Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy

Opublikowano

ja miałem taki problem... z pelnym zbiornikiem było ok a jak bylo ponizej polowy to stawal. przy rozpolawianiu mechanik nie docisnal jednej rurki przy baku a ja mialem 2 miesiace jazdy... sprawdz rurki od baku do pompki. wyjmij zbiornik i zobacz czy nie wrzucił Ci ktoś świerszczyka do baku bo kiedys to tez mielismy a gazeta sie nie rozpusci... jak masz babelki to na 100 % ciagnie gdzies powietrze przed pompka zasilająca!

Opublikowano

sosyć częstym przypadkiem jest zatkany korek od wlewu paliwa

zbiornik nie zasysa wtedy powietrza z zewnątrz

innym może być wykiełtana pompka paliwowa na ręcznym podpompujesz ale automat nie pociągnie

Opublikowano

W zetorach są przekompinowane pompki zasilające paliwa(jeden zaworek w tłoczku, drugi w denku) puki jest nowa zaworki trzymają dobrze ale że musi zassać z dołu paliwo szybko sie zużywa i po dłuższym postoju trzeba pompować lub założyć dodatkowy zaworek jednostronnego przepływu na przewud ze zbiornika i po kłopocie, lub często wymieńiać pompki :lol: :D

Opublikowano

my mielismy podobny problem z naszym 7245 wlaczylismy z tym chyba 2 miesiace ;/. Radził bym na poczatek zlac paliwo ze zbiornika i wyczyscic go ze wszytskich syfyow jakie w nim sa. tak jak pisali koledzy wyzej sprawdzic wezyki i je docisnac na koncowkach opaskami. u nas w pompce byl tez kawałek gumy zassany ze zbiornika. Mozesz tez odkrecic pompke z przodu sruba na klucz "10" z tylu "9" i sprawdzic czy w pompce cos nie siedzi. Z tym zalozeniem zaworka tez przerabialismy ale miałem wrazenie ze nie dostawal przez to pełnej dawki paliwa. Nam pompke tez wypychalo to sie okazalo ze jak sa rurki w zbiorniku to podchodzil syf pod rurke i ja zatykał. zmnien przewody paliwowe tak aby ta krutsza rurka byla od pobierania paliwa a dłuzsza od powrotu wtedy nie bedzie ci zassysał z dna baku paliwa. U nas to sie stało przez nasza głupote bo nie lalismy paliwa przez lejek a teraz tylko i wylacznie lejek z sitkiem i jest spokoj. Pozdrawiam

Opublikowano

Nic nie trzeba kombinowac.... po pierwsze sprawdź przewody paliwowe, czy nie są posieknięte, dwa czy są dobrze po dociskane, następnie sprawdź filtr paliwa. Jeśli wszystko jest ok. a zetor dalej staje z powodu braku paliwa to do wymiany jest zaworek zwrotny na pompie. I najcześciej to jest przyczyną zapowietrzania się układu ponieważ przestaje on trzymac ciśnienie i paliwo wraca do baku, a w przewodach zostaje powietrze i nawet pod pompywanie pompką niewiele daje... wymiana zaworka jest prosta i sam zaworek nie kosztuje zbyt wiele bo w zależności od modelu ok 40-60 zł

Opublikowano

Ja sprawdzałem zaworek i podkręcił mi mechanik, a ten sposób z zaworkiem nadał mi bardzo kompetentny specjalista, od pomp wtryskowych który ma bardzo dużą ilość klientów że czasami ciężko się dopchać. To pewnie dużo zależy o jakiej przepustowości zaworek się zastosuje i na jakie ciśnienie jest ustawiony. Czyszczenie układu paliwowego nigdy nie zaszkodzi, a ten sposób z zamianą rurek wydaje się dobry, jak będę czyścił zbiornik to tak zrobię.

Opublikowano

Kolego czeladnik, tego zaworka w żaden sposób się nie ustawia, on jest pod spodem pompki i odpowiada tylko za to aby paliwo nie wracało z powrotem do baku (może mechanik Ci podkręcał ale dawki na pompie...???). Zaworek ma po prostu utrzymywac paliwo w układzie.... To jest o ile pamiętam mała sprężynka ze śrutem i nie robi się tego często.... Ja w w swoim zetorze wymieniłem to przy 2tyś mth. I nic nie trzeba kombinowac ze wstawianiem dodatkowych zaworków, a wymienic należy to co się zepsuło i ma chodzic tak jak fabryka zrobiła.

Opublikowano

Chodziło mi o ten zaworek z tyłu pompy, każdy zaworek który da się rozebrać da się "podkręcić" podkładając np.odpowiedniej grubości podkładkę pod sprężynkę od strony przeciwnej niż śrut,grzybek itp.

Opublikowano

Potrzeba matką wynalazku:D Tylko czasami przez takie wynalazki cierpi sprzęt. Ja też jestem zwolennikiem nie poprawiania fabryki, bo tam grupa kompetentnych ludzi coś tak zrobiła to dlaczego niby ja sam miałbym zrobić coś lepiej? Ale miałem właśnie takie problemy w tym modelu i to poradził mi kompetentny specjalista to napisałem.

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem w moim 7245. Podobny bo jak stan paliwa dojdzie do 3/4 zbiornika (jakoś czas temu gdy dochodziło do połowy zbiornika..) zaczyna się zapowietrzać,  ale ręczna pompka jest zassana tak jakby przewód przed pompką był szczelnie zatkany i jak odkręce przewód to mocno zassie powietrze. Po dolaniu paliwa jest ok do momentu 3/4 zbiornika. Problem ten zaczął się jak ciągnik wrócił od mechanika po robieniu kapitalki. Wracał on do mechanika między innymi i z tym problemem chyba ze 3 razy i nikt nic nie umie z tym zrobić. Miał ktoś z czym taki do czynienia?

Opublikowano

W Moim podobnie się działo , z tym że właściwie niezależnie od stanu paliwa . Winny był brud w zbiorniku (jeden kawałek) , który pływał przy dnie i czasami zamykał rurkę zasilającą w zbiorniku  . Żeby wyeliminować taką ewentualność zrób prowizoryczny zbiornik z jakiejś czystej banieczki np . Jeżeli to nie pomoże , to trzeba szukać po kolei sprawdzając układ paliwowy . Nawet korek paliwowy zbyt szczelny może spowodować taki objaw .

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem w moim 7245. Podobny bo jak stan paliwa dojdzie do 3/4 zbiornika (jakoś czas temu gdy dochodziło do połowy zbiornika..) zaczyna się zapowietrzać,  ale ręczna pompka jest zassana tak jakby przewód przed pompką był szczelnie zatkany i jak odkręce przewód to mocno zassie powietrze. Po dolaniu paliwa jest ok do momentu 3/4 zbiornika. Problem ten zaczął się jak ciągnik wrócił od mechanika po robieniu kapitalki. Wracał on do mechanika między innymi i z tym problemem chyba ze 3 razy i nikt nic nie umie z tym zrobić. Miał ktoś z czym taki do czynienia?

Sprawdzałeś odpowietrznik w korku paliwa? Prawdopodobnie odpowietrznik jest zatkany i nie może zassać paliwa. Jeśli się zapowietrzy to odkręć korek od zbiornika, jeśli paliwo z powietrzem pójdzie przewodem na pompkę to będziesz miał winnego. Możesz założyć tam na chwilę przezroczysty przewód tak abyś widział co się dzieje w przewodzie.

Opublikowano

Witam. Miałem problem zapowietrzania w 6245. Wymieniłem przewód zasilania ten co idzie ze zbiornika do ręcznej pompki bo podobno zagniatal się ale potem okazało się że syf był w smogu w zbiorniku. Zakończyło się płukaniem zbiornika.

Opublikowano

ja mialem tak ze czasami stal kilka dni i zapalal a czasami kilka godzin i trzeba bylo odpowietrzac zalozylem wiec dodatkowy zaworek zwrtorny na przewodzie zasilajacym i nadal to samo jak sie pozniej okazalo po zalozeniu pompy wtryskowej przewod porotny nie byl zacisniety opaskami i schodzilo paliwo. ale zalozylem i tak drugi dodatkowy zaworek zwrotny na przewodzie zailajacym i teraz mopze stac tydzine i wiecej i wogole sie nie zapowietrza wiec jesli ktos nie chce codziennie pompowac to polecam.

Opublikowano

Witam mam problem  z zetorem ze gdy ma ciezko to sie zapowietrza. Filtryu sprawdzone wszelkie połaczenia tez, wyciekow brak paliwo nie schodzi mzoe stac tydzien i odpala od stzrała. Czy pompka reczna moze bcy tem,u winna?

Opublikowano (edytowane)

Może . Może też być jakiś syf w zbiorniku lub w przewodach , Brudny filtr paliwa , pęknięta rurka w zbiorniku , zgięty od spodu zbiornik , itd , itp ...

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano

odkrecales i czysciles bak ??? u mnie kiedys tak bylo-kawalek tasmy izolacyjnej wpadl ze wskaznika poziomu.jak nie wierzysz to podlacz bezposrednoi banke do pompki i sprawdz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v