Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Chodzi mi o detale np silnik, czy moc jest kwestią dawki paliwa i oprogramowania? Mam na myśli ewentualne przeprogramowanie w przyszłości na 415, czy nie będzie żadnych przeciwskazań...

Opublikowano

troche głupi temat:P jak chcesz 415 to ją kupuj a nie chcesz kupić 412 i ją przeprogramować, jaki sens?? no chyba że ekonomiczny ale nie sądzę by te oba modele dzieliła jakas niebotyczna suma pieniędzy

 

Ps. niech przyjdzie @rogeryk to wytłumaczy:P

Opublikowano

Nie widze tu wogole żadnego sensu, jak juz napisal "Adrianos" jak chcesz 415 to sobie go od razu kup....pewnie ze mozna przeprogramowac 412 na 415 ale obojetnie jak bys tego nie zrobil bedzie to nielegalne...a jesli chcailbys legalnie to by cie to z pewnoscia wiecej kosztowalo niz od razu zakup 415. Po pierwsze trzeba by zlozyc wniosek o wydanie pozwolenia i certyfikatu w firmie Fendt, w tym wypadku zmieniony musialby byc numer calej ramy...jesli nawet bys go otrzymal ( w co watpie) to najpierw trzeba by przeprogramowac ciagnik....co mozna teoretycznie zrobic bez zadnego wiekszego problemu.... Nastepna trudniejsza rzecza i wlasciwie ta najwazniejsza bylo by przeprogramowanie silnika a do tego musial bys miec zgode i specjalny program ktory ma tylko firma Deutz....a tak na koniec z tego co wiem Fendt nie chce nawet slyszec o takich "kombinacjach" wiec lepiej bedzie jak przed zakupem zdecydujesz sie na konkretny model ciagnika.

Opublikowano

Po 1. Pytam sie tylko dlatego ze obecnie mam już ciągnik o mocy 160 km i nie potrzebuje NA RAZIE drugiego o tej samej mocy raczej około 110-120 koni i raczej prosiłem o wypowiedź kogoś kto zna się na detalach silnika a nie osób które oceniają mój pomysł nie znając całej sytuacji.

Po 2. Jeżeli kupie już Fendta i skończy mi się gwarancja to robię co chce z ciągnikiem gdyż razem z nim nabywam prawa autorskie do oprogramowania. Dla mnie to jest jak z kupowaniem oryginalnych płyt i nie widzę tu jakichś problemów.

Po 3. Czy ja wspomniałem, że przeprogramowywałbym go przez firmę Fendta albo Deutza? Raczej nie... Bo tak jak zauważyliście byłoby to dużo zachodu i stosunkowo drogo.

Po 4. Zastanawiałem się nad ewentualną zmianą mocy w przyszłości, gdy za pare lat sprzedam tego 160 konnego wtedy bym zastąpił go Fendtem.

@brzozak2, po co ten sarkazm, jest zupełnie nie na miejscu.

Opublikowano

no ale taka prawda, jesli jestes taki drazliwy to wybacz moj ciety jezyk. ciagnik o mocy 160 KM, a ciagnik klasy 160 KM to dwie inne bajki, a juz 120 KM z chipem to calkiem inna bajka, ktorej ja osobiscie nie polecam, nie w ciagnikach, ale o tym juz bylo wiele razy.

 

natomiast co do detali to nie wiem czy sie znajdzie ktos na forum co bedzie potrafil pomoc, chociaz sam chcialbym aby takie osoby byly, zawsze to mozna sie cos unikatowego dowiedziec i rozwiac pewne watpliwosci.

Opublikowano

"Po 2. Jeżeli kupie już Fendta i skończy mi się gwarancja to robię co chce z ciągnikiem gdyż razem z nim nabywam prawa autorskie do oprogramowania. Dla mnie to jest jak z kupowaniem oryginalnych płyt i nie widzę tu jakichś problemów."-owszem można byłoby podejść w ten sposób do zagadnienia-gdyby nie malutkie "ale"-mogę się zgodzić że nabywasz owe prawa autorskie do oprogramowania (chociaż też nie na pewno-nie znam szczegółowych zasad udzielania licencji w tym przypadku) ale wątpliwym jest aby owa licencja pozwalała na modyfikowanie owego oprogramowania.

Natomiast co do Twojego głównego pytania-napisz do mnie na PW-myślę że będę mógł pomóc.

Opublikowano

Po 2. Jeżeli kupie już Fendta i skończy mi się gwarancja to robię co chce z ciągnikiem gdyż razem z nim nabywam prawa autorskie do oprogramowania. Dla mnie to jest jak z kupowaniem oryginalnych płyt i nie widzę tu jakichś problemów.

 

Z tym akurat sie nie zgodze...pewnie ze z ciagnikiem mozezsz robic co chcesz mozesz go nawet zezlomowac...i to w okresie kiedy jeszcze masz gwarancje. A wracajac do przykladu jaki podales czyli kupowania plyt...to jesli wczytal byc sie w warunki kupna ktore przy kazdej instalacji musisz zaakceptowac to zobaczyl bys, ze najczescie nawet kupujac jakis program nie nalezy on do ciebie...a jedynie jestes tylko jego uzytkownikiem...oczywiscie mozesz sie z tym nie zgodzic i nie zaakceptowac tych warunkow przy instalacji ale wtedy program ten tez mozesz wyrzucic na smietnik. A wracajac do ciagnika to nie bardzo wiem jak ty to sobie wyobrazasz...myslisz ze pojdziesz do sklepu i kupisz sobie nowe oprogramowanie firmy Fendt lub Deutz?? A zaden normalny warsztat tez ci tego nie zrobi gdyz za kazdym razem widac kto ostatni programowal dany ciagnik...a kazdy Interfejs przypisany jest danemu serwisowi. Poza tym takie funkcje musza byc uaktywnione kodem, a kod ten musi byc generowany do danego dnia w ktorym go uaktywniasz....Wiec uwierz mi, szanse na przeprogramowanie o jakim ty mazysz sa praktycznie równe zeru i na twoim miejscu nie zawracałbym sobie tym glowy.

 

A teraz wracajac do twojego pytania to roznica polega na ustawieniu dawki paliwa wlasnie poprzez zaprogramowanie na dany model.Nie ma praktycznie innej roznicy.A tak to wyglada w tabeli.

 

f36e5c57a65fc88d.jpg

Opublikowano

Tak wiem, ale i tak sprawa niewykonalna....chyba ze zalacza jakis zewnetrzny "box"...ale wtedy bedzie to juz widoczne z zewnatrz i nie przyniesie takiego efektu jak przeprogramowanie "EDC"

Opublikowano

Tak na moje to jakby wszystko było zakodowane kodem tzn oprogramowanie silnika itp to jakim cudem istnieją firmy tuningujące które zmieniają oprogramowanie w silnikach itd. Jak tak się czyta o zmianach oprogramowania to jak się wypowiadają to do każdego silnika piszą osobny program bo każdy silnik się różni może minimalnie a jednak. Ja tu nie widzę żadnego problemu tylko co zauważyłem to co niektórzy tutaj nie zrozumieli autora który pisząc że kupi 412 to zmieni ją na 415 bo to nie prawda bo wciąż będzie to 412 tylko że silnik będzie miał więcej koni po zmianie programu. Nieraz to nawet taka modyfikacja dużo zmienia bo spalanie takie samo a może i nawet mniejsze będzie, moment obrotowy większy lepsza charakterystyka silnika itd, tylko właśnie też chciałbym poznać jaka jest różnica w cenie między 412 a 415.

Opublikowano

Tak wiem, ale i tak sprawa niewykonalna....chyba ze zalacza jakis zewnetrzny "box"...ale wtedy bedzie to juz widoczne z zewnatrz i nie przyniesie takiego efektu jak przeprogramowanie "EDC"

Hmm-polemizowałbym biggrin.gif -no ale to już dyskusja raczej "nieforumowa".

Opublikowano

Ale raczej malo kto zajmuje sie przeprogramowaniem tego typu silnikow...malo oplacalny interes gdyz jest male zainteresowanie w tej grupie silnikow. Jeszcze nie wiemy o ktory silnik mu konkretnie chodzi...czy o Deutz 2013 ze starszych typow, czy moze juz o nowy TCD 2012 C ktory jest w tych nowych ciagnikach z COM III. Trzeba rowniez pamietac ze starsze ciagniki do numeru 4XX/21/4000 nie mialy mozliwosci Flash-owania.

 

Pomimo to dalej nie rozumeim sensu takich poczynan....jesli kupuje sobie ciagnik za pareset tysiecy zlotych...to po pierwsze musze sie zdecydowac na konkretny model a po drugie uwazajac ze po roku gwarancji moge na nim eksperymentowac jest wedlug mnie droga niewlasciawa. Trzeba pamietac ze Fendt nawet pare lat po zakupie udziela czegos co nazywa sie "Kulanz"...czyli bierze na siebie koszty powstalych usterek...nawet jesli maja one pare lat...chodzi tu glownie miedzy innymi o silnk, przekladnie, elektronike...Przeprogramowujac na "lewo" ciagnik automatycznie pozbywamy sie tych przywilejow....i dlatego trzeba sie zastanowic czy to sie wogole oplaci.

Opublikowano

Kosti-Ty tu jesteś fachmanem który zdecydowanie lepiej niż ja orientuje się w niuansach technicznych Fendtów-z drugiej strony operacje podwyższenia mocy przeprowadzane są biggrin.gif -więc i sposoby istnieją...

"Kulanz"-jak najbardziej rozumiem i szanuję biggrin.gif -tyle że jak podejrzewam działa to na rynku niemieckim,francuskim (wszędzie tam gdzie liczą się z klientem) więc niekoniecznie stosowałbym to prawo do rynku polskiego...

Opublikowano

Tak moc mozna z latwoscia podwyzszyc w starszych typach maszyn, natomiast naprawde ciezko jest to zrobic w tych najnowszych silnikach z typu TCD 2012 C. W porzadku, wczesniej czy pozniej ktos pewnie ominie zabezpieczenia, ale jak juz u gory napisalem....po co to ???

 

A co do "Kulanz" to oczywiscie trzeba sobie na to zapracowac uczciwoscia i rzetelnoscia... podstawa sa rowniez regularne przeglady.

Opublikowano

Ja bym i tak wolał dołożyć trochę,kupić większego i mieć problem z głowy,niż później jakieś nie przyjemności.Nie wiem w ogóle czemu służy ten temat bo i tak żaden rolnik nie będzie zmieniał chipów,i omijał zabezpieczeń bo jakimiś hakerami nie jesteśmy :lol: Jak kogoś stać na większy to niech od razu kupuje,a nie kombinuje z silnikiem bo to i tak na nic dobrego nie wyjdzie :D

Opublikowano

@jaro pytałem jednego z serwisantów Fendta i też potwierdził, że to taki sam silnik:) A co do tych, którzy uważają że to marzenie zwiększyć moc w ciągniku nowej generacji:) Myślę że John deere ma podobny poziom zaawansowania odnośnie elektronicznego zarządzania mocą co Fendt. Do JD są pisane oprogramowania juz nawet nie chip-tunning, także uważam, że "notching is impossible" panowie:) Wszyscy w końcu wiedzą, że Polak potrafi:D dzieki za pomoc:) Pozdrawiam.

Opublikowano

Pytacie po co zwiększać moc? Może dlatego że większa nie przejdzie zwrotu przez agencje. Kumpel chce zwiększyć moc i dzwoni po tych wszystkich firmach i okazuje sie że to jest popularny w ostatnim czasie proceder.

Opublikowano

Kazdy moze robic jak mu sie zywnie podoba...ja jednak uwazam takie rzeczy za zupelnie zbyteczne, a wytlumaczenie od @lamboR6 mnie wcale nie przekonuje...gdyz sprzedaje sie ciagniki rowniez o wiekszej mocy...dla mnie jest to kuszenie losu lub proba pokazania tak na przekor ze mozna cos zrobic nielegalnie. Jak juz pisalem jest totalnym nonsensem kupic sobie ciagnik i zaraz myslec o jego "podladowaniu". To tak samo jakby wziasc slub i od razu po nim wyslac zone na operacje plastyczna powiekszenia piersi....tylko pytam sie po co??? W koncu mozna od razu poszukac sobie takiej cycatej a nie ryzykowac ze operacja sie nie powiedzie i z przodu beda wisiec jakies dwa worki. :lol:

Opublikowano

a mnie akurat tlumaczenie @lamboR6 przekonuje, mysle ze jest to sytuacja w ktorej uzasadniony jest chip tuning.

 

natomiast piszecie, ze silniki sa te same tylko maja inna mape paliwa, to wytlumaczcie mi dlaczego poprzez chip tuning (tylko) z 412 mozna wycisnac max 150 KM, a z 415 170KM??

Opublikowano

Bo dalej to już trzeba zmieniać silnik mechanicznie, wymiana wtrysków, większy intercooler, turbo inne. To tak samo jak w samochodach osobowych w każdym silniku można też tylko do pewnej granicy podnieś moc poprzez zmianę programu.

Opublikowano

Kosti fajny przykad podoba mi się :lol:

@lamboR6 Ja bym tuning zrobił w starszym traktorze a nie zaraz po zakupie.Dajmy na to zwiększyłeś moc,ale coś się stało z traktorem,i w silniku,i chcesz go się pozbyć.Nie możesz go sprzedać przed upływem 3lat i co wtedy??Będzie stał pod płotem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekk19
      Witam , po uruchomieniu ciągnika , nie pokazują się kontrolki od kierunków jazdy , jak jadę do przodu też się nie pokazują ani nic , i cały czas pokazuje się kontrolka od hamulca ręcznego mimo to że ręczny jest spuszczony , czy wie ktoś oco chodzi i w czym leży problem?
    • Przez krzysiek29
      Witam. Mam pytanie, czy ktoś może wymieniał poduszki silnika w serii 400 Vario? Bo nie bardzo wiem czy trzeba wyjmować silnik do wymiany poduszek czy jest sposób żeby to zrobić bez wyjmowania bo poduszka ma wysokość około 4-5 cm i nie wiem jak ją włożyć. 
      Bardzo proszę o pomoc 
    • Przez wudek9532
      jak w tytule, ładowacz pięknie podnosi nawet bez użycia gazu (nowa pompa) a nie chce opuścić.. o dziwo nie ma problemu gdy tur chodzi na pusto jednak po podłączeniu nawet łyżki, podniesie a nie chce opuścić.. problem pojawiał się już przed wymianą wspomnianej pompy..gdy próbuję opuścić słychać opór hydrauliki aż motor kuca a nic się nie dzieje.. proszę o pomoc bo go zaraz z nerw na złom odprowadze.. z góry dzięki.. pozdrawiam.. 🧐
    • Przez yaro_1
      Witam. Ostatnio przy uprawach po żniwach, orce i siewie stwierdziłem, że spadła wydajność skrzyni w ciągniku, co się objawiało mniejszymi prędkościami przy pracach. Kolega sprawdził mi ciśnienia skrzyni, przy 1500 obr do przodu wyszło 400, do tyłu 500. Poza mniejszą wydajnością nie ma innych oznak niedomagania, nie ma błędów. Olej jest do wymiany bo już zbliża się 2000 godzin od wymiany. Pomoże wymiana oleju i kalibracja skrzyni czy szykować się na remont
    • Przez krzysiek29
      Czy ktoś wie jak wymienić filtr odmy silnika w Fendt 410 Vario z 2007 roku? Bo nad filtrem idzie jakiś przewód metalowy i nie można będzie wyjąć filtra a od dołu jest przykręcony do cienkiego przewodu metalowego do którego nie ma dostępu. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v