Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W drążku poprzecznym masz jeden z gwintem, drugi długi bez gwintu, przy drążku od kolumny będzie jeden z gwintem i drugi krótki bez gwintu.

Opublikowano

Witam!

mam problem z układem kierowniczym mianowicie gdy kręce w lewo to idzie leciuteńko a w prawo do połowy idzie w miare potem jest cięzko.

nie wiem z czym jest problem oś po regeneracji cała z wysówami, powietrze ok, wszystko na smarowanie, ojej w kolumie jest.

przestawianie zbieżności nie pomaga.

Podpowiedzcie mi co może być nie tak.

Opublikowano

Witam. Mam problem z kolumną kierownicy w mojej c-360. Mianowicie pojawił się duży opór podczas skrętów zarówno w prawo jak i w lewo. Wiosną wymieniłem jedną półoś bo wybiło mi tuleje wewnątrz i bardzo wytarło stworznia . Z obydwu stron zostały wymienione łożyska pierścienie oporowe zwrotnic i uszczelki. Ponadto wymieniłem wszystkie końcówki drążków bo miały znaczące luzy,  a kierownica dalej stawia duzy opór, wcześniej na postoju z dodatkowym obciązeniem na przodzie 250 kg jedna ręka bardzo lekko pracowała, a teraz nawet obiema jest trudno bez obciążnika ukręcić nią. Dodam ze co rok zmieniam olej w kolumnie na nowy, ustawiłem zbieżność, obie zwrotnice są dobrze nasmarowane, jedynie przednia oś na wieszaku ma lekki luz ale i wcześniej miła a kierownica lekko chodziła. Jak uniosę przód do góry to przy skręcie kierownica czuć lekki opór i jakieś przeskakiwanie. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną tej usterki, czyżby coś w mechanizmie kolumny się posypało?

Opublikowano

Odepnij drążki i sprawdź dla pewności jak ciężko chodzą zwrotnice, ciśnienie w oponach. Jeśli lekko to szukaj winy w kolumnie zgrzytów, przeskakiwań jak wspomniałeś.  Jeśli są rozbierz ją i przeglądnij. Za bardzo nic innego nie idzie wywróżyć.

Opublikowano

Ciśnienie w oponach mam 4 bary bo wczoraj rozciąłem oponę i musiałem nowa kupić, jakaś czeska tylko mieli w sklepie i profil ma wyższy od tej starej i przy mniejszym ciśnieniu bardzo jak na kapciu stoi i jeszcze ciężej kręcić. Dzięki za podpowiedź to przeoczyłem jutro zrzucę drążki i zobaczę jak zwrotnice chodzą

Opublikowano

Tak cały czas z takie ciśnienie mam i jest dobrze dobrze sie prowadzi lekko się skręca nawet z dodatkowym obciążeniem na przodzie. A sprawdzałem na podnośniku i po odjęciu drążka od kolumny półosie się dość lekko skręca, czyli coś musiało się popsuć w kolumnie i tu mam pytanie czy jak ją rozbiorę to zobaczę co by sprawiało ten problem, czy to może być jakaś drobna usterka którą trudno będzie wychwycić ?

Opublikowano

Podepnę się pod temat gdyż mój teść miał pomysła dwa lata temu zrobił wspomaganie do 60-ki . Siłownik długi,pompa w pokrywę 12-ka .orbitrol 100 .Działało to tak sobie problem z utrzymaniem się na drodze w trakcie jazdy,a kierownicą trza kręcić jak wściekly aby skręcić no masakra.Szwagier stwierdził że przerobi na siłownik między kolami, jak założył to znowu ukręcić nie idzie tak ciężko się kręci.To wszystko jak ja twierdze brak wiedzy w dobraniu odpowiednich parametrów podzespołów więć proszę o pomoc .

Opublikowano

Witam. Jestem świeżo po przesypaniu przekladni kierowniczej w swojej c 360.Wbrew oczekiwaniom elementy nie byly jakoś szczególne zużyte. Wymieniłem wszystkie bebechy na nowe. Jednak przekładnia miała  luz i nie dało się go zlikwidować. Mianowicie na wałku poziomym. Po ponownym rozebraniu okazało się że nowy wałek ma inaczej nacięte zęby. Są jakby węższe niż w starym. Po założeniu starego wałka hula aż miło. Regulacja działa i jest ok.

Przeglądając zdjęcia wałków w necie rzeczywiście większość z nich ma wąskie zęby. Czy kto się spotkał z podobnym problemem jak się ma sprawa w waszych przekładniach .

Opublikowano (edytowane)

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego skręcając w lewo mam mniejszy promień skrętu niż skręcając w prawo? Zaznaczę, że skręcając w prawo na max. to brakuje jeszcze ok. 2cm do tej naspawanej blokady skrętu na zwrotnicy.

Edytowane przez PaweLisowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v