Skocz do zawartości
oli007

przedni napęd w 300 LSA [połączone]

Polecane posty

oli007    0

Witam podczas orania zginął mi przedni napęd... Od jakiegoś czasu przy nawrotkach dochodziło dziwne zgrzytanie z okolic mechanizmu załączania nepędu... zdjęłem zwolnice wszystko tam było ok. Dziś jak napęd zginął rozebrałem element od napędu w którym znajdują sie tarczki. Moje pytanie czy ktos to naprawiał i rpośba czy ma ktos schemat częsci co tam wchodzi w skład tego elementu bo troszke mi to tam pomieliło i musze ogarnąć co i jak kupić ciagnik to 312 LSA z 1991r mój email to paweloli007@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hej. Wal do użytkownika kosti68 ma pełno tych ksiązek serwisowych itd do fendtów. Za ponad 100 powinien Ci sprzedać i zawsze będziesz mial ksiązke w razie W. Pozdrawiam


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    85

My wymienialismy tarczki, jest ich tam 5, koszt jednej wynosił 114zł(tyle, że nowa dostawa miała być już po 180), mechanik bez problemu dał sobie rade bez schematów. A jak rozbierałeś tą przystawke? My robiliśmy to od tyłu, odkręciliśmy ten dekiel wraz z przewodem, który doprowadza ciśnienie do docisku i poszło bez problemu. Tyle, że mój jest 94 rok i na nowej kabinie i nie wiem czy u ciebie jest to inaczej czy tak samo:/ Niestety, ale 3stetka jest podatna na rwanie tarczek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kosti68    16

Tak posiadam materialy do rowniez do tego ciagnika, chociaz z 312 LSA jest taki problem ze trzeba sie wzorowac na materialach z 310-311 LSA, gdyz Fendt uwazal ciagnik 312LSA tylko za przejsciowke i nigdy nie wydal do nie konkretnych materialow do napraw. Ale jak juz pisalem z materialem 310-311 LSA i paroma dodatkowymi materialami jest to praktycznie kompletny material. A co do komentarza JD1052 to pewnie ze niektore rzeczy mozna zrobic ot tak bez materialow ale i tak jest to loteria.

A oto przekroj zalaczania mechanizmu przedniego napedu

 

4f9554a3a4e9c340med.jpg


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1862    1

Witam!Mam problem z przednim napędem mianowicie podczas gruberowania zauważyłem że słabo ciągnie i tył zaczyna się kopać.Po całym dniu pracy przednie koła praktycznie już nie ciągną.Rozkręciłem trochę cięgło regulacyjne przy przekładni ale to nic nie dało.Obstawiam zużycie tarczek???Czy ktoś miał podobny przypadek?Do wymiany tarczek trzeba zdjąć wał z tarczą i wyciągnąć je do przodu??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem tyle że w 308 ale to jest to samo ,u mnie urwało zęby wychodzące z tarczek bo same tarczki bardzo długo się ździerają.Jest to bardzo prosty mechanizm załanczania napędu nawet bez jakiej kolwiek wiedzy sobie poradzisz.Trzeba postępować tak.

1.odkręc prawe tylnie koło

2.Spuścić olej z przystawki (u mnie 35l)

3odkręcić wał klocki i tarcze(pamiętaj wał wsuń do siebie nie wyciągaj go bo potem mogą być problemy żeby go złożyć)

4odkręć całą przystawke i pomały dostawaj się do jej środka.

Jeśli by tarcze były zużyte trzeba jeszcze kupić te metalowe obręcze co dzielą jedną tarzke od drugiej takie coś jak ta http://allegro.pl/przekladka-tarczki-fendt-tarczka-138105220250-i2579708616.html


kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    85

Jakiś dziwny sposób wymiany :ph34r: Do tarczek dostaje sie od tyłu przystawki i nic nie trzeba ruszac z przodu :blink: Chyba że to jakaś inna konstrukcja tej przystawki w stasrszych modelach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiwiście że od tyłu ale jak nie wykręcisz przystawki od ciągnika to raczej trudno będzie ci je wymienić.A żeby wyjąć przystawke trzeba wykręcić tarcze i wał


kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez omega
      witam planuje zakup fendta 309 lsa z rok 83r.. wyglad i tam techniczny wyglada na ok tylko jest mały problem z wrzucaniem ostatniego biegu delikatnie zgrzyta  ale nie wyskakuje...  Prosze o jakies wkazówki tej przyczyny....
      pozdrawiam
    • Przez Kuba284
      Witam 
      Nie działają mi półbiegi w fendtcie 309 i wywala błąd 5.1.02 oraz 5.1.06
      Po kilku dniach przestał działać EHR oraz przyciski na błotniku od podnośnika.
      Czy to może być spowodowane uszkodzeniami kabli w wiązce?
    • Przez Kuba284
      Witam!
      Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest pojemnik na wspomaganie w fendtcie 309.
       
      Mam problem. Na desce rozdzielczej jest wykrzyknik nie ma błędu i piszczy. Co to może być??? Wspomaganie???

    • Przez piott308
      witam mam problem z fendtem dzis gdy jechałem ze wzniesienia ciagnik zgubił bieg tzn myslałem ze bieg wyskoczył ale jednak nie 
      z  biegów 1  2  3 nie chciał wogule ruszyć    biegi działały tylko 25 30 40 
      po zgaszeniu ciągnika i ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy ale tez tylko chwile i dalkej to samo 
      błedów na komputerze 0 
      co sie mogło stac
       
    • Przez Mateusz0188
      Cześć,
      Mam, pewien problem z moim Fendtem, chciałbym prosić o pomoc jeśli ktoś miał już taką dolegliwość.
      Problem polega na tym, że przy podłączeniu przewodu hydraulicznego do ciągnika, przy próbie użycia hydrauliki (np. podniesienie podbieracza w belarce), przewód wypada z gniazda (mam szybkozłącza), efektem jest twarde gniazdo od strony ciągnika, trzeba gasić traktor ,ruszyć dzwignią w przód ,tył żeby zmniejszyć cisnienie i podłączyć wtyczkę na nowo po czym znowu przewód wyskakuje. Zwykle taką operacje muszę powtórzyć kilka razy żeby ta wtyczka siedziała.
      Zastanawiające jest dla mnie to, że jak już się uda wsadzić wtyczkę, że nie wyskoczy to ona już nie wyskoczy w ogóle i siedzi dotąd aż sam jej nie wypnę. Mam trzy pary wyjść w ciągniku, każda para ma tę przypadłość. Nie jest to wina maszyny bo z innym ciągnikiem nie ma tego problemu, poza tym przewód wyskakuje bez względu czy jest to beczka, kosiarka czy belarka. 
      Wydaje mi się, że gdyby gniazdo było uszkodzone to raczej jedno a nie wszystkie naraz.
      Spotkał się ktoś z was z podobną usterką?
       
       
       
×