Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wałek, półbiegi i przedni napęd są załączane hydraulicznie dzięki ciśnieniu które daje pompa zębata w skrzyni biegów. W kabinie jest kontrolka tego ciśnienia. Napisz coś więcej co się dzieje może ktoś inny ci pomoże bo ja nigdy z tym nie miałem problemów i tego nie rozbierałem. Jak się odkręci w kabinie taki dekielek w podłodze (chyba 8 wkrętów) to pod nim są dwa wodziki jeden do załączania wałka a drugi do półbiegów.

Opublikowano

Przy większym obciążeniu zarówno półbiegi jak i wałek przestają pracować tak jakby ślizgały się sprzęgła na tych mechanizmach. Najgorzej jest wtedy gdy olej się rozgrzeje, przeczyściłem chłodnicę olejową lekko to pomogło ale nie wyeliminowało usterki. Zastanawiam sie co może być tego przyczyną, bardziej stawiał bym na pompę ale może to tarcze. Dodam jeszcze że ten traktor prawdopodobnie od 1990r. pracował z ładowaczem.

Opublikowano

Olej i filtr wymieniałem jekieś 2 m-ce temu. Nie wiem co tam było do tej pory ale ja zalałem AgroStou 10W/40. Podnośmik działa bez zarzutu orbitrol też. Niedawno zdejmowałem okrągłe betony, ważyły blisko tony sztuka i na wolnych obrotach kręciłem kierownicą jednym palcem. Kontrolka nie zapala się bo w tym traktorze od początku były problemy z elektryką (jakieś dziwne są w nim kable bo sa bardzo kruche i jatwo się łamią) trochę to poladowaliśmy ale ta kontrolka nie działa.

Głównie chodzi mi o wałek, jak już wcześniej pisałem to wygląda to tak jakby ślizgało się sprzęgło na wałku (spada z obrotów pod obciążeniem). Po kilku godzinach koszenia kukurydzy na wolnych obrotach wałek mogłem zatrzymać w rękach ale na wysokich obrotach juz było w porządku.

Opublikowano

Wtam

Ja też mama problem z hydrauliką w jd 1640 '88 kabina SG2

A konkretnie z orbitrolem

Po zapaleniu silnika koła same się skręcają na maksa. Z kierowaniem Są problemy bo trzeba cały czas wachlować kierownicą bo ucieka i ciężko się kręci Jakby problem z Zaworami na orbitrolu.

Podnośnik szarpie przy podnoszeniu.

Mam stan oleju prawie max przy zapalonym silniku Filtr oleju też zmieniałem

Proszę o radę

Z góry dzięki

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie hydrauliki zewnętrznej w moim jd 1640. Otóż mam dwie wajchy od hydrauliki zewnętrznej, ale tylko trzy szybkozłącza. Jedna para (zielone) i jakieś pojedyncze czerwone. I stąd moje pytanie co to jest to czerwone, jak tego używać ??? Dodam że nigdy hydrauliki zewnętrznej nie używałem, a pytam się z ciekawości, bo w przyszłości zapewne się przyda.

 

foto1

foto2

Opublikowano (edytowane)

Witam od pewnego czasu mam problem z hydrauliką w moim johnie 2140 z turem. Wspomaganie prawie wcale nie działa tylko na bardzo wysokich obrotach w dodatku strasznie szarpie z podnoszeniem tura jest podobnie, ani nie podnosi ani nie chce opuścić lub czuć szarpanie przy podnoszeniu. O dziwo półbiegi i wałek WOM działają. Kontrolka od oleju raz się świeci a raz nie. Po sprawdzeniu ciśnienia na przedniej pompie ciśnienie wynosiło ok 180 atm a po chwili zero:( poziom oleju prawidłowy na zapalonym ciągniku, filtr oleju przy silniku i pod skrzynią OK.

Proszę o pomoc:)

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

ja posiadam john deere 2140 i miałem podobny problem przyczyną była pompa hydrauliczna z przodu traktora a mianowicie zawieszał się cylinderek w niej i była pęknięta sprężynka.

Opublikowano

olej był sprawdzany kilkakrotnie na odpalonym silniku był wlany ponad stan i nic to nie dało... filtry są ok nawet ten siatkowy na dole wyczyszczony na którym było troszkę opiłków ale ogólnie nie był bardzo zabrudzony...

Opublikowano

Nad tą pompa z przodu jest taki zbiornik na olej,powinien sie napelniac podczas pracy ciagnika. Sprawdz czy przewód dochodzacy do niego podaje olej na odpalonym silniku i czy podaje rownomiernie. Jak nie podaje to musisz sie zainteresowac pompa niskiego cisnienia znajdujaca sie na walku sprzeglowym skrzyni biegów. Jesli olej jest podawany rownomiernie to przyjzyj sie tej pompie z przodu moze juz wymaga naprawy.

Opublikowano

Już wcześniej się interesowałem tym zbiorniczkiem. Pierwszy raz jak odkręciłem tą śrubę przy nim to zbiorniczek był pusty, chłodniczka także więc wlałem do niego oleju i po chwili złapał obieg oleju i było przez chwilę wszystko ok ale później znowu to samo:/ a żeby dostać się do tej drugiej pompy to trzeba rozpoławiać ciągnik?

Opublikowano

Nie wiem czy to pomoze ale odkrec podloge w kabinie i odkrec dekiel do skrzyni biegow. Moze tam cos zobaczysz co pozwoli ci okreslic usterke. Slyszalem kiedys o peknietej rurce od smoka do pompy i zaciagało powietrze zamiast oleju. Poszukaj na forum w tematach o JD jak sie dokladnie wymienia ta pompe bo gdzies jest.

Opublikowano

Kolego jesli na rozgrzanym oleju do okolo 55 do 60 stopni dziala WOM, polbiegi i naped MFWD to nie ma sie co czepiac pompy zasilajacej w skrzyni biegow, a raczej zainteresowac sie;

- sitem ssacym w skrzyni biegow

- sitem w pompie glownej

- pompa hydrauliczna (glowna)

- zalecam sprawdzenie orbitrola i zaworu pierwszenstwa

 

A jak sie kreci kierownica, jak dziala wspomaganie?

Opublikowano

jeżeli chodzi o to sito na dole pod skrzynią to jest wyczyszczone... jedynie że są gdzieś jakieś inne filtry bo ja mam przy silniku jeden i pod skrzynią drugi... a gdzie jest to sito w pompie głównej? oraz to sito ssące w skrzyni? i ten zawór pierwszeństwa?

 

kierownica strasznie się zacina razem z resztą hydrauliki... WOM działa dobrze bo była kosiarka rotacyjna podłączona i było wszystko ok

Opublikowano

Boczny korek w pompie hydraulicznej na 22 klucz to tam jest sitko. Nastepna sprawa nikt tam nie majstrowal wczesniej przy podlaczeniu pompy bo moze ktos jakies obwodnice poscil? Sito ssace znajduje sie na dnie tylnego mostu na wysokosci filtra ale calkiem na dole korek chyba na 41 lub 46 klucz. Mozesz jescze zaslepic orbitrol zeby wykluczyc jego uszkodzenie, mialem kiedzys przypadek ze byl uszkodzony i caly olej pompowany byl przez orbitrol do zbiornika i tak wkolko i braklo na pozostale funkcje.

Opublikowano

umnie tez szarpie podnosnikiem w 1640 wymieniłem olej i filtr w skrzyni prubowałem wszystkiego i dotego zapala sie kontrolka czy to znaczy ze pompa jest do wymiany czy juz ktos to robił :) prosze o pomoc :)

Opublikowano

umnie tez szarpie podnosnikiem w 1640 wymieniłem olej i filtr w skrzyni prubowałem wszystkiego i dotego zapala sie kontrolka czy to znaczy ze pompa jest do wymiany czy juz ktos to robił :) prosze o pomoc :)

i jeszcze jedno w czasie szarpania na biegu jałowym zauwazyłem spadek obrotow z ustawionych z 750 na550 na około 10 sekund puzniej obroty powracają tak jagby pąpa dawała opory cisnienia czy zacinał by sie jakis zawor czy cos takiego bo wedle mnie to jak pąpa siadzie to niedaje cisnienia ani oporow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v