Skocz do zawartości
solaris08

3040 brak hamulców

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
3040
solaris08    0

Witam

Zamierzam kupic JD 3040 który nie posiada sprawnych hamolców? Przyznam ze nie wiem co jest z nimi nie tak, czy naprawa moze duzo kosztowac?

Czy da rade to samemu zrobic, czy czesci sa dostene w sprzedazy i jak to z kosztami wyglada?

Nie znam sie zbytnio na JD mam starego ursusa 60tke tam wszystko proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Z tymi hamulcami to moze byc roznie. Moze byc jedynie pompka lub cos bardziej powazniejszego (tarczki). Robota na pewno lzejsza niz w 60 bo zwolnice znacznie lzejsze ale bardziej dokladna. Nad kosztami tez mozna gdybac ,puki nie zna sie przyczyny to niewiele mozna powiedziec.

 

Musisz sie takze zastanowic dlaczego nie ma hamulców. Zastosowanie złej jakosci oleju w skrzyni biegów (np. Hipolu) moze wlasnie doprowadzic bo awarii hamulców ale i takze do wiekszych uszkodzen skrzyni i hydrauliki.Zrób wywiad odnosnie tego ciagnika, podpytaj sie o oleje i kto nim jezdził bo czasami polacy chcac cos poprawic potrafia tylko zepsuc.

 

Nawiasem mowiac hamulce w tych Jd sa bezobsługowe i maja starczec na cały okres jego eksploatacji. Mam kilku znajomych co maja JD (3040,3640,1640),sam mam 3140 i hamulce w nich to "brzytwa", nikt nie miał nigdy problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

Witam

Tak jak zauważył kolega powyżej główną przyczyna może byc niewłaściwy olej hamulce pracują w kąpieli olejowej t.j. w mf. są to tak zwane hamulce mokre stąd tak ważny jest dobór odpowiedniego oleju.Na hipolu napewno hamulcy nie będzie.Być może poprzedni właściciel mógł pożyczyć przyczepę do wywrotu oleje się wymieszały i problem gotowy. :)


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

solaris08    0

A na co mam jeszcze szczegolna uwage zwrocic? wiadomo o hamulcach mi sprzedawca powiedzial, a i jak to jest jeszcze z tymi biegami w tym ciagniku? jest tam ten zolw , zając i o co w tym chodzi?

 

A orientujecie sie moze gdzie jakis manual mozna zobaczyc? Chodzi mi o jakas chociaz powierzchowna instrukcje co do czego? Nic w necie nie znalazlem. Bo koles moze mi wszystkiego nie powiedziec a ja nawet nie bede wiedzial czy takie cos powinno byc czy tez nie. Albo jaka dzwignia od czego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    4

Hamulce w tych ciągnikach są tj już było napisane nie do zdarcia, ale moze byc jednak jakis problem. hamulce są zasilane tą samą pompą co układ kierowniczy i reszta podzespołów hydraulicznych w tym ciągniku. więc moze być coś nie tak z zaworem hamulca i może sie to piepszyć. nie wiem czy olej moze być tego przyczyną, znaczy się Hipol bo myśmy mieli i wszystko grało, według mnie będzie to wina jekiegoś zaworu, moze być przytkany, ale nie jestem pewnien.

 

Pozdraiwam


Kupie siewnik Stanhay, najlepiej czterorzędowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek1995    0

witam odświeżam . posiadam jd 1640 sg2 z turem i jest taka sytuacja iż hamowac hamuję ale jest twardy pedał hamulca trzeba mocno wcisnąć nie ma ''czucia pedału hamulca''. czy to tak ma być a jak nie to jaka może być przyczyna ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek1995    0

witam czy da się wymienić uszczelnienie na sworzniu podnoścnika w jd1640  z prawej strony ?? jak się za to zabrać

post-168406-0-31939600-1450196084_thumb.jpg

post-168406-0-49057300-1450196103_thumb.jpg

Edytowano przez przemek1995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

hamulce chyba są wspomagane ciśnieniem oleju ale pewien nie jestem, co do uszczelniaczy na pewno można wymienić - sprawdź w katalogu jakie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek1995    0

w sprawie uszczelnienia czy można to zrobić z zewnątrz czy trzeba rozbierać i od środka??   szukałem katalogu i jakiejś instrukcji napraw ale nic nie znalazłem jeśli kotś coś ma to będę wdzięczny za udostępnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kriskon    0

Do Przemka.

1 spuszczasz olej

2 zdejmujesz prawe ramię

3 palcem przesuwasz wałek w lewo

4 wydłubujesz uszczelniacz i wstawiasz nowy

Niedawno były w Agromie po kilkanaście zł.


Mam pytanie odnośnie hamulców.

Gdy pedały są złączone hamulce działają normalnie ale po rozłączeniu(naciskając oddzielnie) prawy i lewy pedał idzie do podłogi. Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek1995    0

czyli mam ten wałek wsunąć do środka ciągnika ???  dodam iż ten wałek nie jest chyba cały tylko dzielony na połowe bo ta strona się rusza a tamta nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mustafakali
      witam mam problem z moim jeleniem wszystko chodzi okey do momentu gdy załączę wom wtedy ginie wspomaganie podnośnik i kiper może ktoś wie czemu tak sie dzieje?
    • Przez marek911
      Witam. Co moze byc przyczyna ze jak dam na opuszczanie to podnosnik podnosi dochodzi max do gory i opada. Nie opada tak jak to normalnie powinno byc tylko na opuszczaniu idzie w gore i wtedy dopiero opada. Oczywiscie mam EHR 
    • Przez Dariusz1972
      Mam problemy z ciągnikiem John Deere 1640 a dokładnie z podnośnikiem i turem  przy podnoszeniu tur i podnośnik drży.Wymieniłem pompę wewnętrzną skrzyni, pierścienie, tuleje i podkładki dystansowe koszyka półbiegów , wszystkie oringi , uszczelki gumowe, uszczelki tłoka podnośnika.Po remoncie nic się nie zmieniło.Ciśnienie w pokrywie skrzyni wynosi 9.5 atmosfery.
      Jeżeli ktoś wie co może być powodem usterki będę wdzięczny za wskazówki.
    • Przez Wojtek_250
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem tutaj nowy i proszę o pomoc, kupiłem sobie JD 2130 był on rozebrany przez poprzedniego właściciela do malowania, między innymi wyciągnięta była pompa hydrauliczna przed silnikiem i rurki łączące ją z skrzynią. Poprzedni właściciel mówił że przed rozkręceniem wszystko było w porządku. Ja wyczyściłem wszystko i poskładałem hydraulikę zmieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej, odpaliłem traktor trochę oleju ubyło w skrzyni więc dolałem i odpaliłem jeszcze raz ale nie działa wspomaganie i podnośnik, wom się załącza a a żółw i zając działa poprawnie. wlałem kilka litrów oleju do tego zbiornika z przodu nad pompą i wtedy przez chwilę działało wspomaganie dopuki był tam olej. niewiem co jeszcze mogę sprawdzić i zrobić, olej w skrzyni jest teraz trochę ponad maximum, czytałem na forum o zaworkach w przewodach więc jeszcze się zastanawiam czy dobrze rurki zkręciłem. Pasowało mi tak że ta która idzie z skrzyni do chłodnicy oleju jest bliżej koła i w niej nie było zaworka, druga ta bliżej środka miała zaworek i przykręcona była bezpośrednio do pompy (niewiem czy to jest poprawnie i kiedy nią idzie olej) zaworek jest jeszcze w tej śrubie co zakręca się na tym zbiorniku z olejem z przodu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze mogę zrobić bardzo proszęo pomoc męczę się już z tym dość długo i nie mogę sobie poradzić, mój mail w razie czego wbanach@interia.pl Z góry dziękuję i Zyczę wszystkim Wesołych Świąt, pozdrowienia.
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
×