Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kali

słyszalne kierunkowskazy

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Kali    0

bo czasami włączę, nie spojrzę na kontrolki i jadę z włączonym kierunkiem jak idiota i wprowadzam w błąd innych uczestników ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel20    49

A w jakim ciągniku chcesz to zrobic? Bo mi przydałoby się coś podobnego w Zetorze 5340, bo coś nie do końca ergonomiczne zaprojektowali Czesi te kontrolki od kierunków i kierownica je przysłania, i wogóle są słabo widoczne. Poza tym jak wsiadam do ciągnika po dłuższej przerwie(po zimie) to czasami zdarza mi się zapomnieć wyłączyć kierunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Proponuję wybrać się do sklepu z częściami samochodowymi i nabyć drogą kupna beeper na 12V i podłączyć do kontrolki kierunkowskazów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




c330ursus    1

Kupiłem ten beeper i z niego wychodzą 2 kabelki czerwony i czarny i jak podłączę pod kontrolkę kierunkowskazów to tylko działa jak się da w lewo a w prawo nie działa (chyba dlatego że się bieguny odwrócą i nie działa) Da się to jakoś zrobić żeby działało w prawo i w lewo??? Dodam ze mam przerywacz od CC ;[ Mam coś w nim spalone bo jak podłączę kontrolkę do tego zacisku na przerywaczu to kontrolka nie działa i ten beeper też nie :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozbierz ten przerywacz i zlutuj przerwaną ścieżkę na płytce drukowanej. Ktoś nie mający pojęcia o podłączaniu takiego przerywacza podłączył wyjście kontrolki do kierunkowskazów i dlatego uszkodzeniu uległa ścieżka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaskurp    7

Mam pytanko. Mam manetkę do zmiany kierunków przy kierownicy no i mam dwie kontrolki od kierunkowskazów. Podłączone są one plusami odpowiednio do kierunkowskazu lewego i prawego, a ich minusy do masy. Jak podłączyć pod ten układ beeper. przerywacz mam zwykły. Nie wiem może pod trzecią wsuwkę w przerywaczu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Zastosuj mostek graetz'a (4 diody) plus i minus z mostka podłącz pod beeper a wyprowadzenia mostka dla prądu zmiennego pod + jednej i + drugiej kontrolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co od razu mostek, skoro można zsumować sygnały z kontrolek za pomocą bramki diodowej składającej się z dwóch diod. Anody diod do kontrolek, katody połączone razem do + beepera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Człowiek zawsze pod górkę kombinuje a rozwiązanie nieraz bywa banalne :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaskurp    7

Dzięki za pomoc. Na razie znalazłem przerywacz z trzecim pinem i pod niego podłączyłem. Mam jeszcze pytanie odnośnie przerywaczy samochodowych bo wpadł mi w ręce taki, mianowicie podłączyłem go zgodnie ze schematem i pod złącze 'c' wpiąłem ten beeper to 'pykną' tylko przy starcie przerywacza i tak samo przy włączaniu zarówno lewego jak i prawego kierunkowskazu.

Jeszcze jedno w razie montażu diod prąd płynący do tego beepera nie jest wielki to można te diody zaczerpnąć z odzysku, czytaj starego radia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczą dowolne diody prostownicze o prądzie do 1 A.

Człowiek zawsze pod górkę kombinuje a rozwiązanie nieraz bywa banalne laugh.gif

No czasami tak jest, jednak Twoje rozwiązanie też jest dobre, bo można zastosować jeden scalony mostek prostowniczy zamiast 4 diod. Cena będzie taka sama a montaż dużo łatwiejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×