Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo

Opublikowano (edytowane)

Hej proste pytanie czy na żółwiu się ślizga bo powyżej radzą Ci dokręcić taśmę hamującą. Jak nie jest to na żółwio  ten poślizg to dokręcając taśmę narobisz komedii. Może dokręcenie coś da jednak jak stało się to nagle to zerwana taśma. 

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

Poluzuj taśmę z pół obrotu główną śrubą, bo pewnie jest za mocno i załącza żółwia nie żadne dociąganie bo tylko będziesz miał żółwia jak zaciągnie taśmę, taśma powinna być wyregulowana na obwodzie, a nie tylko śrubą główną,   chociaż te objawy sugerują że może wzmacniacz być do naprawy, 

 


Ale najpierw to Ci radzę sprawdzić ciśnienie na mikropompce, bo jak to się dzieje na rozgrzanym oleju to być może ciśnienie oscyluje w granicach 8 at, i wtenczas będzie się załączał już zółw mimo że wałek i napęd chodzą dobrze, powinna być kontrolka i czujnik sprawny, wtedy około 8 at, będzie migotała.

Opublikowano

Tak pisze w instrukcji, ale w praktyce jak wszystko ok, to na wolnych obrotach ma 12 at. kontrolka nawet po zgaszeniu zapala się po chwili dopiero.

Opublikowano

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

. Przecież jak nie ma ciśnienia to jest żółw  i zawsze zapala sie ciągnik na żółwiu.  Dociągnąć  na zgaszonym  silniku z i obrót  dużą śrubą . a te małe nic nie ruszać bo przecież nikt tam nie grzebał więc czemu mają być przestawionę.

Opublikowano

 

 

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

Co Ty nie powiesz, chyba w Twoim ciągniku tak jest, bo w wszystkich innych jest na odwrót      :)

Opublikowano (edytowane)

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie.

 po drugie dawno pozbyłem się dziada a na żółwiu to robilem połowę godzin  w polu.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

 

 

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie

I przegrasz zakład   :)   a spróbuj za mocno dociągnąć taśmę zwłaszcza na pracującym silniku to zakładam że na zającu też będziesz miał żółwia    :P      :D

W tym przypadku  powinien sprawdzić jednak najpierw ciśnienie, na rozgrzanym może spadać że zaczyna załączać żółwia i dlatego jest jak pisze że zwalnia i przyspiesza samoczynnie.

Opublikowano

Pomp są dwa rodzaje i kupa roboty.       :) żeby to dziadostwo dało się z boku wyjąć, ale nawet nie ma co o tym myśleć.

Opublikowano

Muszę ci jednak przyznać racje . Odwrotnie jak pisałem.   Na zaciśniętej taśmię jest żółw ale jak będzie luźna to ciągnik  będzie się ślizgał. Szczerzę to sam już pogubiłem się. Nie robiłem go już 8 lat i zapomniałem.

Ale pamiątem że jak mi zaczął się ślizgać to po dokręceniu  taśmy problem ustąpił.

Pompa to podstawa ale te pompy zwłaszcza  z Tucholi to szajs całkowity.

Opublikowano (edytowane)

 

 

Nie pamiętam dokładnie ale po prawej stronie jest dekiel ale czy na pośredniej czy na głównej skrzyni a instrukcja napraw leży w warsztacie.

Na głównej, ale on służy jedynie do regulacji taśmy na obwodzie, a ściślej po wyregulowaniu i wyjęciu sprężyny należy pamiętać o SPUSZCZENIU OLEJU, sprawdzasz czy lekko się obraca bęben    :)  do niczego więcej, pompy tam nie wyjmiesz żebyś się wściekł.     :)

Tomek spoko, pomylić się też można, czasem się poknoci w głowie.    ;)

 

 

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v