Skocz do zawartości
krycha094

Dodatkowa hydraulika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krycha094    7

kupiłem nowy traktor i mam problem.Potrzebował bym dodatkową hydraulikę napędzana na wom na wywrot przyczep aby nie mieszać olejów. Myślałem o pompie od 330(posiadam takowa) rozdzielacz i zbiornik zawieszony na tuz. Cały wynalazek miałby być w miarę tani czy może takie coś kupić wywrot rÄczny przyczepy przyczepa D-47 D-35 D-55 (731159265) - Aukcje internetowe Allegro i podłączyć na wom czy potrzebny jest rozdzielacz do tego na jakiej zasadzie to działa

 

z góry dzięki

pozdrawiam krycha094

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

Witam.

To co znalazłes na allegro to reczny lewar do przyczep ktory byl zamontowany w przyczepie i polaczony węzem z siłownikiem przyczepy, też chce zrobic jezszcze jedna hydraulike przy ciagniku po to by oleju nie mieszac. pozdr


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

pomyśl raczej nad takim czymś jak jest w ładowaczu TROLL. Tam masz cały komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krycha094    7

tylko jak bym miał to wszystko kupić to by się niezła sumka uzbierała a jak bym sam wykombinował to wyszło by o wiele taniej a zresztą ten wynalazek byłby zazwyczaj używany przy żniwach i sporadycznie w innych okresach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Taka ręczna skrzynia do kiprowania, to dobra rzecz. Wiem, bo miałem w jednej z przyczep kiedyś. Ręczne kipowanie jest trochę czasochłonne.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Najlepiejto podłączyć waz do ciągnika i nie kombinować jak wół pod górę.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

I we wszystkich ciągnikach zalać ten sam olej i będzie spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    32

Najprościej to tak jak napisał Andrzej2110 i Kris14.Zalać jednym olejem wszystkie ciągniki-tanio nie jest ale jest to praktyczne i nie robisz tego na dzień lub dwa.A takie dorabianie d...pereli to komplikowanie sobie życia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

taka dodatkowa hydraulika na wom nie wyjdzie tak tanio .pompa , przekładnia do pompy lub dorobienie napędu pompy z wału korbowego ,rozdzielacz, węże,końcówki,zbiornik na olej,jakiś filtr oleju no i oczywiście około 15l oleju. nie wiem czy ci na to 1500zł starczy. a ze starych podzespołów będzie się knocić,a w żniwa nie ma no to czasu.najłatwiej i najtaniej to dana przyczepa do danego ciągnika,albo zrobić wymianę oleju w innych ciągnikach jak radzili przed mówcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic trudnego,ruska pompa nsz 32 spokojnie wystarczy a koszt ok.200zl, jaden zawór zwrotny, jeden kulowy wysokociśnieniowy, zbiornik i 3 przewody, a jak masz wałek 540/1000 to pompe montujesz bezpośrednio a wałku, no oczywiście kilka godzi pracy.

PS. i jeszcze trójnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

olej może i dobra sprawa ale w ciągnikach mam syf w oleju bo sprzedawali oleje hydrauliczne z dodatkim bio każdy w okolicy tak ma :) a poza tym było by bardzo drogo bo z 100l bym potrzebował. to taniej mnie wyjdzie zrobić to urządzenie .Pług agregat uprawowo siewny mam jeden olej więc tylko o przyczepy by mi chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

to w przyczepach tak jak i w maszynach. jeden olej i po sprawie.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Wszystko OK do momentu pożyczenia sąsiadowi przyczep (zawsze można odmówić) lub gdy od kogoś pożycza się przyczepę. Pozatym "przeczyszczenie" hydrauliki w Ursusie 1614 wymagałoby sporej ilości oleju. Problem jest dość istotny i pasowało by znależć w końcu rozwiązanie. Taka pompa na wałek byłaby fajna sprawa. Tylko czy montowana bezpośrednio na WOM czy też poprzez przekaźnik. Dobre rozwiązanie to też silnik hydrauliczny. Ja z tym probleme planuje na poważnie zderzyć się zimą. Koncepcja jest taka, aby zrobić jakieś urządzenie prznośne (powiedzmy na kółkach) podwieszane do dyszla w przyczepie. Szukam kogoś kto wskaże kokretne elementy (zwłaszcza zawór przetężeniowy, elektrozawór z rozdzielaczem no i oczywiście konkretna pompa). Do posterowania jest przyczepa D55 o ładowności 10t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    83

przy przyczepie to tylko napęd poprzez WOM najlepiej pompa zakladana na końcówkę jak w trolu tylko przydała by się przekładnia bo większość ciągników ma tylko 540

 

Zbiornik z olejem tylko gdzieś blisko pompy najlepiej na/w dyszlu teraz podłączenie

 

zawór przeciążeniowy-zbiornik

zbiornik-pompa/ siłownik

\rozdzielacz albo zwykły zawór trójdrożny /

\

zbiornik

 

 

teraz tak rozdzielacz wiadomo jak zadziała a zawór trójdrożny ma 3 wyjścia

1-olej z pompy (ciśnienie) 2-siłownik 3-powrót (zbiornik) więc tak pompa chodzi olej płynie

 

-przy podnoszeniu z 1 do 2 (3 zamknięte)

-opuszczanie z 2do 3 (1 zamknięte dzięki zaworowi przeciażeniowemu cały wydatek trafia do zbiornika (patrz schemat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

sebe dobry pomysł z tym zaworem trójdrożnym ale według mnie lepiej jest zrobić to urządzenie zawieszane na podnosnik bo można by używać różnych przyczep a co do obrotów to nie potrzebna jest przekładnia na 540 dało by pewnie rade a jeśli się ma 1000 albo 1000 eco to całkiem bo obroty masz ponad 1000. a co do pompy może być obojętna nawet od 30 sobie poradzi(ale nie wiem jak sobie da radę przy 10 tonach) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    83

no mozna i przy ciągniku mieć specjalną hydraulikę zależy ile ma się przyczep (w ogóle to myślałem że nie Chcesz mieszać oleju w swoich ciągnikach )

 

A zapomniałem o filtrze chociaż siatkowym

 

A pompa od 330 starczy zresztą ma tę samą wydajność co w 360 czyli 20 l/min

tylko kwestia czasu im wydajniejsza tym szybciej nie że silniej tylko szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

A gdyby połączyć rozrusznik z 912 z pompą hydraulki z 1614? Do tego oczywiście odpowiedni osprzęt hydrauliczny. Ale samo serce systemu j.w. dałoby radę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozrusznik nie jest przeznaczony do pracy ciągłej, po minucie poleciałby z niego dym :D. Nie wiem jaki wydatek ma pompa od 1614, zapotrzebowanie na moc to pewnie ponad 5 KW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

a poza tym z kąd wziąść taki prąd w nowym ciągniku można sobie elektrykę popalić :D

 

jak już to na jakiś silnik hydrauliczny ale taki silniczek z 500zł pewnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

ale nie wiem czy to ciśnieniowa może być tylko do przepompowywania oleju a po za tym jest na 24v a większość ciągników ma 12v :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.