Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Mam problem odnośnie hydrauli zewnętrznej U-4512, ponieważ gdy używam pługa obrotowego po podniesieniu do góry muszę przełozyć dżwignię pod siedzeniem by obrócić pług i znów przelozyć by opuścić.

Czy istnieje jakieś racjonalne rozwiązanie tego problemu? Wiem, że można zamienic jakiś wąz przy rozdzielaczu, ale nie nie bardzo wiem który i czy to coś pomoże. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Jest taka możliwość , koszt pare stówek na węże i duperele, trzeba poszperać po forum i w galerii wynalazki i udoskonalenia, bo z tego co pamiętam komus się to udało przerobić, opisał co i jak i nawet wrzucił fotkę. Ale niestety nie mogę go znaleźć ;)

Opublikowano

Skoro idzie coś takiego zrobić, a ktoś wie jak to niech się podzieli wiedzą bo forum przewróciłem do góry nogami i nie mogę tego poszukać... A to jest naprawdę uciążliwe każdorazowo przełaczać hydraulike.

Opublikowano

Przełożenie węży nic nie da. Sprawdzałem. Ja mam zamiar zrobić obok dźwigni podnośnika dźwignię do przestawiania tego zaworu.

 

EDIT:

 

Przypominało mi się. Można podnośnik podłączyć pod sterowanie rozdzielaczem hydrauliki zewnętrznej. W 4512 masz 2 sekcyjny rozdzielacz wiec nie było by to tak kosztowne jak przy 3512 (nie trzeba wymieniać rozdzielacza).

 

EDIT2:

http://www.agrofoto.pl/forum/Hydraulika-Ursusie-3512-image145261.html

Opublikowano

Może ktoś zna przyczynę. Hydraulika zewnętrzna nie chce działać dla tłoka jednostronnego, działa dla dwustronnego. Czyli np nie działa wywrot przyczepy. Od razu mówię, że nie chodzi o śrubę przy zaworze którą należy wkręcić/wykręcić w zależności czy tłok jedno czy dwustronny. 

Opublikowano

4512 A śruba o której piszę to zawór sterujący przy rozdzielaczu RBS dwusekcyjnym. Jak jest wkręcona, korzystasz z siłowników dwustronnych albo silników chydraulicznych, wykręcasz dla siłowników jednostronnych, np. wywrotka. I np. do wywrotki przy pierwszej sekcji wkręcam tą śrubę do oporu, ppodłączam wąż do gniazda 2, i nie działa, ruszasz wajchą i nie podaje ciśnienia. Jak podłączam dwustronny, to ją wykręcam i podłączam węże do 1 i 2, wtedy zależnie od wychylenia dźwigni ciśnienie oleju idzie na jedno a zlew na drugie. I tu niby działa. Dlaczego nie podaje ciśnienia przy jednostronnym???

Opublikowano

Ten rozdzielacz był oryginalnie w ciągniku? Pierwsze słyszę, że tam coś takiego jest. Może to kwestia rocznika bo u mnie dla jedno i dwustronnych nie trzeba nic zmieniać. Jedynie rozdzielacz pod siedzeniem, stały wydatek i odpowiednie gniazdo.

Opublikowano (edytowane)

Od wyjazdu z fabryki już tak było. Chodzi o to co na obrazku oznaczono nr. 9  Tyle tylko że na obrazku jest jednosekcyjny ja mam dwu.

 

069.jpg

 


Uszkodzony zawór sterujący w grę wchodzi tylko wymiana koszt ok 150 zł

Ten zawór z nr. 9 na obrazku wyżej jest uszkodzony? A w nim może się coś popsuć?

Edytowane przez tommbom
Opublikowano

Tak,jest poprostu nieszczelny,możesz przysłac zajmuję sie takimi naprawami

 

Nie wiem czy dobrze myślę, ale skoro dla dwustronnych należy wkręcić je do opory, tzn wkręcając go zamykam (chyba że to działa odwrotnie?) i gdyby był nieszczelny to dwustronny by nie działał??? Mam dwie pary łączy, na jednej mam szybkozłącza na drugiej te wkręcane, nie działa na wkręcanych, na szybkozłączach nie sprawdziłem. Musiałbym chyba przy przyczepie zamontować euro i sprawdzić drugą parę, gdyby działało, to pewnie faktycznie ten zawór, chyba że dwa byłyby popsute jednocześnie ;-) Parę z euro używałem tylko dwustronnie, te wkręcane od jesieni zeszłego roku też dwustronnie przy kombajnie do ziemniaków. Może zardzewiał? 

Chętnie bym podjechał całym ciągnikiem, żeby poustawiać pompę i ewentualnie naprawić  całą hydraulikę. Problemy mam odkąd mechanik wymienił mi pompę, od tego czasu się piepszy. U mnie to mało popularne ciągniki i jakoś kiepsko sobie z nimi radzą. Szkoda tylko że to drugi koniec Polski  :(

Ja ten zawór całkiem wyrzuciłem i bez niego pracuje.Nie żadnych problemów.

 

I używasz jedno i dwustronnych tłoków? 

Opublikowano

Oczywiście, do dwustronnych to normalnie,  a do jednostronnych to jest taki mały problem że ciśnienie  idzie przez zawór i ciężko ma, to rączkę od tuza  daje na dół, czyli rozłąnczam hydraulikę i po problemie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szewczyk40
      Witam. 
       
      po wymianie pomp w ursusie 5714 i regeneracji podnośnika (nowy korpus, cylinder, tłok) pękł w krótkim czasie drugi cylinder. Ktoś wie co może być przyczyną ewentualnie co sprawdzić? 
    • Przez pudło
      Przymierzam się do zakupu łącznika hydraulicznego kat.2 ,próbowałem znaleźć opinie użytkowników tych łączników , ale nie znalazłem.
      Prośba do Osób posiadających i użytkujących o wypowiedzenie się na ten temat (chodzi mi o opinie , czy warto w to zainwestować , czy pomaga w pracy?
      Znalazłem taką ofertę https://www.olx.pl/oferta/cieglo-lacznik-gorny-kategoria-2-hydrauliczny-renault-urusus-mf-CID757-IDxuKwl.html#68df930bac;promoted
       
       
    • Przez szewczyk40
      Witam.
      Miałem wcześniej problem z podnośnikiem w ursusie 5714 (2 pompy w tylnym moście) zaczął podnosić co raz niżej i był słabszy aż w końcu nie podniósł wcale
      Zostały wymienione 2 pompy na nowe taka padła diagnoza
      Po wymianie tur i podnośnik działa póki co dobrze lecz mam problem z regulacją pozycyjną podnośnika a mianowicie za szybko włącza się stały wydatek 
      A mianowicie już po ustawieniu dźwigni regulacji pozycyjnej na połowę czerwonego pola załącza się stały wydatek. Kiedyś trzeba było tą wajchą wejść aż na niebieskie pole 
      Więc ktoś co może być tego przyczyną?
    • Przez Ciekawski123
      Mam taki problem z EHR w Agrotron. Podnośnik nie może domknąć zaworu na podnoszeniu, zawsze brakuje ok 5 cm w każdym położeniu ustawienia wysokości. Problem pojawił się po naprawie rozdzielacza ale, było to sprawdzone i firma twierdzi że jest ok. Mam wrażenie że cewka dostaje za mały prąd pod koniec  unoszenia i nie może uzyskać żądanej wysokości. Zastanawiające jest też to że nie działa przycisk unoszenia na błotniku. Wymiana przycisku nic nie dała. Czujnik wysokości zmieniony i też żadnej poprawy.  Co może być powodem takiej awarii? 
    • Przez Kondzio342
      Panowie jak zrobic zeby podnosnik jak i hydraulika chodzila razem w 3512. Bo gdzies kiedys widzialem ze mozna przerobic inny rozdzielacz boczny węże i da sie to ogarnac. Czy ktos takiego cos robił???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v