywy a zwykłe 80tki za ciężkie i przez to wolno sie rozkręcają przy cięgniku z turbem" mówił mi to gdy rozważałem co kupić 1014 czy 8145

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Ale na prawdę byłoby mi już tak potrzebne te turbo? Ja mieszkam na warmii i mazurach czyli górek jako takich nie mam. A jak mówiłem chce sprzedać C-330 i za te pieniądze kupić coś większego i taniego. Wiadomo z 30 dużo nie będzie jakieś 15 to maks. A ciągnika z turbem za 15 nie kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yarecki12    0

No racja, ciężko będzie kupić zetora/ursusa 4 cyl z turbem. Lepiej szukaj C385, 902, 912, 8011, 8111. Ostatnio jeździłem naszą C385 z przyczepą 6-7 ton to szedł bardzo dobrze po drodze, więc z 10 tonami też sobie poradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ben73
      Witam czy ktoś posiada ursusa c-385a z agregatem talerzowym 2,7m z hydropakiem lub 3,0m  i jak daje sobie radę. Ja mam 3,4,5 klasę ziemi.
    • Przez arassso
      Co sadzicie o cięzkich ursusach 4 garowychtypu 385 902 912 itd . ja mam 385 i jestem zdowolony przydałby sie naped ale i bez tego bardzo dobrze sie sprawuje co wy o nich sadzicie??
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
    • Przez Wojtek
      ile wam palą te ursusy na mtg i na ile godzin pracy ciezkiej lub lekkiej starcza pełen gorny zbiornik
      jak bym nie kombinował czy jezdząc na obrotach 1500-1700 w orce czyw innych pracach czy obrotach 2100-2400 zawsze mi gasnie ciagnik z braku paliwa po około 7 godzinach,( mam 1224, pzrez kilka dni chodziła w turbo ale sie zatarła i znowu jest bez turbo, pompa jest spowrotem zmieniona od bez turbo)
×