Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Pół roku temu robiłem remont silnika w moim ciapku. Założyłem nowe tuleje,tłoki, pierścienie, sworznie, panewki korbowodowe , wtryskiwacze i zregenerowałem głowice. Silnik przepracował ok 100 mth i wszystko było by w porządku gdyby nie taki walenie dochodzące z silnika, na zimnym można powiedzieć że da się tego nie słyszeć ale po rozgrzaniu jest coś strasznego. Najbardziej nasila się to pukanie gdy dołożę sporo gazu i puszcze. Wiem że silnik przed remontem był mocno zużytym progi w tulejach, wybite gniazda w głowicy i obrócone panewki na wale.

Opublikowano

Pytanie nie ważne ciągnik dzisiaj się zatarł.

 

Ile może kosztować nowy wał z panewkami, korbowodami może pompa oleju. No i przypuszczalny koszt naprawy w jakimś zakładzie bo sam nie mam czasu w tej chwili na to.

Opublikowano

Życzę powodzenia w poszukiwaniu panewek grubościennych. Nie wiem po co chcesz kupić nowy wał, oddaj do szlifu, a z mojego doświadczenia wiem że łatwiej dostać panewki grubościenne na szlif, niż na nominał. Poza tym, gdy zakłada się nowe panewki w silnikach z rodziny S-312 wymagana jest wymiana pompy olejowej na nową, bo kosztuje grosze w porównaniu do kosztów jej nieprawidłowego działania. Przy okazji zainwestuj we wskaźnik ciśnienia oleju, lub chociaż w czujnik z kontrolką bo bez tego nie pojedziesz.

Opublikowano

A jeżeli złoże bez szlifu wału tylko założę nowe panewki czy będzie ok?? Wał sie zablokował ale potem jak na lince go holowałem to nawet zapalił, potem zaczął strasznie stukać i nie udało się dojechać do domu. Okazało się że obróciła się jedna panewka korbowodowa. Czy wał mógł ulec uszkodzeniu??

Opublikowano

Raczej bez szlifu się nie obejdzie... o ile jakiś szlif "wyda", ogólnie cieżka sprawa. Jeśli masz zamiar tłuc ten ciągnik jeszcze długo, polecam zmienić silnik na od C330. Jakbyś mógł podać skąd jesteś to postaramy się pomóc. Wiem gdzie mieli panewki grubościenne, wał można założyć od C330.

Opublikowano

nie wiem niema tam żadnej elektryki to jest tylko pomocniczy traktor do redlenia kartofli więc nie zależy za bardzo na nim jak się znowu zatrze to oddam do szlifu albo kupie nowy

Opublikowano

taki zegar kosztuje 70 zł, i masz wszystko pod kontrolą, problemów z podłączeniem nie powinno byc. Ja mam jeszcze originalny fabryczny ale tylko cisnienie oleju wskazuje, więc musze wymienic.

Opublikowano

temperature wody też lepiej miec pod kontrolą, 70 zł to raczej nie duża kasa a przynajmniej widac co sie dzieje w ciągniku. Tym bardziej że nie ma żadnych kłopotów z podłączeniem tego samemu

Opublikowano

Witam zrobiłem generalke w c330 tuleje tłoki szlif wału regeneracja korbowodów głowicy wymieniłem pompe oleju i szok gdy zapale cisnienie wpada na maxa<załozyłem miernik>zakrywa skale na małych obrotach i sie cos tłucze w komoze wału czy to jest co zle złozone czy tak powinno byc to sie dotrze i ucichnie czy cos innego prosze o pomoc zbliza sie młucka a ja nie mam innego ciagnika a i jak go docierac zalaczam link do filmiku na którym mozna zobaczyc i usłyszec to co pisze pozdrawiam i czekam na odp. MACIEK http://w256.wrzuta.p...2NODrC/mvi_0001

Opublikowano

Koledzy juz od jakiegoś czasu mam mały problem jak można to nazwać problemem :) ze stukaniem w silniku, nie wpływa to na pracę silnika itp poprostu ten dzwięk mnie juz lekko zaczyna denerwować :) dodam że nie stuka cały czas, jak jadę po drodze itp jest ok ale jak zaczne orać obroty 1800 od razu jest takze ok słychać tylko tłumik i po pewnym czasie jak przejade jakieś 200 metrów zaczyna coś najpierw cicho a potem głośniej lapotać jak puszczę gaz obroty spadną a jak znów dodam to napocządku znów jest ok a potem ponownie się pojawia :D . Pod obciążeniem nie słychać tylko przy pracach polowych... Spodkał się ktoś z czyms takim?? Dodam ze głowica jest dobra ma przepracowane dopiero jakieś 200 mth zawory tez regulowałem, czy to mogą być może laski popychaczy, wyglądają na proste ale może straciły już swoje parametry i lekko w czasie pracy się wyginają i to one zaczynają stukać. Macie jakieś może inne propozycje?

Opublikowano

ustawiłem zawory na 20 poprawiło sie niesłychac juz go tak ale to cisnienie a ten zawór to on jest na pompie mozesz mi wytłumaczyc bo niewiem jak to zrobic pompa jest nowa

Opublikowano

to tluczenie to zbyt ciasno zlozony jest korbowod na panewkach i tlok uderza o glowice. ja tak mialem w 912 DL i kupilem nowe panewki i okazalo sie ze dalej bylo za ciasno, wiec lekko zdzieralem panewke nozem (nie pilnikiem bo mozna panewke uszkodzic i mocno zarysowac) az w koncu byl dostateczny luz. pamietaj ze korobowod musi miec tez luz wzdluzny (wzdluz walu wiec do przodu i do tylu), mysle ze zawory nie maja z tym stukaniem nic wspolnego. no a z tym cisnieniem to tylko zawor. nie puszcza cisnienia i jest ciagle na maks. lepiej to zrob bo to nie za dobrze.

Opublikowano

jak zdejmisz mise olejową to w pompie olejowej jest zaworek który jest u dołu pompy zabezpieczony zawleczką wyjmij zawleczke i tam w srodku są zaworek sprężynka oraz walec z otworami do regulacji ciśnienia. Ten zaworek musi pracować bez zacieć itp jak wszystko jest ok to na zimnym i gęstym oleju powinno być 5,7-5,8 bara a jak się nagrzeje to 5,4-5,5 bara bynajmniej u mnie tyle wskazuje powyżej 1000 obr, a na tym zegarze masz skalę do 7 barów chyba bo dobrze nie widać więc wg mnie powinno potem być ok jak się dotrze to powinno spaść poniżej 6, zaworek mozesz sprawdzić ale jak pompa nowa to ona jest właściwie ustawiona fabrycznie i sprawdzona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v