Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przedstawię częściowo podłączoną instalację elektryczną hydrauliki przedniego napędu (FWD) John Deere 3140 - podobnie jest w innych starszych modelach,

próbuję odbudować tę wiązkę tak jak jest to w oryginale i brakuje mi kilka bardzo istotnych podłączeń , żeby to prawidłowo funkcjonowało.

Proszę o pomoc-zwracam się do użytkowników ,którzy pisali,że to rozpracowali lub innych czających ten temat.

Wklejam kilka zdjęć ,a poniżej szczegółowy opis:

http://imageshack.com/a/img538/5272/KQClIl.jpg             I

http://imageshack.com/a/img673/8571/ADr5eU.jpg          II             
http://imageshack.com/a/img661/7880/JneIrR.jpg            III
http://imageshack.com/a/img673/6730/819ddE.jpg          IV
http://imageshack.com/a/img538/6846/8bV5CX.jpg          V 
http://imageshack.com/a/img910/1258/UZWb9X.jpg         VI
http://imageshack.com/a/img673/2078/JJFzJl.jpg              VII
http://imageshack.com/a/img673/1600/mbj26v.jpg            VIII
http://imageshack.com/a/img537/4167/8axopG.jpg           IX
http://imageshack.com/a/img907/1803/WyIMlT.jpg            X

Zdjęcie nr.I / II / III / IV przedstawia kostkę wychodzącą ze sterownika - (czarny kwadrat przymocowany na trzy śrubki w kabinie pod deską rozdzielczą)-JD AL24752

według oznaczeń na kostce przewód  :

nr.1 biegnie do przełącznika kołyskowego i rozdziela się na dwie wsuwki żeńskie i odejście jednej wsuwki męskiej - zdjęcie nr.IX jako przewód biały przechodzący na końcu w czarny

ale nr.1 łączy się także z nr.7 na kostce

nr.2 / nr.3 / nr.4 biegną do jednej z trzech cewek otwierających odpowiednio elektrozawory znajdujące się pod przednią osią ciągnika

nr.5 biegnie do zaworu sterującego obok filtra hydraulicznego pod literkę A lub B lub C zdjęcie nr.V / VI

nr.6 jest to masa - jeden przewód do obudowy ciągnika drugi do zaworu sterującego pod A lub B lub C

nr.9 także do zaworu sterującego pod A lub B lub C

nr.8 jeden przewód biegnie do przełącznika kołyskowego kończy się jedną wsuwką żeńską jako przewód siwy -zdjęcie nr.IX

drugi przewód biegnie do kostki podwujnej do której dochodzi także przewód nr.10 i przechodzi w jeden przewód poprzez (okrągły mały czarny walec) zdjęcie nr.I ,

dalej przewód ten już jako jeden biegnie do płytki przy dżwigni zmiany biegów i jest wlutowany pod nr.1 zdjęcie nr.VII

nr.11 biegnie także do tej samej płytki przy dżwigni zmiany biegów i jest wlutowany pod nr.4 zdjęcie nr.VII

nr,12 biegnie do przełącznika kołyskowego kończy się jedną wsuwką żeńską i jednym odejściem wsuwką męską jako czerwony zdjęcie nr.IX

Na zdjęciu nr.IX jest jeszcze przewód żółto zielony z wsuwką żeńską - jest to zasilanie czyli + do przełącznika kołyskowego biegnący ze skrzynki bezpieczników ,

oraz jest przewód czarny z wsuwką żeńską i biegnie on do cewki - elektrozaworu nad główną pompą hydrauliczną zdjęcie nr.X

Na zdjęciu nr.VIII są dwa przełączniki kołyskowe - jeden ten trzy-biegunowy jest prawdopodobnie do załącznia tej cewki - elektrozaworu nad pompą główną

Do przełączników kołyskowych powinny być podłączone jeszcze przewody od lampek kontrolnych załączania odpowiednich sekcji napędu.

Trochę to skomplikowane ,ale jeśli się ktoś wczyta w temat i robił coś przy tym to powinien wiedzieć o co chodzi.

Moja prośba dotyczy podłączenia:

- trzech kabli do cewek pod przednią osią ciągnika - (stojąc z przodu przed ciągnikiem mam dwie cewki przed osią z prawej i lewej strony i jedną cewkę z tyłu osi z lewej strony)

- trzech kabli zaworu sterującego pod A / B / C

- przełączników kołyskowych

- kiedy i do czego włącza się przełącznik kołyskowy trzy-biegunowy

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Opublikowano

Witam.

Widzę , że za bardzo to skomplikowanie opisałem , a może w złym miejscu to wpisuję - jestem nowym na takim forum .

W zasadzie chodzi mi najbardziej o sześć sztuk kabelków jak macie podłączone w swoich Jelonkach tego typu - trzy do cewek z przodu pod osią i trzy do zaworu z boku skrzyni obok filtra hydrauliki - może chociaż kolorami.

Proszę o wszelką pomoc i uwagi.

Opublikowano

witam potrzebyje szpeca od jelonka w sprawie elektryki. bo nie moge jej rozdrysc. z mazowieckiego. dodam ze jest ona tez przerobiona na 12v. pozdrawiam


jelonek 2130 z przednim napedem

 


Kolego jestem z województwa łódzkiego okolice strykowa dokładnie, napięcie mierzę miernikiem, na odpiętych przewodach od cewek, objawem było że nie chodził napęd, spalone dwie cewki, zastąpiłem je uniwersalnymi 12V masa podpięta pod śrubki, i gdy dołoże tylko plus na krótko to wszystko działa, nie chcę podłączać kabli do cewek skoro jest na nich napięcie bo otworzą się wszystkie i jeszcze coś puści. może muszą być oryginalne cewki. Podaj kolego adres mailowy, to podeślę ci opisy, bo zrobiłem u siebie, każdego kabla, co robi, i w które miejsce wchodzi do sterownika. A powiedz mi jeszcze kolego na sprzęgle jest wyłącznik dochodzi do niego przewód z kostki od lewarków, z prawej strony( niebieskie kable na płytkach) a drugi jest podłączony do masy. ten wyłącznik musi być otwarty, i dawać masę na kostki a podczas wciskania sprzęgła odcinać masę, czy na odwrót

dodam że kostki są w 100% sprawne, i wyłącznik ciśnieniowy pod kabiną też ponieważ wlutowałem nowe kontaktrony i teraz działa elegancko i reaguje na pole magnetyczne

witam a a czy podjol bys sie naprawy w moim jd 2130 4x4 i jaki by byl koszt bo nie moge tego rozgrysc. w mazowieckim woj. namiar na mnie kwlodar3@wp.pl

Opublikowano

witam mam jelonka 2130 4x4 przedni naped dziala tylko do tylu do przodu brak reakci.  jak cofam to czuc ze dziala ciagnie. gdy zaczepilem mu linke i dotylu kola siezucia ciagu nie krecily.  a do przodu zero reakcji otworzenia sie zaworu i uczucia ciagu kol.w plugu tylko przud dziala

 

Opublikowano

witam. ma moze ktos schemat(instrukcje napraw) pradow do przedniego napedu do jd 3130. Poniewaz u mnie na dwie cewki idzecały czas prad. nawet gdy odłacze wtyczki od czujnikow biegow.??

Opublikowano

Witam, mam jd 2140 od tygodnia słabo podnosił (późnił się) było minimum oleju dolałem hydraulicznego ze 2 litry jeżeli podniose tura i chce podnieść podnośnik to musze trochę opuścić tura i po dolaniu niedziała mi wspomaganie co jest dla mnie najważniejsze . Proszę pomocy jak naprawić wspomaganie

Opublikowano

zerwałem przewód od cewki elektrozaworu przedniego napędu i nie wiem jak ją podłączyć tam są trzy wejścia a przewód jeden to jest traktor john deere2040s

Opublikowano
Dnia 4.03.2014 o 23:22, kocio1986 napisał:

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy z Tą instalacją to pisać bo udało mi się rozgryźć wszystko, łącznie z podłączeniami

Witam Potrzebuję pomocy z JD3030Ls nie załącza przedniego napędu i jak sprawdzałem nie ma napiecia na te 3 cewki pomógł by ktoś??  Potrzebuję schemat instalacji z opisem najlepiej za pomoc z góry dziekuje mój email  dawidw92@wp.pl..

Opublikowano

Czy wie ktoś jakie parametry mają hydromotory w przednim napędzie JD 2130 bo chcę zrobić przedni napęd w ciapku i bardzo było by pomocne w do braniu odpowiedniej mocy z góry dzięki.

Opublikowano

Czy ktoś jeszcze może pomóc w tym temacie? Przejrzałem wszystkie wątki ale zdjęć już nie da się otworzyć i trochę przez to Ciężko zrozumieć gdzie jakie przewody mają iść. Mam problem z moim 3130. Też nie działa Przedni napęd. Dodatkowo jak wpinam zegar ciśnienie faluje od 140 do 180.

Opublikowano

Trochę drgnęło w temacie. Jak na krótko podłączyłem pod jedną cewke Ciagnik zaczął jechać do tyłu tylko siła napędu Ciśnienie podczas jazdy w granicach 130 bar. na wyjściu z na gniazdach. Jak podłączałem pozostale dwie cewki również na krótko nie było reakcji a Ciśnienie spadało do 0 słychać było załączanie cewek.. Mam kabinę zdjęta więc i elektryka jest odłączona. Czy ten zawór z boku skrzyni co idą do niego 3 przewody przełącza jakoś Ciśnienie ? Kolejny problem który zauważyłem to po podpięciu pługa obrotowego wydaje mi się że wolno go obraca a nawet w jedną szybciej w drugą wolniej.

Opublikowano
W dniu 6.01.2011 o 10:29, tommysz napisał(a):

w tej chwili nie mam mozliwosci ale to jest barddzo proste....kawalek węża z gniazdem meskim pod wejscie hydrauliczne a z drugiej strony dynamometr czy jakos tak(zegar do mierzenia cisnienia). podłaczasz pod ktores wyjscie z rozdzielacza i wlaczasz na rozdzielaczu zeby podalo olej(tj. wywrot itp)... ja polecam Ci jak nie masz tego zegara zebys podjechal do jakiekolwiek mechanika ktory zajmuje sie takimi rzeczami to na 100% Ci sprawdzi i napewno nie zaplaciszysz majatku, gdyz cala czynnosc trwa max 5 minut (mysle ze ok 10-20zl).

Witam panowie mam pytanie odnośnie tego napędu u mnie do modułu idzie jeden prąd stały i jeden z włącznika lecz z modułu nie wychodzi prąd na żadną cewka jaka moze byc przyczyna czy ma ktos info na ilu kablach powinien być prąd albo czy ten moduł można jakoś sprawdzić ?drugim problemem jest ro ze z obu stron są odłączone przewody od czujników przy pedale od sprzęgła takie ciękie dwa kable a od strony hamulca dwa grube i one są ze sobą połączone obieg zamknięty jak je rozłączę to ciągnik nie odpala czy zmostkowanie ich może mieć wpływ na działanie napędu 

Opublikowano
W dniu 16.11.2009 o 10:14, sleny napisał(a):

Ja mam też hydrauliczny napęd w JD 3130. Nie wiem dokładnie ale do przodu ma on dwa stopnie do ciągnięcia wolniejsza i szybszą a do tyłu tylko jedną. U mnie załańcza się napęd na desce rozdzielczej, ale wszystkim kierują styki przy lewarkach od biegów. U mnie nie chciał spoczątku ciągnąć do przodu ale poznałem kolegę niedaleko nas co ma identycznego jelonka i dużo mi pomógł- gość naprawde ma pojęcie. Napęd powinno też wyłańczać sprzęgło jak wciśniesz. Te trzy kable co wychodzą z wtyczki od przedniego napędu to jest tak że jeden bolec jest do przodu, drugi bolec do tyłu a gdy złączysz dwa bolce ze sobą to masz wolniejszy ciąg do przodu (tak jak biegi terenowe). Ja to tak rozumie z tego co ten kolega powiedział. Z tego co wynika to masz podpięty napęd na ostro. Byś musiał mieć przęłącznik zrobiony taki jak do kierunkowskazów to wtedy powinno zadziałać, ale będziesz miał tylko szybki do przodu i do tyłu.

Włącznik nie kieruje w którą stronę pójdzie ciągnik on tylko podaje prąd na ten moduł pod deskąogólnie o  jest zmostkowany i czy włączysz w jedną czy w drugą to i tak prąd idzie na jeden pin w module drugi obwód we włącznika działa na przełączenie w jedną stronę i daje sygnał na dźwignie szosowe polowe. Z tego co czytam ze do przodu czy tyłu nie działa to sprawdził bym płytki przy biegach tam są takie szklane łączniki kontraktonowe i one powinny się zwierać  przy przełączaniu biegów i wtedy decyduje ci to w którą stronę jedzie ciągnik 

20251024_154040.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
    • Przez Bialy_3425
      Witam Panowie  
      Pacjent John Deere 1640. Mam problem z hydraulika. Jak się nagrzeje to szarpie. Po chwili odpoczynku działa normalnie. Kolejny problem to szukam uszczelki odpowietrznika pod kabina który znajduje się przy przełączniku pół biegów i wom (zdj w załączniku od czego i jak wygląda)
      Czy przez tą uszczelkę może wylatywać płyn z zbiorniczka od sprzęgła (DOT4)  ?





×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v