Skocz do zawartości
cinek285

zapowietrzanie sie zetor 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
cinek285    0

witam

to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

ja miałem taki problem... z pelnym zbiornikiem było ok a jak bylo ponizej polowy to stawal. przy rozpolawianiu mechanik nie docisnal jednej rurki przy baku a ja mialem 2 miesiace jazdy... sprawdz rurki od baku do pompki. wyjmij zbiornik i zobacz czy nie wrzucił Ci ktoś świerszczyka do baku bo kiedys to tez mielismy a gazeta sie nie rozpusci... jak masz babelki to na 100 % ciagnie gdzies powietrze przed pompka zasilająca!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek285    0

ok to sprawdze tyle ze wczesniej nie bylo takiego problemu... wracalem z pla kiedy paliła sie rezerwa i chodzil tak jak na pelnym zbiorniku... ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    100

u mnie jak sie tak dzialo to winny byl kawalek izolacji w baku,rozkrec i wyczysc takze korek wlewu paliwa bo innym razem temu mi sie zapowietrzal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

sosyć częstym przypadkiem jest zatkany korek od wlewu paliwa

zbiornik nie zasysa wtedy powietrza z zewnątrz

innym może być wykiełtana pompka paliwowa na ręcznym podpompujesz ale automat nie pociągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

W zetorach są przekompinowane pompki zasilające paliwa(jeden zaworek w tłoczku, drugi w denku) puki jest nowa zaworki trzymają dobrze ale że musi zassać z dołu paliwo szybko sie zużywa i po dłuższym postoju trzeba pompować lub założyć dodatkowy zaworek jednostronnego przepływu na przewud ze zbiornika i po kłopocie, lub często wymieńiać pompki :lol: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

my mielismy podobny problem z naszym 7245 wlaczylismy z tym chyba 2 miesiace ;/. Radził bym na poczatek zlac paliwo ze zbiornika i wyczyscic go ze wszytskich syfyow jakie w nim sa. tak jak pisali koledzy wyzej sprawdzic wezyki i je docisnac na koncowkach opaskami. u nas w pompce byl tez kawałek gumy zassany ze zbiornika. Mozesz tez odkrecic pompke z przodu sruba na klucz "10" z tylu "9" i sprawdzic czy w pompce cos nie siedzi. Z tym zalozeniem zaworka tez przerabialismy ale miałem wrazenie ze nie dostawal przez to pełnej dawki paliwa. Nam pompke tez wypychalo to sie okazalo ze jak sa rurki w zbiorniku to podchodzil syf pod rurke i ja zatykał. zmnien przewody paliwowe tak aby ta krutsza rurka byla od pobierania paliwa a dłuzsza od powrotu wtedy nie bedzie ci zassysał z dna baku paliwa. U nas to sie stało przez nasza głupote bo nie lalismy paliwa przez lejek a teraz tylko i wylacznie lejek z sitkiem i jest spokoj. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Nic nie trzeba kombinowac.... po pierwsze sprawdź przewody paliwowe, czy nie są posieknięte, dwa czy są dobrze po dociskane, następnie sprawdź filtr paliwa. Jeśli wszystko jest ok. a zetor dalej staje z powodu braku paliwa to do wymiany jest zaworek zwrotny na pompie. I najcześciej to jest przyczyną zapowietrzania się układu ponieważ przestaje on trzymac ciśnienie i paliwo wraca do baku, a w przewodach zostaje powietrze i nawet pod pompywanie pompką niewiele daje... wymiana zaworka jest prosta i sam zaworek nie kosztuje zbyt wiele bo w zależności od modelu ok 40-60 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Ja sprawdzałem zaworek i podkręcił mi mechanik, a ten sposób z zaworkiem nadał mi bardzo kompetentny specjalista, od pomp wtryskowych który ma bardzo dużą ilość klientów że czasami ciężko się dopchać. To pewnie dużo zależy o jakiej przepustowości zaworek się zastosuje i na jakie ciśnienie jest ustawiony. Czyszczenie układu paliwowego nigdy nie zaszkodzi, a ten sposób z zamianą rurek wydaje się dobry, jak będę czyścił zbiornik to tak zrobię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Kolego czeladnik, tego zaworka w żaden sposób się nie ustawia, on jest pod spodem pompki i odpowiada tylko za to aby paliwo nie wracało z powrotem do baku (może mechanik Ci podkręcał ale dawki na pompie...???). Zaworek ma po prostu utrzymywac paliwo w układzie.... To jest o ile pamiętam mała sprężynka ze śrutem i nie robi się tego często.... Ja w w swoim zetorze wymieniłem to przy 2tyś mth. I nic nie trzeba kombinowac ze wstawianiem dodatkowych zaworków, a wymienic należy to co się zepsuło i ma chodzic tak jak fabryka zrobiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Chodziło mi o ten zaworek z tyłu pompy, każdy zaworek który da się rozebrać da się "podkręcić" podkładając np.odpowiedniej grubości podkładkę pod sprężynkę od strony przeciwnej niż śrut,grzybek itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Ale po co coś podkładc... :lol: , trzeba kupic orginalny taki jak ma byc (tylko dokładnie podac model i rok ciągnika bo tam były różne typy), pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Potrzeba matką wynalazku:D Tylko czasami przez takie wynalazki cierpi sprzęt. Ja też jestem zwolennikiem nie poprawiania fabryki, bo tam grupa kompetentnych ludzi coś tak zrobiła to dlaczego niby ja sam miałbym zrobić coś lepiej? Ale miałem właśnie takie problemy w tym modelu i to poradził mi kompetentny specjalista to napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w moim 7245. Podobny bo jak stan paliwa dojdzie do 3/4 zbiornika (jakoś czas temu gdy dochodziło do połowy zbiornika..) zaczyna się zapowietrzać,  ale ręczna pompka jest zassana tak jakby przewód przed pompką był szczelnie zatkany i jak odkręce przewód to mocno zassie powietrze. Po dolaniu paliwa jest ok do momentu 3/4 zbiornika. Problem ten zaczął się jak ciągnik wrócił od mechanika po robieniu kapitalki. Wracał on do mechanika między innymi i z tym problemem chyba ze 3 razy i nikt nic nie umie z tym zrobić. Miał ktoś z czym taki do czynienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    1998

W Moim podobnie się działo , z tym że właściwie niezależnie od stanu paliwa . Winny był brud w zbiorniku (jeden kawałek) , który pływał przy dnie i czasami zamykał rurkę zasilającą w zbiorniku  . Żeby wyeliminować taką ewentualność zrób prowizoryczny zbiornik z jakiejś czystej banieczki np . Jeżeli to nie pomoże , to trzeba szukać po kolei sprawdzając układ paliwowy . Nawet korek paliwowy zbyt szczelny może spowodować taki objaw .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    28

Witam. Mam podobny problem w moim 7245. Podobny bo jak stan paliwa dojdzie do 3/4 zbiornika (jakoś czas temu gdy dochodziło do połowy zbiornika..) zaczyna się zapowietrzać,  ale ręczna pompka jest zassana tak jakby przewód przed pompką był szczelnie zatkany i jak odkręce przewód to mocno zassie powietrze. Po dolaniu paliwa jest ok do momentu 3/4 zbiornika. Problem ten zaczął się jak ciągnik wrócił od mechanika po robieniu kapitalki. Wracał on do mechanika między innymi i z tym problemem chyba ze 3 razy i nikt nic nie umie z tym zrobić. Miał ktoś z czym taki do czynienia?

Sprawdzałeś odpowietrznik w korku paliwa? Prawdopodobnie odpowietrznik jest zatkany i nie może zassać paliwa. Jeśli się zapowietrzy to odkręć korek od zbiornika, jeśli paliwo z powietrzem pójdzie przewodem na pompkę to będziesz miał winnego. Możesz założyć tam na chwilę przezroczysty przewód tak abyś widział co się dzieje w przewodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×