Skocz do zawartości
Karol0111

MF 3080-Wyłączający się WOM

Polecane posty

Karol0111    0

jak go właczam to chwilke za kreci i przestaje chodzic a dopiero co go kupiłem i niewiem co to moze być , moze ktoś wie? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    95

U mnie było podobnie a było tak przez wyrobioną blaszkę która go załącza blaszka ta jest częścią dźwigni od włączania wystarczy naspawać i obszlifować


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c0panda    0

Jeśli po wymianie tej blaszki dalej będzie fiksował to masz autotronic od innego modelu i trochę się nie zgrywa z wałkiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19

Na jakich obroty masz ustawiony WOM może na 540 E lub 1000 E jezeli tak to spróbuj na 540 lub 1000. Jeżeli przy tych predkosciach wom bedzie chodził to może po porostu włacznik od predkości ekonomicznych juz nie łączy prawidłowo i po uruchominiu WOM przestaje działać. Takie rzeczy bywaja dość często jeżeli prędkosci ekonomiczne nie był dawno używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c0panda    0

A jesteś przekonany, że masz dobre ciśnienie w skrzyni?? Może właśnie to jest problemem. Spróbuj na chwile oszukać czujnik 17bar. To ten dokładnie na wysokości zaworu od wałka. Gdy kupiłem mf miałem go zmostkowanego z masą (podłączasz masę do żółtego i w zasadzie działa jakby czujnika nie było). Okazało się, że sie Francuz na nim powiesił, bo wkręcając nowy czujnik na gwint nałożył taśmę teflonową poszły wióry z taśmy i zapchały go. Po wyczyszczeniu działa jak ta lala bez zmostkowania. Autotronic ma zabezpieczenie, że nie pozwoli na użycie m. in. wałka przy braku ciśnienia. Kontrolka nie musi sie palić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

towja teori ajest jak najbardziej słuszna tylko ma jedną podstawową wadę. Zwróc uwage na to ze WOM mu się włącza na chwilę a dopiero po chwili sie zatrzymuje, a gdyby miał na to wpływ sam autotronicto wcale by nie dopścił do uruchonminia WOM. Ja bym najpierw sprawdził połączenia przewodów poniewaz autotronic działa na tej zasadzie że sygnał musi być na tyle silny i stały zeby uruchomić daną funkcje jeżeli napiięcie spada wtedy dana funkcja sie wyłącza i może własnie dlatego WOM sie zatrzymuje. Sprawdz czy po włączeniu WOM jest napieciu na przeodzie biegnacym do autotronic. Jeżeli dobrze pamietam jest to jasno zielony przewód oznaczony numerem 6, a znajdziesz go w kostce która jest w tylnim prawym rogu tzn od strony tylniego koła ta najbiżej ciebie jak bedziesz stał obok ciągnika. Sam przewód będzie w rzędzie od strony koła tzn w 2 i bedzie najblizej ciebie tzn będzie to pierwszy przewód w tym rzędzie.

 

Sprawdz czy sama końcówka tego przewodu nie jest skorodowana i cz po włączeniu WOM jest na nim napięcie. Sprawdz tez czy w przypadku samoczynnego zatrzymania WOM napięicie w tym przeowdzie nie znika. Jeżeli znika to muszisz sprawdzić cały przewód czy przypadkiem nie ma przebicia i czy połaczenia sa dobre.

 

PS. @copanda po pierwsze w obwodzie czujnika ciśnienia w skrzyni nie ma w oryginalnej instalacji zółtego przewodu także nawet by go nie znalazł a po drugie nie dawaj takich wspaniałych podpowidzi jeżeli nie wiesz jak to działa i czym to się moze skończyć. Niektórzy faktycznie tak kombinują z tym czujnikiem ale zeby to zrobic to trzeba tez mieć jakies pojęcie. Jeżeli zmasowałby to przed opronikiem to mógłby spalic cały obwod ciśnienia a wtedy cały panel autotronic jest do wyrzucenia bo jak nie ma sygnalizacja ciśnienia to wiesz dobrze że nie nic dziala. Miałem takiego gościa co chciał na własna ręke oszykac czujnik bo było muz zal kilku złotych na nowy a też miał dobrych doradców. No to zamiast zapłacić 90 zł za czujnik zapłacił 2000 za nowy panel i taki był finał zabawy. Datego z takim i radami to radziłbym uwazać zwłaszcza jezeli dotycza eletryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0111    0

sprawdzałem te napiecie i tam jest wszystko dobrze ale moze gdzies dalej jest cos nie tak a moze mi ktos powiedziec która cefka jest od przekaznika bo moze tam trzeba szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    95

Jak się nie mylę to jest 4 od dołu licząc


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekxwz    0

mam mf 3125 ostatnio podczas prasowania sianokiszonki zajechałem na pole wączylem wom a on ani drgnie migała jedynie kontrolka. po wygaszeniu traktora i ponownym odpaleniu wom sie uruchomił . następnie po jakiejś godzinie gdy go wyłączyłem nie chciał sie znowu włączyć , zrobiłem to samo co na początku i zaczął działać w domu gdy patrzałem działał ale na jak długo to nie wiem. proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z wom!

wymieniłem olej w szkryni i filtr i od tamtego czasu wom się załącza ale na jałowym biegu moge go zatrzymać ręką.

jednak gdy włączam mu obroty zależne od biegów to wtedy działa tylko jak mam kosić trawe jeżeli gdy się zatrzymuje lub wżucam na luz to wałek staje! przed wymianą było wszystko dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez daras77
      Witam wszystkich i z góry przepraszam jeżeli jest już taki temat ale wróciłem teraz z pola i przyznam że jestem trochę przestraszony.Opiszę krótko co jest grane otóż;pojeżdziłem trochę moim ferdkiem z gruberem i jak się rozgrzał zauwarzyłem że przy podniesionym podnośniku zapala mi się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po chwili gaśnie i załącza się przedni napęd.Jak wracałem do domu niby wszystko było ok.ale jak wjechałem na podworko sprzęgło i ciągnik jakby przychamował,potem cofam i znowu lampka od ciśnienia i załączył się przód.Co mogło się s.....? Jest już ciemno więc nic nie sprawdzałem,ale raczej spał spokojnie nie będę.Czekam na jakieś sugestie i z gory wielkie dzięki
    • Przez Cineek
      Witam, podpiąlem ostatnio MF'a do tandemu i nie ma hamulców hydraulicznych, co może być przyczyną niedziałających? Pozdrawiam!
    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
×