Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Wpadł mi w ręce oto taki Jumz:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...f43425b0b6.html

 

Wygląda źle - pracował w lesie więc wszystko co się dało urwać zostało urwane :D .

 

Wziołem się za jego remont, narazie zamocowałem kabinę bo z jednej strony mocowanie odpadło, wypiaskowałem, pospawałem i pomalowałem bak bo miał kilka wycieków, także zamontowałem fotel bo tamten mchem porósł. Także wyklepałem i pospawałem kikla rozdarć blachy. Trzeba traktorek reanimować bo to dobry sprzęt podobno - silnik odpalił po kilku latach po 2m pociągnięcia drugim ciągnikiem. Trochę popracuje i wypiaskuje wszystko co się da zdjąć.

Nie wiem jeszcze który to rocznik bo dowodu rejestracyjnego nie wziołem, ale wcześniej był krótszy silnik i rozruch spalinowy, potem teściu założył ten silnik ( chyba 65 koni ).

 

Ale najwazniejsze teraz to zrobic elekrykę- chyba od podstaw i w pierwszej kolejności alternator. Ma podłaczony jeden przewód, ale idzie on do niczego chyba. W każdym bądź razie na altku jest niecałe 14 V ale akumulatora nie ładuje ( mierzyłem ).

Jak to ma być podłaczone ? Czy jeden przewód przez kontrolkę ładowania do akumulatora i drugi bezpośrednio do akumulatora ? Czy stacyjka ( której jako tako nie ma ) ma rozłanczać któryś z przewodów bezpośrednio lub przekaźnikiem ?

 

 

5105a673d41ab6d4m.jpg

Opublikowano

Schemat już patrzałem, nie jest do końca czytelny dla mnie, bo nie ma tej elektryki w tym ciągniku ( albo inaczej było ).

Chciałbym zeby mi ktoś wytłumaczył ten alternator - muszę po prostu od nowa instalację powoli robić. Są dwa zaciski na altku - widać na zdjęciu - który do czego i dlaczego :D ?

 

 

Proszę o przeniesienie tego tematu do działu elektryka - tam chyba powinienem go umieścić.

Opublikowano (edytowane)

ja mialem od czynienia z nowszym modelem i tam jest alternator samowzbudny - grubszy kabel powiedzmy do amperomierza i do akumulatorów a cienki powiedzmy do kontrolki - przez przekaźnik.

 

oto jeden ze schematów, powinien pasować

post-19940-126052909108_thumb.jpg

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Do tej pory alternatora nie podłączyłem prawidłowo. Alternator ładuje im większe obroty tym większe napięcie. Muszę wymienić akumulator bo stary i mały wyzionął ducha. Nie ma wcale kontrolki od ładowania więc jaka powinna być moc kontrolki do tego alternatora ?

 

Wiele przy traktorze nie zrobiłem, ale wygląda już lepiej:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5df025c3d1792e86.html

 

Ten wolny zacisk to ruskie D

Opublikowano

Te alternatory są samowzbudne ponieważ maja magnesy trwałe na wirniku, więc lądują nawet przy braku kontrolki.

Ale kontrolka na pewno się przydaje.

Żarówka to typowa 2 albo 4W/12V.

Ten model jest z wbudowanym regulatorem napięcia, a dodatkowo wskazuje na jego uszkodzenie ponieważ nie trzyma napięcia na stałym poziomie, chyba że coś jeszcze w nim kuleje.

Uporałeś się już z brakiem ładowania na akumulatorze?

Koledzy już ci opisali jak podpiąć ten alternator.

Najprościej grubym przewodem np. 6mm łączysz śrubę + na alternatorze z klemą + bądź przewodem na rozruszniku poprowadzonym z akumulatora.

Kontrolkę wpinasz w przewód miedzy stacyjka a śrubka D na alternatorze.

Pytanie czy chcesz wrócić do oryginału w instalacji?

Opublikowano

Alternator podłączyłem dawno przez amperomierz. Zakupiłem teraz wskaźnik napięcia to będę mógł to na bierząco analizować co się dzieje. Instalację może powoli zrobię albo i nie bo jeżdżę tylko po drogach gruntowych i w dzień to świateł nie potrzebuję. Okazuje się że nic w traktorze nie jest mi potrzebne z elektryki. Teraz kupię akumulator i dlatego chcę alternator doprowadzić do porządku, Stary wysłużony akumulator długo i tak wytrzymał a miał chyba 72Ah .

 

Myślałem że jednak do prawidłowej pracy jest potrzebna kontrolka.

 

Z traktorka jestem zadowolony bo mało pali i chyba nic się nie da zepsuć w nim. Trochę z odpalaniem na zimnym jest kiepsko, ale teraz odpalałem go z migomatu a potem na ciepło to już odpala z byle czego.

Opublikowano

Skoro podpoiłeś przez amperomierze to w porządku, myślałem że go nie masz.

A mierząc napięcie ładowania mierzysz na alternatorze i akumulatorze?

Jakie masz wskazania?

Co do kontrolki to nie jest ona potrzebna alternatorowi, ale użytkownikowi na pewno. Więc lepiej ja mieć.

Opublikowano

Już teraz nie pamiętam napięć bo to w zeszłym roku ostatnio mierzyłem na akumulatorze i podbijało chyba do 16V, ale często było normalnie. Akumulator gotowało. Teraz założę ten voltomierz kupiony od firma-grand to będę mógł sobie zerkać a nie skakać z miernikiem co jakiś czas.

 

Czyli na pewno jest to alternator który nie potrzebuje kontrolki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v