Skocz do zawartości
oli007

przedni napęd w 300 LSA [połączone]

Polecane posty


oli007    0

Witam podczas orania zginął mi przedni napęd... Od jakiegoś czasu przy nawrotkach dochodziło dziwne zgrzytanie z okolic mechanizmu załączania nepędu... zdjęłem zwolnice wszystko tam było ok. Dziś jak napęd zginął rozebrałem element od napędu w którym znajdują sie tarczki. Moje pytanie czy ktos to naprawiał i rpośba czy ma ktos schemat częsci co tam wchodzi w skład tego elementu bo troszke mi to tam pomieliło i musze ogarnąć co i jak kupić ciagnik to 312 LSA z 1991r mój email to paweloli007@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klejnus    0

Hej. Wal do użytkownika kosti68 ma pełno tych ksiązek serwisowych itd do fendtów. Za ponad 100 powinien Ci sprzedać i zawsze będziesz mial ksiązke w razie W. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

My wymienialismy tarczki, jest ich tam 5, koszt jednej wynosił 114zł(tyle, że nowa dostawa miała być już po 180), mechanik bez problemu dał sobie rade bez schematów. A jak rozbierałeś tą przystawke? My robiliśmy to od tyłu, odkręciliśmy ten dekiel wraz z przewodem, który doprowadza ciśnienie do docisku i poszło bez problemu. Tyle, że mój jest 94 rok i na nowej kabinie i nie wiem czy u ciebie jest to inaczej czy tak samo:/ Niestety, ale 3stetka jest podatna na rwanie tarczek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kosti68    16

Tak posiadam materialy do rowniez do tego ciagnika, chociaz z 312 LSA jest taki problem ze trzeba sie wzorowac na materialach z 310-311 LSA, gdyz Fendt uwazal ciagnik 312LSA tylko za przejsciowke i nigdy nie wydal do nie konkretnych materialow do napraw. Ale jak juz pisalem z materialem 310-311 LSA i paroma dodatkowymi materialami jest to praktycznie kompletny material. A co do komentarza JD1052 to pewnie ze niektore rzeczy mozna zrobic ot tak bez materialow ale i tak jest to loteria.

A oto przekroj zalaczania mechanizmu przedniego napedu

 

4f9554a3a4e9c340med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1862    1

Witam!Mam problem z przednim napędem mianowicie podczas gruberowania zauważyłem że słabo ciągnie i tył zaczyna się kopać.Po całym dniu pracy przednie koła praktycznie już nie ciągną.Rozkręciłem trochę cięgło regulacyjne przy przekładni ale to nic nie dało.Obstawiam zużycie tarczek???Czy ktoś miał podobny przypadek?Do wymiany tarczek trzeba zdjąć wał z tarczą i wyciągnąć je do przodu??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem tyle że w 308 ale to jest to samo ,u mnie urwało zęby wychodzące z tarczek bo same tarczki bardzo długo się ździerają.Jest to bardzo prosty mechanizm załanczania napędu nawet bez jakiej kolwiek wiedzy sobie poradzisz.Trzeba postępować tak.

1.odkręc prawe tylnie koło

2.Spuścić olej z przystawki (u mnie 35l)

3odkręcić wał klocki i tarcze(pamiętaj wał wsuń do siebie nie wyciągaj go bo potem mogą być problemy żeby go złożyć)

4odkręć całą przystawke i pomały dostawaj się do jej środka.

Jeśli by tarcze były zużyte trzeba jeszcze kupić te metalowe obręcze co dzielą jedną tarzke od drugiej takie coś jak ta http://allegro.pl/przekladka-tarczki-fendt-tarczka-138105220250-i2579708616.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

Jakiś dziwny sposób wymiany :ph34r: Do tarczek dostaje sie od tyłu przystawki i nic nie trzeba ruszac z przodu :blink: Chyba że to jakaś inna konstrukcja tej przystawki w stasrszych modelach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiwiście że od tyłu ale jak nie wykręcisz przystawki od ciągnika to raczej trudno będzie ci je wymienić.A żeby wyjąć przystawke trzeba wykręcić tarcze i wał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×