Skocz do zawartości

Przedni napęd do C-360 [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
2 godziny temu, gustaw311 napisał:

przy zmianie tylnych opon na 16,9 możesz założyć opony z przodu 11,5 R15,3, tylko nie wiem ile te półosie z uaza wytrzymają na takich szerokich oponach, jak chcesz to mogę obliczyć jakie koło by musiało być w przystawce

Jakbyś mógł oblic to byłbym wdzięczny.

Opublikowano
Dnia 29.01.2018 o 21:23, RometOgar200 napisał:

Mam 2 pytania, otóż  robię przedni napęd i policzyłem ilość zębów w zwolnicach i wyszło mi, że to duże koło ma 55 zębów czyli małe ma 12 zębów, a most od Uaza ma 8 zębów i 41, koła z tyłu mam obecnie 14.9.r28, a z przodu r15,3 10 i moje pytanie jakie musiało by być koło w przystawce przy tych kołach i jakbym zmienił w przyszłość na opony 16.9r28 to czy trzeba by było coś przerabiać, bo na razie moje tylne oponki spokojnie 2 sezony jeszcze polatają, a chciałbym później je zmienić na te szersze. 

obliczyłem że przy oponach 14,9R28 i 10,0/75R15,3 koło w przystawce musiało by mieć 46z, przód będzie wtedy o 1,9% szybszy czyli idealnie, a przy oponach 16,9R28 koło by musiało mieć 45z i wyprzedzenie jest 1,1% czyli ok, ale jak by miały być na razie opony 14,9 z tym kołem to przód będzie szybszy o 4,2%, a zalecane jest do 3% więc przód będzie wyraźnie szybszy, wysokość opon jakie brałem po uwagę to 14,9r28-136,5cm 16,9r28-143,5cm 10,0/75r15,3-78cm (wysokości nowych opon), jeżeli twoje opony znacznie się różnią to trzeba by to jeszcze raz policzyć, co do kół zębatych to 45z występuje w zetorze 7211, a 46z trzeba by dorobić więc będzie droższe

Opublikowano
Dnia 29.01.2018 o 21:23, RometOgar200 napisał:

Mam 2 pytania, otóż  robię przedni napęd i policzyłem ilość zębów w zwolnicach i wyszło mi, że to duże koło ma 55 zębów czyli małe ma 12 zębów, a most od Uaza ma 8 zębów i 41, koła z tyłu mam obecnie 14.9.r28, a z przodu r15,3 10 i moje pytanie jakie musiało by być koło w przystawce przy tych kołach i jakbym zmienił w przyszłość na opony 16.9r28 to czy trzeba by było coś przerabiać, bo na razie moje tylne oponki spokojnie 2 sezony jeszcze polatają, a chciałbym później je zmienić na te szersze. 

Tylko w jakim celu?,skoro po założeniu napędu uciąg i tak szalenie wzrośnie.Chyba drzewa z korzeniami będziesz wyrywać

Opublikowano
18 minut temu, Alamo napisał:

Tylko w jakim celu?,skoro po założeniu napędu uciąg i tak szalenie wzrośnie.Chyba drzewa z korzeniami będziesz wyrywać

Uciąg może i tak, ale na łąkach strasznie tonie, a tak szersze opony w jakimś stopniu powinny to zniwelowac.

Opublikowano

gustaw311  dziękuję za wyliczenia. Doszedłem do wniosku, że najlepiej bd zamówić przystawkę pod opony 14,9 r28  dojechać moje stare i kupić nowe 420/70 r28 ,bo również mają 136 cm , a są szersze od 14,9.

Opublikowano
9 godzin temu, RometOgar200 napisał:

gustaw311  dziękuję za wyliczenia. Doszedłem do wniosku, że najlepiej bd zamówić przystawkę pod opony 14,9 r28  dojechać moje stare i kupić nowe 420/70 r28 ,bo również mają 136 cm , a są szersze od 14,9.

kuzyn ma takie w c-360, fajnie to wygląda

Opublikowano

witam panowie zastanawiam się nad zrobieniem i założeniem przedniego napędu do c360 i nw za bardzo jaki most, opony (rozmiar) i przystawkę wybrać.

Propozycje:

1)most od jakiegoś zetora np: 5x, 6x, 7x. słyszałem że można wstawić most od  zetorów  bez żadnych modyfikacji. Jak ktoś wie co i jak to proszę o napisanie 

2) następną propozycją jest wstawienie mostu od mtz 82 (wiem że jest większy ale mi zależy na prześwicie) mam możliwość wrazi czego wsadzenia większych opon na tył ale nw jaki rozmiar by musiał być. (tak aby tył był równo z przodem)

3) ostatnią propozycjom jest most od nissana Patrola gr jaki rozmiar opon na przód i jaka przystawka   

ciągnik ma oryginalne zwoinice  i skrzynie opony 14.9 28 

Opublikowano
Dnia 4.02.2018 o 14:09, dawidpaweł123 napisał:

witam panowie zastanawiam się nad zrobieniem i założeniem przedniego napędu do c360 i nw za bardzo jaki most, opony (rozmiar) i przystawkę wybrać.

Propozycje:

1)most od jakiegoś zetora np: 5x, 6x, 7x. słyszałem że można wstawić most od  zetorów  bez żadnych modyfikacji. Jak ktoś wie co i jak to proszę o napisanie 

2) następną propozycją jest wstawienie mostu od mtz 82 (wiem że jest większy ale mi zależy na prześwicie) mam możliwość wrazi czego wsadzenia większych opon na tył ale nw jaki rozmiar by musiał być. (tak aby tył był równo z przodem)

3) ostatnią propozycjom jest most od nissana Patrola gr jaki rozmiar opon na przód i jaka przystawka   

ciągnik ma oryginalne zwoinice  i skrzynie opony 14.9 28 

jeżeli zależy ci na prześwicie to odpuść sobie most nissana, jeżeli chodzi o most zetora to trzeba by wymienić reduktor albo całą skrzynię biegów i zwolnice z tego też zetora, ciekawym pomysłem jest most od mtz ale nie mam pojęcia jakie ma przełożenie, pewnie trzeba by zrobić dużą przystawkę, podnieść tył to nie problem bo są zwolnice bo koła 38 cali to nie wejdą pod błotniki

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moim ciągnikiem c360 z silnikiem 7201. Dałem się nabrać i kupiłem przedni napęd tzw. lekki od zetora 5545, montowany był też w 5748. Więc napęd zamontowany i klapa przednie koła są dosłownie pchane przez tylne. Czytałem na tutejszym forum, że jedynie zmiana reduktora i wałka głównego rozwiąże problem. Panowie od jakiego modelu Zetora to zamontować? Myślałem o wymianie całej skrzyni biegów ewentualnie skrzyni i mostu. Wiem powicie koszty, ale trudno znalazłem gościa, który chce iść na zamianę. tylko żebym znowu nie dał ciała i kupił lub zamienił nie na to co trzeba.

Opublikowano

Też tak myślałem. Ale wg wzoru z tego forum wychodzi, że  przednie 130 cm średnicy. Czyli prawie jak tylne. Dzisiaj zrobiłem mały test. Na wyłączonym przednim napędzie przednie koła aby zrobić pełen obrót potrzebował 2.9 metra. Z włączonym przodem pełen obrót to 3.9 metra. Koszmar. To jest ogromna różnica. 

Opublikowano

Tryb ma 51 zębów. To Max. Większy nie wejdzie.  A nie mniejszy?  Mniejszy to tylko 49z bo mniejsze koło nie sięgnie do zębatki w skrzyni.

Ten most jak się dowiedziałem po fakcie ma przełożenie 9.458 gdzie Robur  czy Uaz maja 4 góra 5.

Także chyba tylko ingerencja w skrzynię.

Opublikowano

Mniejsza zębatka nie zmieniając położenia jej osi i tak nie podejdzie.  Jeśli w przednim moście jest możliwość odwrócić dyferencjał tak by można go napędzać odwrotnymi obrotami  niż ma teraz to mógł byś zrobić przystawkę pod skrzynię dwustopniową. Za bardzo innego rozwiązania nie widzę.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Kyniek78 napisał:

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moim ciągnikiem c360 z silnikiem 7201. Dałem się nabrać i kupiłem przedni napęd tzw. lekki od zetora 5545, montowany był też w 5748. Więc napęd zamontowany i klapa przednie koła są dosłownie pchane przez tylne. Czytałem na tutejszym forum, że jedynie zmiana reduktora i wałka głównego rozwiąże problem. Panowie od jakiego modelu Zetora to zamontować? Myślałem o wymianie całej skrzyni biegów ewentualnie skrzyni i mostu. Wiem powicie koszty, ale trudno znalazłem gościa, który chce iść na zamianę. tylko żebym znowu nie dał ciała i kupił lub zamienił nie na to co trzeba.

Jeżeli jest to napęd od 5545 to ma w obudowie dyferencjału dodatkową przekładnię zwalniająca, mam podobny napęd od 5745 i jestem w trakcie montażu  go do zetora 3011, sam policzyłem przełożenia i w tym reduktorze będę zakładał inne tryby które są w trakcie dorabiania przez fachowca, jeżeli chodzi o reduktor od zetora to trzeba jeszcze wymienić zwolnice bo zetor ma inne przełożenie, a to już jest nie opłacalne chyba że zależy ci na biegach polowych przy napędzie, wymiana samego koła w przystawce nie wchodzi w grę bo by musiało mieć około 30 zębów, a to jest nie realne zamontować takie koło w przystawce.

11 godzin temu, Kyniek78 napisał:

Tryb ma 51 zębów. To Max. Większy nie wejdzie.  A nie mniejszy?  Mniejszy to tylko 49z bo mniejsze koło nie sięgnie do zębatki w skrzyni.

Ten most jak się dowiedziałem po fakcie ma przełożenie 9.458 gdzie Robur  czy Uaz maja 4 góra 5.

Także chyba tylko ingerencja w skrzynię.

przełożenie jest takie samo jak w 5745 czyli jedyną opcją jest to co pisałem wyżej

Edytowane przez gustaw311
Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.01.2017 o 23:56, adam34 napisał:

Cześć

w załączniku przesyłam obliczenia jak policzyć koło w przystawce jednokołowej do przedniego mostu. Zgromadziłem tam także wiele zdjęć i przełożeń różnych mostów oraz dane opon stomil (kormoran)

Mając dane:

przełożenie tylnego mostu i zwolnic.

Obwód toczenia opony tylnej i nie jest to obwód liczony ze średnicy opony bo to nie to samo. Co ciekawe nawet zużycie bieżnika nie powoduje zmiany tego obwodu w znaczący sposób różnica waha się w granicach (0,2%-0,6%) obwodu nowej i zużytej opony poparte jest to badaniami wykonanymi przez Goodyear. 

Przełożenie przedniego mostu jaki zamierzamy zastosować.

Obwód toczenia opony przedniej jw.

Dopuszczalny poślizg jaki chcemy uzyskać.

 

Dane na temat obwodów toczenia można znaleźć na stronach producentów opon.

Przeważnie w folderach (angielskich)jest to nazwane R.C. lub Rolling circumference.

 

I tak wg katalogu dla opony Mitas 8,3-20 obwód toczenia wynosi 2,64 metra,  średnica 0,895 m co przy liczeniu ze wzoru na obwód koła sztywnego  pi*D= obwód mamy 3,14*0,895m = 2,811m

Z tego wychodzi że popełniamy błąd 2,811/2,64=1, 0647 tzn 6 procent to tyle co dopuszczalna różnica  prędkości kół przodu i tyłu.

Przy większych oponach różnica trochę spada ale dalej jest to dużo użyłem tutaj danych katalogowych a mierząc średnicę opony na ciągniku mamy dużo większy błąd.

 

 

 

 

Obliczenia most przedni c-360.xls

Edytowane przez adam34
zmiana załącznika
Opublikowano (edytowane)
Dnia 15.02.2018 o 19:00, Kyniek78 napisał:

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moim ciągnikiem c360 z silnikiem 7201. Dałem się nabrać i kupiłem przedni napęd tzw. lekki od zetora 5545, montowany był też w 5748. Więc napęd zamontowany i klapa przednie koła są dosłownie pchane przez tylne. Czytałem na tutejszym forum, że jedynie zmiana reduktora i wałka głównego rozwiąże problem. Panowie od jakiego modelu Zetora to zamontować? Myślałem o wymianie całej skrzyni biegów ewentualnie skrzyni i mostu. Wiem powicie koszty, ale trudno znalazłem gościa, który chce iść na zamianę. tylko żebym znowu nie dał ciała i kupił lub zamienił nie na to co trzeba.

Tak to jest jak kupuje sie na pałe, a nie szuka dokladniejszych informacji ,powtarzam jeszcze raz ze zaden napęd od ZETORA czy to serii 5045,5245,5545-5748 mostów lekkich

oraz ciezkich czyli 5945-6045-6245, 6745-6945 7045-7745 nie beda pasowac  pod Ursusa, zarowno 40tke ,55 czy tez 60tke

I nie wierzcie co mowia sprzedawcy, ze bedzie pasowac i obroty bedą sie zgrywać, bo to bajki ,aby tylko wcisnąć swoj towar , niewiedza potem kosztuje ...

(osobiscie jak dla mnie zakup takiego napedu do C360 jest gra nie warta świeczki ,raz że cena ,dwa nie bedzie sie zgrywać ,trzy dodatkowe koszta zgrania ,cztery brak zwolnic i ogolny dostep oraz cena czesci tego mostu)

Kolega który kupił ten lekki naped od zetora 55xx-57xx tez sie nadział ,ale wtedy nikt nie pisał tutaj ze ten naped nie bedzie sie zgrywac obrotami (w sensie tutaj na forum ,bo pewnie sadze ze nie jedna osoba też sie nacięła)  ja akurat podzieliłem sie tutaj tym faktem ,aby ostrzec w pewnym sensie przed zakupem tych napedów zetorowskich (aby liczyc sie z tym ze w  4011 czy C360  nie beda zgrywały sie obroty koł przednich wzgledem tylnich) i tak jak wiadomo przod idzie wolniej  niz tył/

U mnie akurat ratował sie tym ze zalozył z seryjnych 8.3-24 dał 9,5-24 wiec troche wyzsze przednie kola oraz tryb w przystawce tez miał jak kupił 51z zamienił na 49z (przystawka oryginalna zetorowska) jest lekka poprawa lecz jeszcze troszke brakuje aby przod miał lekkie wyprzedzenie wzgledem tylu.(akurat u niego ten ciagnik mało pracuje ,wiec zaniechał dalszych modyfikacji w celu lepszego zgrania przodu z tyłem ,uzywa 4x4 jedynie gdy 2x4 nie daje sobie rady ,a tak nie korzysta z niego za  wiele)

Nie zalecam tez tak jezdzic,na niezgrywajacych sie obrotach ,bo pierwsze co to poleci sprzegło.

Najsensowniej byloby tak jak piszecie wymienic znow skrzynie badz same tryby w skrzyni na takie jakie wspolpracował ten naped ale to sa znow koszta i to  nie małe.

sadze ze sprawe by zalatwiła, wymiana tryba na mniejszy w przystawce (da sie dac mniejszego bo nadal jest podkladka dystansowa pomiedzy skrzynia a przystawka ,ale to juz kwestia zlecenia komus aby dorobił takowy tryb ) oraz montaz wyzszych koł  czyli np 11,2-24 choc znów z tym bym nie przesadzał gdyz trzeba pamietac ,ze te lekkie napedy nie posiadaja zwolnic w kolach wiec  bardziej beda cierpiec połosie (jak wiadomo do super wytrzymalych nie naleza ,a ich zakup nowych to cos kolo 1,2tys zł za szt)

 

 

Edytowane przez maxers
Opublikowano
19 godzin temu, maxers napisał:

Kolega który kupił ten lekki naped od zetora 55xx-57xx tez sie nadział ,ale wtedy nikt nie pisał tutaj ze ten naped nie bedzie sie zgrywac obrotami (w sensie tutaj na forum ,bo pewnie sadze ze nie jedna osoba też sie nacięła)  ja akurat podzieliłem sie tutaj tym faktem ,aby ostrzec w pewnym sensie przed zakupem tych napedów zetorowskich (aby liczyc sie z tym ze w  4011 czy C360  nie beda zgrywały sie obroty koł przednich wzgledem tylnich) i tak jak wiadomo przod idzie wolniej  niz tył/

U mnie akurat ratował sie tym ze zalozył z seryjnych 8.3-24 dał 9,5-24 wiec troche wyzsze przednie kola oraz tryb w przystawce tez miał jak kupił 51z zamienił na 49z (przystawka oryginalna zetorowska) jest lekka poprawa lecz jeszcze troszke brakuje aby przod miał lekkie wyprzedzenie wzgledem tylu.(akurat u niego ten ciagnik mało pracuje ,wiec zaniechał dalszych modyfikacji w celu lepszego zgrania przodu z tyłem ,uzywa 4x4 jedynie gdy 2x4 nie daje sobie rady ,a tak nie korzysta z niego za  wiele)

z wyliczeń wynika że musiał by mieć tryb 38z żeby się zgrało, opony 11,2 też za dużo nie pomogą bo to i tak tryb około 40z, a najmniejszy jaki można zamontować w c-360 to chyba 44z

Opublikowano
4 godziny temu, gustaw311 napisał:

z wyliczeń wynika że musiał by mieć tryb 38z żeby się zgrało, opony 11,2 też za dużo nie pomogą bo to i tak tryb około 40z, a najmniejszy jaki można zamontować w c-360 to chyba 44z

To akurat jest teoria . Co moge powiedziec z obserwacji to na slabych oponach 8.3-24 (takie szly seryjnie w tych napedach) i trybie  51z na sliskim podlozu wyraznie bylo widac jak tył doslownie pcha przód  a  jak dał tryb 49z (z takim tez wychodzily oryginalnie w zetorze) i  nowych oponach 9.5-24 ta roznica miedzy przodem a tylem jest minimalna (w sensie jest spora roznica pomiedzy tym co wczesnie j bylo ,bo wczesniej to az silnik przyduszalo i sprzeglo polecialo ,a teraz na mokrym podlozu jest calkiem inaczej i wydaje sie byc roznica naprawde znikoma)

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.01.2018 o 15:06, mlody1988 napisał:

IMG0031A.jpg

IMG0032A.jpg

IMG0033A.jpg

IMG0033B.jpg

IMG0034A.jpg

Fajny sprze tez myślę nad takim mostem jak się sprawuje 

Edytowane przez Echo
Opublikowano
Dnia 6.01.2018 o 15:06, mlody1988 napisał:

IMG0031A.jpg

IMG0032A.jpg

IMG0033A.jpg

IMG0033B.jpg

IMG0034A.jpg

Witam konkretny napęd chciałem porozmawiać na temat tego napędu mój email echotrans350@gmail.com pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie po krótkiej przerwie. Dzisiaj nastąpił finał prac przy przednim napędzie od Zetora w moim c360. Działa i to działa bardzo dobrze. Była okazja sprawdzić podczas dzisiejszych opadów śniegu. W końcu przednie koła nie hamują ciągnika a wręcz odwrotnie. Ale co się narobiłem przy tym ciągniku to szkoda gadać.  Jestem zadowolony, że gość, który sprzedał mi przedni most od Zetora zgodził się zamienić kompletną skrzynię biegów od mojej c360 na Zetorowską bez żadnej dopłaty.  Skrzynia z pięciominutówką, hamulcem i zmianą obrotów wałka wom. Szkoda tylko, że kupując ten most nie przeczytałem do końca tematu na temat napędu Zetora. Zasugerowałem się początkowymi wpisami, że napęd sprawdza się w 100% co potwierdzali jego posiadacze. Dopiero jak zaczął  się cyrk z obrotami przednich i tylnych kół zacząłem dalsze studiowanie forum. Potwierdzam i przestrzegam! Przedni napęd od Zetora nie pasuje do c360 bez wymiany reduktora lub całej skrzyni biegów. Jeszcze dobrze jest sprawdzić zwolnice czy nie są od c 355 bo są szybsze i wtedy znowu kolejne koszty. Dzięki Wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez Kyniek78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v