Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co do komfortu jazdy c 360. to kiedyś jak miałem tylko 7211 i 3512 podczas wożenia kuku dorwałem 360 mojego stryja. nigdy nie zapomnę tej jazdy . myślałem ze wyskoczę z siedzenia jadąc po bruku. tak więc możliwe że kolega ma stalowe obręcze na felgach skoro forterą gorzej się jeździ jak sześćdziesiątką

Opublikowano
Steyr, JD, NH i MF, ale do tych marek nie możemy porównywać Zetora bo to inna klasa.

Zgadzam się, jakim MF jeździłeś że kabina zetora wydaje ci sie mała. Gdzieś na af jest skan testu 100 konnych ciągników kabina zetora wcale nie wypadła źle (pod względem wymiarów). Możesz napisać jakie awarie wystąpiły do 50 mtg.

Tak w zetorze są opony mitasa i rzeczywiście najwyższa półka to nie jest. Zdjęcie obciążników pomaga, skacze mniej może to kwestia rozkładu mas przód tył ? Forterra przy predkosci jaka rozwija C 360 tez nie skacze.

Opublikowano

Wygląda na to że taki dyskomfort jazdy który powyżej opisałem dla niektórych nie stanowi żadnego problemu. Jednak dla mnie stanowi, mam lekki problem z kręgosłupem i po przejechaniu forterrą 20km drogą średniej jakości noc mam już z głowy. 914 jadę tą samą trasą i wszystko jest ok. Ludzie aż się dziwią że mam nowy ciągnik a jeżdżę starym. Z ciśnieniem w oponach kombinowałem w każdą stronę niestety nic się nie zmienia. Opony faktycznie mam Mitasa. Rozmawiałem z mechanikami z serwisu, mówili że nic się nie da zrobić i ten traktor niestety tak ma. Wydaje mi się że traktor aż tak mało nie kosztuje żeby stwierdzić, że za takie pieniądze nie powinienem niewiadomo czego się spodziewać. Żądanie komfortu porównywalnego ze starym ursusem 914 nie jest chyba zbyt wygórowane.

Opublikowano

Jedyne co mogę Tobie doradzić to zakup porządnego fotela (pamiętam że jak jeszcze prenumerowałem Profi to było tam coś o firmie która produkuje fotele do ciągników właśnie dla kierowców z wadą kręgosłupa).

Opublikowano

Ja mam Proxime plus 9541 i z turem się jeździ dobrze nawet po nierównym, ale jak wpadnie w większą dziurę to potrafi 'targnąć' fest, ale ogólnie źle nie jest. Jak jeżdże bez tura to powietrza upuszczam tak że opony są 'ugięte' już niepamiętam na ile atm, ale jazda wtedy jest super. Można pod cała kicie ciskać i po dziurach sie jedzie super, jak na ciągnik oczywiście. Wzrostu wyobraź sobie że też mam 195cm i jeszcze nigdy łbem w dach nie zawaliłem, ani w lusterko, niewiem jak Ty wchodzisz do tego ciągnika. Fotel mam zwykły i opony też Mitaski.

Opublikowano
Wygląda na to że taki dyskomfort jazdy który powyżej opisałem dla niektórych nie stanowi żadnego problemu. Jednak dla mnie stanowi, mam lekki problem z kręgosłupem i po przejechaniu forterrą 20km drogą średniej jakości noc mam już z głowy. 914 jadę tą samą trasą i wszystko jest ok. Ludzie aż się dziwią że mam nowy ciągnik a jeżdżę starym. Z ciśnieniem w oponach kombinowałem w każdą stronę niestety nic się nie zmienia. Opony faktycznie mam Mitasa. Rozmawiałem z mechanikami z serwisu, mówili że nic się nie da zrobić i ten traktor niestety tak ma. Wydaje mi się że traktor aż tak mało nie kosztuje żeby stwierdzić, że za takie pieniądze nie powinienem niewiadomo czego się spodziewać. Żądanie komfortu porównywalnego ze starym ursusem 914 nie jest chyba zbyt wygórowane.

Już kiedyś założyłem temat o skaczących forterrach ale zbito mnie z tropu ze to nie możliwe, ze nie jest źle itd.

Dałem spokój bo mało styczności z tym mam, a Ty mógłbyś cos wiecej napisać na ten temat :D

Opublikowano

Jedna myśl nasuwa mi się po prześledzeniu tego tematu - wszyscy potencjalni nabywcy nowych Zetorów czy innych ciągników bez względu na markę, zmuszajcie dealerów aby pozwolili Wam przejechać się interesującym Was ciagnikiem troszkę więcej niż parę metrów po placu. A jeżeli nie będą się chcieli zgodzić, to po prostu "do widzenia ślepa Gienia . . ." i jadę do innego dealera. Jeżeli nie chcą dać poprowadzić ciągnika to chociaż jedźcie obok na siedzeniu, błotniku czy w kucki ostatecznie (zależy od klasy ciagnika)

Opublikowano

@Serek możesz sobie tylko pluć w brodę że przed zakupem ciągnika nie byłeś na AF nie przeczytałeś wszystkich tematów o forterrach nie założyłeś jeszcze kilku innych, nie podpytałeś innych userów na PW to teraz masz :P, dieler i tak sprzeda Ci zawsze to co chcesz, aby coś sprzedać, chcesz tani ciągnik z tanimi częściami to nabaja że do zetora części są 10 razy tańsze niż do zachodnich, chcesz zachodniego nabajaeruje o innej jakości wykonaniu itd że nie ma się co psuć, chcesz tani i oszczędny orzeni farmtracka haha, a tak wogóle, to co Ty za problem masz z tą forterrą to nie rozumiem, z takim bykiem pustym się przecież nie jedzie, jak jedziesz to z agregatem, czy pługami czy czymś tam to wtedy podobno nie skacze nie?

a jak już masz skrzynie 40km/ha to nie znaczy że zawsze musisz jechać na najwyższym biegu, jak prześledzisz wykres prędkości to i tak wyjdzie że przy tej samej prędkości co tak komfortowo jedziesz c 360 to i forterra nie będzie skakać.

Niestety z tymi ciągnikami na testy to u nas chyba nie możliwe, bo w kanadzie już kiedyś można było dostać kombajn na sezon na testy, ale u nas żeby jakiś ciągnik dali na tydzień to chyba nieosiągalne wręcz, ale chyba nawet najwięksi fani zetora muszą przyznać że prosucent z czech robi troche niedopracowane maszyny :D

Opublikowano

a ja słyszałem od dilera DF ze zetor ma nierównomierne rozmieszczenie masy i moze przez to skacze. ja gdy jade z maszyna bez obciaznika to skacze jak piłka, ale jak założe tonowy obciażnik na przedni tuz komfort jazdy zwieksza sie.

Opublikowano

Pierwsze lekarstwo na skakanie, to zmniejszenie ciśnienia, drugie to ładowacz z Comfort Drive, daje to namiastkę amortyzacji przedniej osi. Ciągniki jak stoją dłużej na placu u dilera mają mocno napompowane koła, aby opony się nie odkształcały, może u Ciebie jeszcze jest ciśnienie placowe :P

Opublikowano

Po mojemu zbyt dużo obciażników na przodzie i zbyt lekki tył, masz obciążenia na tylnych felgach? Do tego nabite zbyt duże ciśnienie kół do tego pewnie dziurawa droga i wszystko jasne.... Ale jak Ty porównujesz Zetora do c-360.... :) to sorry ale coś mi się wydaje ze ty tym zetorem w życiu nie jeździłeś.... :)

Opublikowano

Faktycznie Forterra strasznie skacze.Na gładkiej drodze to jest w miare ok, ale jak juz lekko nierówny asfalt to porażka... Ciągnik mam dopiro od kilku dni. Cisnienie z tyłu mam 1,3 at a z przodu 1,6, Czy jeszcze obnizyc? Ten typ poprostu tak ma czy czekać troszkę az sie opony jakos ułożą? Opony mam radialki. Obciązniki z przodu 500 kg a z tyłu 230kg

Opublikowano

Chłopaki moim zdaniem radialki to dość twarde opony i nie wiem czy się ułożą. Moja rada jest taka że przy najbliższej zmianie opon trzeba założyć zwykłe, broń boże radialne, bo nie dają wiele więcej od zwykłych a pozbawiają komfortu podczas jazdy na szosach, zreszta nawet zmniejszenie ciśnienia przy tych oponach nie wiele daje. Przykład z życia: mój brat ma zetora 7211 na radialkach a ja mam 7211 na zwykłych. Przejazd na trasie 25 kilometrów jego ciągnikem to duże obciążenie dla ciała i kręgosłupa, a przejazd tej trasy moim to bajka. Podkreślam że 7211 nie osiąga takich prędkości jak forterka.

Jeszcze jedną opcją jest założenie opom michelin które mogą pracować na ciśnieniu 0,8 bara o ile się nie mylę. Pozdrawiam

Opublikowano

Ta kolega wyżej racje...

Opony Zetora są marnej jakości.

Ja jak kupowałem Zetora to już na jedzie testowej wiedziałem o tym, ale to mi nie przeszkadzało...

Co prawda mam 182cm...Uczucie irytujące ale nie skreślające Forterry.

A i spróbuj naprawdę z obciążeniem i atmosferami pomyśleć.

Jak znajdziesz rozwiązanie to napisz w tym temacie ja też spróbuje :)

pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v