Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam W czwartek prawdopodobnie zakupie zetora k 25 i prosze o wasze opinie na temat tego ciągnika, jakie ma zalety, wady itp. Zetor który kupuje jest w dosyć dobrym stanie rocznik to 1958 troche stary ale nie wygląda jak na tak spory wiek. 10 lat temu miał kapitalke i praktycznie od tego czasu tylko pracował przy sianie. Licze na waszą pomoc laugh.gif

Edytowane przez Wojtek1693
Opublikowano

Mój dziadek miał bociana- K25 ale sprzedał bo pękła mu głowica, podobno to częsta przypadłość tych ciągników ale bardzo sobie go chwalił. ten był z 57 roku podobno orka z orginalnym pługiem szła dużo szybciej i lepiej niż c 330 ale w bronach się grzał i nie dawał rady, orginalna kosiarka do trawy listwowa była szeroka i miała dużą wydajność i nie zapychała się jak osy, ale są problemy z częściami to w końcu już zabytek.Sprzęt warty polecenia ale zależy do jakiej pracy miał by być wykorzystywany :lol:

Opublikowano

Z wszystkim da radę tylko odpowiednie maszyny trzeba dostosować nie zapominajmy że one są na emeryturze, lepiej go nie przeciążać bo jak się zepsuje to z częściami ciężko.

Opublikowano

Zwróć największą uwagę na głowicę, ewentualnie podpytaj właściciela czy coś przy niej robił bo tak jak powiedział przedmówca to największy kłopot w tych ciągnikach. Jeżeli przy pracującym silniku co i raz słychać takie nienaturalne strzelanie w wydech to oznacza uszkodzoną głowicę. Poza tym to bardzo prosty konstrukcyjnie ciągnik np. w porównaniu do większego brata Zetora 50 i wiele rzeczy się tam nie psuje. Na allegro, ale także w składnicach części pojawiają się zestawy naprawcze do silnika z resztą jest problem pozostaje ratowanie się używanymi zamiennikami alebo dorabianie części.

 

Co do pracy tym ciągnikiem to trzeba go trzymać na obrotach np. przy orce bo jak spadnie z nich to już się nie podniesie, silnik dużo wolniej wchodzi na obroty niż c-330.

Opublikowano

Witam . @jozin ma rację musisz zwrócić uwagę na głowicę bo bardzo często są popękane , a ciężko będzie ci dostać drugą . Sam mam bociana też z pękniętą głowicą idzie mi olej do wody, no ale umnie leży w zapasie nowiutka głowica tylko niemam czasu na remont .Mam do niego jeszcze kosiarkę listwową i cerpadło .No oprócz 25 K mam jeszcze dwa zetory 50 super i 6245 do kompletu brakuje mi tylko proximy na podwórku .Trzeba pilnować stanu wody w układzie chłodzenia , gdyż zbyt mała jej ilość powoduje że głowice pękają .

 

Jazda takim ciągnikiem to duża frajda .

@szark93 zetor 25K ma 25KM ale dzięki dobrze dobranym przełożeniom w skrzyni biegów wykonywał unas wiele dość ciężkich prac , nawet potrafił ciągnąc 6 pól bron 16 z nowymi cynkami .

Opublikowano

Luzy możesz wykasować .Na drążku wzdłużnym po obu końcach są zawleczki , trzeba je wyciągnąć idokręcić miseczki od czoła drążka tylko nie zamocno ,a potem zabezpieczyć . No ale przed regulacją powinieneś wszystkie drążki przesmarować, a i niezapomnij smarować łożyska wyciskowego i dźwigni sprzęgła bo to jest też ważne jak będziesz go często używał.Co do wycia skrzyni to u mnie niemam z nią problemów .

Opublikowano

Prosze o pomoc a mianowicie jaki kolor najbardziej by pasował waszym zdaniem do zetorka. Ja chciałbym pomalować silnik na czarno, błotniki maske itp. na czerwono. Licze na waszą pomoc :unsure:

Opublikowano

Wiesz u mnie też kiedyś zamarzało ale ja miałem na dole łączony wąż od dołu rurką metalową i to był ten problem a u ciebie może być słaba drożność pozdrawiam.

 

Koledzy nie wiecie kto by chciał kupić mojego Zetorka?pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v