Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Renault86

Mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
mtz

mtz

Renault86    0

Czy Mtz jest dobry mało awaryjny i czy dużo pali bo u mnie we wsi ma jaden mtz-a i to jest krowana paliwo.Czy są lepsze od ursusa 385.385A,902,904,912,914.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    32

W mojej okolicy jest kilka ale chwalić je ze względu na małą awaryjność -co to, to nie!Oszczędne też nie są.

Ja jak bym miał wybierać to wziołbym polski-tak ze względów patriotycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbigi123    4

W mojej okolicy jest kilka ale chwalić je ze względu na małą awaryjność -co to, to nie!Oszczędne też nie są.

Ja jak bym miał wybierać to wziołbym polski-tak ze względów patriotycznych.

 

Tak, kolejna osoba, która gdzieś coś usłyszała. Takie bajki o wysokim spalaniu to możesz dieciaką w piaskownicy opowiadać. Wiem z doświadczenia, bo mam mtz-eta, a w zeszłym roku kupiłem landiniego, i śmiało mogę powiedzieć, że silnik MMZ spali mniej od Perkinsa. W prasie nawet o 1/3. Jeżeli chodzi o lekkie prace to luxl, chciałbym żeby każdy mój ciągnik tyle palił. Jeżeli ci użytkownicy z twojej okolicy liczą spalanie na mth to sie nie dziwie, bo mtz na 1 mth musi pracować około 3 godzin zegarowych. Niech sobie policzą na godz. zegarową albo na ha. Acha i napisz mi prosze co sie im tak psuje. Ja jestem zdecydowanie za Mtz-etem i w życiu nie kupiłbym żadnego polskiego ciągnika. Mtz-et wygrywa z Ursusem, chociażby skrzynią.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MTZ wytrzymałe ciągniki warto sobie takiego kupić :D


Masz problem lub pytanie? Pisz na pw pomogę :)
Ursus 4514 + StalTech 3*35 + agrofactory 2,8 m + wywrotka D83 10t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    27

mam mtz-a i z doświadczenia powiem, że silniki w nich są świetne.sąproste, wytrzymałe i bardzo trudno go zamęczyć podczas pracy. ale skrzynia i hydraulika to poprostu wielka porażka. ma dużą stratę mocy na skrzyni, a hydraulika strasznie cieknie.

 

mam mtz-a i z doświadczenia powiem, że silniki w nich są świetne.sąproste, wytrzymałe i bardzo trudno go zamęczyć podczas pracy. ale skrzynia i hydraulika to poprostu wielka porażka. ma dużą stratę mocy na skrzyni, a hydraulika strasznie cieknie.


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

ja mam 4 Mtz'ty i też jak koledzy powyżej powiem że silnik jest luksus mocny i prosty do skrzyni też nie mam zastrzeżen no może i traci na mocy nie wiem, ale jest to ciagnik tani nie wymaga czestego serwisowania (chyba że sie tak psuje) no a jeśli chodzi o hydraulike to powiem wam że cieknie tylko z tego rozdzielacza pod kierownica i to wszystko no a że on jest na górze to oblewa cała skrzynie i wszystko dookoła co daje efekt jakby z każdego miejsca lało aha no i jeszcze silnik MMZ bedzie chodzil na kazdym paliwie co sie rzadko zdaża no a to też jest chyba ważne

Aha jesli chodzi o spalanie to u mnie na II klasie z 4 pługami grudziackimi spala 10 litrów na godzine wiec to nie jest dużo przy innych pracach jeszcze mniej naprzykład przy koszeniu przestawiam na 1000 obr/min i jeżdze 7 biegiem na małym gazie i mało spali ile to nie wiem bo codzien wlewałem 20-30 litrów i starczało na cały dzien jeśli chodzi o komfort to nie ukrywam że zostawia dużo do życzenia ale jakby był lepiej wyposażony to byłby droższy wiec coś za coś a w ruskach z duża otapicerowana kabina nie jest tak głośno wiec nie ma co aż tak bardzo lamentować no wiec podsumowując jeśli szukasz ciągnika co mało pali jest silny i tani ale bedzie czasem zawodził to dobrze trafiłes a jak chcesz ciagnik "idealny" to kup sobie fendta albo JD :D


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja również popieram powyższe wypowiedzi kolegów. O MTZ często wypowiadają sie Ci którzy nigdy nie mieli z nimi do czynienia, gdzieś coś pod słyszeli i nic więcej, ale czy jest to prawdą...??? odpowiedzcie sobie sami...:D Ja mam MTZ i nie narzekam na niego, 385 czy 914 nie ma co do niego podjeżdzać i to pod każdym względem. MTZ wystarczy sie tylko nauczyć jeździć, on nie lubi wysokich obrotów przy orce ipt 1700-1800 to max bo potem będzie więcej palił a mocy nic mu nie przybędzie, tak samo jeśli chodzi o skrzynie można sie do niej przyzwyczaić. MTZ są często całe od oleju bo całą hydraulike maja na zewnątrz, w dodatku zbiornik oleju znajduje się powyżej wszystkich rurek i tłoka, więc w przypadku nieszczelności układu automatycznie pojawia się wyciek.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    27

w waszych mtz zdarza się ze pękają przewody hydrauliczne?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

z pękającymi przewodami nie spotkałem się u mnie to nie pamiętam kiedy ostatnio jakiegoś węża wymieniałem częściej to jakąś przetartą rurke...


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filekpl    0

Mam MTZa z 89 kupiłem jako nówkę. Przez 20 lat nic poważnego nie było w nim robione oprócz przedniego napędu. Tylko to co trzeba zmienić od czasu do czasu czyli tarczę sprzęgła tarczę hamulców. No ostatnio strzeliła mi uszczelka pod głowicą i to wszystko. Co do spalania to ja na jednym baku potrafię zaorać 8 ha i to jeszcze zabronować (zależy jaka ziemia). Na ten ciągnik nie narzekam z tego względu, że przynajmniej mój jest prawie nie awaryjny i do tego mało pali. Modele tych ursusów które wymieniłeś przewyższają go tym, że są cięższe i nieci silniejsze i ogólnie też mało awaryjne ale minusem jest to, że mają zetorowski silnik a to się objawia mega wirem w baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas wożenia kukurydzy rozmawiałem z właścicielem MTZ. Ma go 17 lat i nic w nim nie robił do tej pory.Teraz nie chcą mu biegi wchodzić.Jednym słowem chwalił ciągnik.Kolega kupił Używanego to po 6 latach zmienił tylko rozrusznik.Ogólnie mi te ciągniki nie za bardzo się podobają i do tego kierownica troszkę z boku.Ale zgodzę się z wami że silniki są bardzo wytrzymałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.