Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W moim Ursusie c-4011 jest luz na kierownicy, dość spory że tak powiem^^

w czym tkwi przyczyna tego luzu najprawdopodobniej? jak to wyeliminować? ew. koszty? mogą mi za to dowód zabrać w razie kontroli??

Opublikowano

W 40 jest problem,trzeba wyremontować przekładnie,i wymienić wałek kierowniczy.Pomyśl o założeniu układu z 60 jest dużo lepszy ale trochę kosztuję.A jak byś miał założyć nowy to chyba lepiej wspomaganie.

Ja teraz będę przerabiał sąsiadowi,przekładnie kupiliśmy na złomie ale trzeba dołożyć z 300zł do niej i coś zrobić z zbiornikiem ale myślę go wycinać i spawać.

Opublikowano

Ja własnie teraz przerabiam uklad w 4011 na c 360, jutro porobie foty i dokladnie opisze co i jak, nie ma sensu remontowac ukladu od 4011, pol roku i znowu luzy sie porobia w dodatku zeby 40 skrecic to trzeba miec dosc silne rece, w 360 juz tego problemu nie ma, pozdro/

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz. Mam do was jeszcze jedno pytanko znajomy ma ursusu c-360 i zacina mu sie cos w kolumnie kierowniczej mówili mu ze to moga byc jakies kamienie albo łozysko i nie wie co tam jest.

Opublikowano

Nie jestem pewny bo nie mam 30,ale tam są chyba śruby regulacyjne do likwidacji luzu na kolumnie.Z boku z prawej i lewej strony.Ewentualnie zmienić wałek kierowniczy,ten co się przykręca kierownice.

Opublikowano

Najpierw najlepiej zacząć od najprostszegosmile.gif Jak siedzisz na ciągniku to po lewej stronie na kolumnie kierowniczej masz śrubę na klucz 24. Luzujesz ją.Bierzesz śrubokręt i wkręcasz tą śrubę. Jednocześnie kręcisz kierownicą i kontrolujesz czy luz się zmniejsza.Nie duży luz jest dopuszczalnysmile.gif.Później kontrujesz śrubę i ma działać.Chyba że drążki kierownicze są już nie pierwszej młodość i mają luzy to wtedy też to odczujesz na kierownicywink.gif

Opublikowano

Najpierw najlepiej zacząć od najprostszegosmile.gif Jak siedzisz na ciągniku to po lewej stronie na kolumnie kierowniczej masz śrubę na klucz 24. Luzujesz ją.Bierzesz śrubokręt i wkręcasz tą śrubę. Jednocześnie kręcisz kierownicą i kontrolujesz czy luz się zmniejsza.Nie duży luz jest dopuszczalnysmile.gif.Później kontrujesz śrubę i ma działać.Chyba że drążki kierownicze są już nie pierwszej młodość i mają luzy to wtedy też to odczujesz na kierownicywink.gif

 

 

Racja, luz minimalny musi być, bodajże do 5 stopni.

Opublikowano

To ja radzę dla kolegi, aby nalał oleju do środka, przez taką małą śrubkę, która trzyma gaz ręczny, z przodu kierownicy, a jeśli jest olej, w co bardzo wątpię to raczej śruba i kamienie się zużyły.

Opublikowano

Witam, dawno dawno temu w mojej 40dziestce został przerobiony układ kierowniczy na taki jaki jest w c 360. Jednakże zostało to zrobione prymitywnie po ponad 20 latach ta przeróbka zawiodła. Cała kolumna razem z bakiem tańczy na wszystkie strony w lewą stronę jest z obrót kierownicy luzu. Przedstawia się to tak jak na tym filmiku Mam prośbę do tych co się udało przerobić to dobrze, czy możecie mi pokazać zdjęcia jak Wy to rozwiązaliście?

 

http://www.youtube.com/watch?v=7YfS1azbRVM

Opublikowano

Przyspawaj tą blachę i tyle, szkoda tylko że nie jest trochą grubsza. Ja Podstawą pod układ mam grubości 15mm, zrobione otwory z gwintem i przykręcony na szpilkach układ. A blacha jest przyspawana do skrzyni. 20 lat działa bez zarzutów. A jeśli nie będziesz pewny to rozpołów ciągnik na sprzęgle , przewierć otwory przez podstawą układu i obudowę sprzęgła i przykręć dodatkowo śrubami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v