Skocz do zawartości

przeróbka przyczepy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

chciałbym dorobić do mojej przyczepy wywrot na tył jest ona dwóch siłownikach i obecnie kipruje tylko na boki do dyspozycji mam zawiasy od jelcza wymiary skrzyni ładunkowej to 4mx2m a dopuszczalna ładowność to 4tony chcialbym aby kiprowala na boki oraz do tulu czyli na 3 strony proszę o pomoc zdjęcia zamieszczam poniżej

 

Wrzuta.pl - agrofoto.pl

Wrzuta.pl - agrofoto.pl2

Wrzuta.pl - agrofoto.pl1

Opublikowano

Do tego typu przeróbki na pewno będzie potrzebny inny siłownik, który kipruje na 3 strony. Resztę radzę podpatrzeć od przyczepy d47b, bo ta na zdjęciach jest do niej podobna i zrobić tak jak w d47b. Z tym siłownikiem mogę się mylić, ale nie sądzę...

Opublikowano

inny siłownik owszem ale całą góre też by trzeba przerobić bo jedna rama na drugiej się opiera (chodzi o ceownik wzdłuż) a w D-47 i wszystkim podobnym z 3-stronnym wywrotem wzdłużne profile od ram się mijają i rama w przypadku d-47 opiera się na poprzecznych ceownikach (górna rama z dolną oczywiście na gumach. przejrzyj galerią tu na stronie i podpatrz jak są zrobione 3 stronne przyczepy

Opublikowano

musisz obejrzeć dokładnie jakąś z wywrotem na 3 bo z tyłu muszą być specjalne zawiasy by umożliwiały wychył w tył i w bok-tak jest w nowych takie kule albo po staremu do dolnej ramy jest zamocowana rura w poprzeg i się obraca-wywrot na tył i jednocześnie ma zawiasy po bokach dzięki czemu może wywracać na bok

musisz też mieć jeden siłownik centralnie i wzmocnić ramę bo przy wywrocie w tył się pognie

Opublikowano

nie mam zamiaru jej sprzedać w takim stanie jakim jest nigdzie nie dostanie w przystępnej cenie jestem jej pierwszym właścicielem od 1992r!! posiada oryginalne burty, podłogę nigdzie nie spawana ani malowana wszystko oryginał siłowniki w stanie bdb

Opublikowano

Ale taka przeróbka nie jest łatwa. Musisz powzmacniać obie ramy. Przerabiać tyle uszy wywrotu. Siłownik kupić nowy.

To kup jakoś używano wywrotkę na 3 strony i jo po swojemu wyremontuj. Będziesz miał 2 przyczepy.

Ja swojej bym nie przerabiał na 3 strony wywrot.

Opublikowano

jakoś nie widze tej przeróbki mam podobną przyczepke i przyznam musiałbyś być niezły mcGaywer żeby to zrobić bo to praktycznie całkowita przebudowa. Zauważ że do wywrotu do tyłu punkt oparcia siłownika i przez to największe obciążenie przenosisz na środek a tego na pewno nie wytrzyma rama ani dolna ani górna czyli konieczne byłyby znaczne przeróbki w konstrukcji i nie jestem pewien czy to by się opłacało. Pomyśl ale nie radze przerabiać dobrej jak sam piszesz przyczepy bo efekt może być mizerny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v