Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że mam rację. Drapać się po jajach, zaglądać na d*py i palic fajki w traktorze potrafią a spóścić wzrok raz ni kilka minut na zegary to problem? Bzdura totalna.

Nic silnikowi nie będzie jak go wyłączysz gdy ma setkę, nic mu nie bedzie jak dopiero co puści parę i zgasisz motor, dasz mu ostygnąc i poszukasz przyczyny. Rozsypiue sie jak przecholujesz, zaniedbasz codzienne OC albo bedziesz sypać mądrościami udając że jesteś najmądrzejszy a 60-ka jest nieznisczalna.

faktem jest że mimo wszystkich ostrożności zdarzyć się moze że silnik przegrzejemy.

W każdym razie powiedzieć że "Co z tego że na zegarze pokazuje temperaturę jak i tak nikt nie będzie ciągle patrzył na zegar" jest głupotą największą jaką słyszałem.

Opublikowano (edytowane)

Bo to takie podejście jest  Bo co sprawdzać chodzi chodzi aby się koła kręciły.....  Kolego "farmtrac8244" Skąd jesteś?  Pytam tylko z ciekawości bo znam takie rejony u siebie że podejście jest do maszyny nijakie pojedziesz w drugą stronę to maszyny zadbane  ładnie chodzą.

 

mati8991 No to co że zimnej wody jak sie nie  ma podstawowej wiedzy  to za głupotę się płaci.Jeśli by kolega wiedział to można nalewać zimna wodą pod warunkiem że silnik jest na wolnych obrotach  i lejąc powoli aby nie była nagła zmiana temperatury ale też jest 2 warunek żeby pompa choć trochę była zanurzona w wodzie żeby przemieszała tą wodę jak nie ma pozostaje czekać aż trochę temperatura się obniży.Sam wlewałem zimnej wody do gorącego układu chłodzenia i nigdy nic się nie działo tylko wszystko trzeba z głową robić ale widocznie nie każdemu jest dane robić sprzętem tylko koniem lub własnymi mięśniami 

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

To żeliwo. A żeliwo źle znosi nagle ochłodzenie mogła pęknąć.  Pewnie nie jeden nalał wody do gorącego silnika i jako tako nic mu się nie stało ale na bank nie jest to bezpieczne dla żeliwa. 

Opublikowano

nie no w chłodnicy miał malutko wody ale to było z dwa lata temu jak sie uczył  obsługiwac maszyne ojciec za granicą a pola kawałek był wiec pospiech i brak wiedzy .Najlepiej zeby do takiego młodociananego kierowcy ciegnika był dołączany fajny wujek ktory umi dosyc duzo przekazac i duzo nauczyc :D:P :lol: ale znowu cos czuje ze bedzie miał z nia kłopoty bo przeszał generalke i ostanio widziałem to ostro ją jezdził  :unsure: nawet nie wiem czy  on ja docierał xD  :unsure: 

Opublikowano

odgrzeje temat ponieważ zakupiłem c360 od początku gotuje wodę. Głowice wszystkei sprawdzone są szczelne i po szlifie. pompa wody sprawna łopatki całe. chłodnica czyszczona ok wentylator od zetora. Gdy silnik robi się ciepły przy odkreconym korku chlodnicy widac jak by bable powietrza. Jaka może byc przyczyna?

Opublikowano

Głowice wszystkie były sprawdzane są szczelne. Termostat był zamontowany ale i tak wodę wyganiało z układu chłodzenia więc termostat wyjąłem ale silnik nadal wchodzi na czerwone pole i się gotuje. Zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy pod maską ale też te rozwiązanie się nie sprawdza ciecz chłodząca ucieka z rurki u góry chłodnicy na łączeniu z przewodem. pompę wody też wyciągałem łopatki ma całe jedynie ma luzy już postaram się ją wymienić w najbliższym czasie.

 Kupiłem go w zimę potem nie użytkowałem i już przy pierwszej pracy w polu  wiosną wygonił ciecz z układu chłodzącego. Nie znam jego przeszłości. 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Opublikowano

Po wymianie pompy i termostatu c360 w ciągu kilku min ma 120st na zegarze. Termostat i czujnik temp. wody kupiony po raz 2 bo myślałem że nawalają. Jak upuszcze z chłodnicy płyn to jest zimny tak samo jak dolny wąż. A na górze nie można się dotkną. I w ogóle ciśnienia nie ma od termostatu do chłodnicy tak jak to było na starej pompie.

 

Opublikowano

Bo wygląda to tak jakby nie było wymiany wody,zimna woda nie dochodzi do tuleji tylko cały czas jest na małym obiegu.Za to odpowiada termostat ale rzekomo jest drugi wywal termostat i zobacz czy  pompa daje wodę do chłodnicy.Płukałeś może układ chłodzenia? może kawałek kamienia coś blokuje,albo siedzi coś w kolektorze wodnym.Zrób najpierw co ci napisałem wyżej i zaobserwuj co się dzieje,jeśli nawet się grzeje bez termostatu,coś w układzie chłodzenia jest.

  • Like 1
Opublikowano
58 minut temu, Adi96 napisał:

Bo wygląda to tak jakby nie było wymiany wody,zimna woda nie dochodzi do tuleji tylko cały czas jest na małym obiegu.Za to odpowiada termostat ale rzekomo jest drugi wywal termostat i zobacz czy  pompa daje wodę do chłodnicy.Płukałeś może układ chłodzenia? może kawałek kamienia coś blokuje,albo siedzi coś w kolektorze wodnym.Zrób najpierw co ci napisałem wyżej i zaobserwuj co się dzieje,jeśli nawet się grzeje bez termostatu,coś w układzie chłodzenia jest.

lub pompa nie pracuje poprawnie

bez termostatu zauważysz przepływ płynu do chłodnicy(i to spory strumień ) jesli pompa prawidłowo pracuje

Opublikowano

Więc tak wyciągnąłem termostat i ku mojemu zdziwieniu pojawiło się ciśnienie w chłodnicy. Pochodził z 15min na wolnych obrotach i temp. doszła do 70st. Jutro wezmę go do orki zimowej i zobaczymy.

Jeszcze zapomniałem dodać że mogę mieć oryginalną chłodnicę bo przy korku jest wybite w kołku liczba 80 (możliwe ze to rok?).

Opublikowano

Oryginalna chłodnica ma naklejke z przodu chłodnicy po prawej stronie i pochodzi z Ostrowa Wielkopolskiego.Widać że na termostat trzeba trafić bo buble są.Z jakiej firmy kupowałeś i jaki woskowy czy mieszkowy?

Opublikowano

bez termostatu w 15 min nie zagrzeje do tej temperatury ,(no może ale trochę szybko ) ,to ze jest ciśnienie nie świadczy o niczym

zaglądałeś do chłodnicy ? ma cyrkulacje z węza od termostatu ,jeśli jest pełna płynu możesz nie zauważyć ,spuść płyn do min poziomu chłodnicy ,bedziesz widział czy pompa pracuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v