Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oleje tej samej klasy mogą się zmieszać ,tylko widzisz np: Ty masz świeży po wymianie, pożyczysz przyczepy o kogoś kto ma właśnie olej do wymiany i tu jest problem .Olej do skrzyni np. nasz musi mieć oznaczenie że obsługuje sprzęgła i hamulce mokre w tedy można być spokojnym że nic się nie stanie.

Opublikowano

Przed chwilą spuściłem olej z przekładni mojego 2140 i zastanawiam się czy wlać oryginał czy Fuchsa. Zalałbym oryginał ale, że wszyscy dookoła mają zalanego Fuchsa i jakby mi przyszło kiedyś coś pożyczyć to by mi się trochę wymieszały. Dobrych olei również nie wolno mieszać?

Jeśli ten Fuchs podchodzi parametrami pod ten ciągnik to po prostu lej to co tańsze. Generalnie te "dobre" oleje mogą się mieszać, nawet te "złe" z "dobrymi" poniekąd też, zależy to od ilości i samego ciągnika, przynajmniej jakaś tolerancja jest - spraktykowane na jakże wrażliwym MF i mniej wrażliwym Ursusie :lol:

Opublikowano

Jeśli ten Fuchs podchodzi parametrami pod ten ciągnik to po prostu lej to co tańsze. Generalnie te "dobre" oleje mogą się mieszać, nawet te "złe" z "dobrymi" poniekąd też, zależy to od ilości i samego ciągnika, przynajmniej jakaś tolerancja jest - spraktykowane na jakże wrażliwym MF i mniej wrażliwym Ursusie ;)

 

Generalnie Fuchs nie odbiega od oryginalnych JD które podobno robi shell. Ostatnio trafiłem na fajną promocję w Pasłęku w Agroserwisie, w Starym Polu rozdawali oferty. Muszę przyznać że ceny za***iste. Tyle że to dotyczy 205 jednak złożyłem się z sąsiadem i jestem zadowolony. Ale każdy może lać cokolwiek aby o tych samych parametrach. A pytanie mam jeszcze takie czy do starego dziadka mogę wlać hydramot 1030 zamiast 1040. bo różnica cenowa jest znaczna?

Opublikowano

Witam Wszystkich.

Od nie dawna jestem posiadaczem jd 2140, wszystko jest ładnie, pięknie, poprostu jestem w niebo wzięty ale nie ma co się dziwić bo przesiadłem się z perkinsa, ale nie o tym chciałem pisać. Olej w silniku wymieniłem na Turdus, do skrzyni zalałem hydrauliczno-przekładniowy bo daj że Agrol +, a teraz przyszła pora na przedni most i nie mam pojęcia jaki olej mam tam zalać czy wystarczy Hipol, jeśli nie to jaki i o jakich parametrach?

Opublikowano

Może być Hipol GL-5 85w140, lub olej innego producenta o podobnych parametrach.

Jeżeli chcesz lepszy olej to dobry będzie jakiś klasy typu LS 80w90, ale kosztuje 2-3 razy tyle co ten wyżej.

Opublikowano

Ja zaproponowałem to co uważam za odpowiednie do przedniego mostu/zwolnic, ja osobiście leje Titana Supergear 85w140, czyli olej o podobnych parametrach do tego Hipola.

Masz na myśli ten olej? W sumie zalecany jest bardziej do skrzyń biegów, ale jak już tak bardzo chcesz oszczędzić, to raczej nie powinien zaszkodzić. Z drugiej strony nie lejesz tam 50 czy 80 litrów tylko kilka, więc te parę złotych więcej za lepszy olej nie zrobi dużej różnicy.

Opublikowano

No w sumie to masz rację bo to tylko około 6, może 7 litrów.

W takim razie wielkie dzięki za pomoc, nakierowałeś mnie jakich parametrów oleju szukać jeszcze raz dzięki.

Opublikowano

witam ma jd 1640 86rok z ładowaczem i mam pytanie czy w silniku i skrzyni biegów jest ten sam olej ?? wnioskuje to po tym że czujnik jest na kryzie . może sie myle . drugie pytanie ile oleju i jaki polecacie do hydrauliki . zamierzam wymienić cały . prosze was o dokładną markę i parametry oleju i jeszcze jakby ktoś wiedział mniej więcej ile wchodzi do hydrauliki ,skrzyni, silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v