Szmyksu1014

Slizgają się biegi Ursus 1014

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Szmyksu1014    2

Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Taśma od żółwia źle wyregulowana.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

leszekd    93

Hej proste pytanie czy na żółwiu się ślizga bo powyżej radzą Ci dokręcić taśmę hamującą. Jak nie jest to na żółwio  ten poślizg to dokręcając taśmę narobisz komedii. Może dokręcenie coś da jednak jak stało się to nagle to zerwana taśma. 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    268

Inaczej, na czym się ślizga powinno na zającu na żółwiu jest dobrze.To taśma.

 Potocznie mówi się  o żółwiu a chodzi o zająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Poluzuj taśmę z pół obrotu główną śrubą, bo pewnie jest za mocno i załącza żółwia nie żadne dociąganie bo tylko będziesz miał żółwia jak zaciągnie taśmę, taśma powinna być wyregulowana na obwodzie, a nie tylko śrubą główną,   chociaż te objawy sugerują że może wzmacniacz być do naprawy, 

 


Ale najpierw to Ci radzę sprawdzić ciśnienie na mikropompce, bo jak to się dzieje na rozgrzanym oleju to być może ciśnienie oscyluje w granicach 8 at, i wtenczas będzie się załączał już zółw mimo że wałek i napęd chodzą dobrze, powinna być kontrolka i czujnik sprawny, wtedy około 8 at, będzie migotała.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

o ile dobrze pamiętam z instrukcji to zająca można używać dopiero po wyżej 1200 obrotów żeby pompa wydołała minimum 8 atmosfer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Tak pisze w instrukcji, ale w praktyce jak wszystko ok, to na wolnych obrotach ma 12 at. kontrolka nawet po zgaszeniu zapala się po chwili dopiero.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    268

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

. Przecież jak nie ma ciśnienia to jest żółw  i zawsze zapala sie ciągnik na żółwiu.  Dociągnąć  na zgaszonym  silniku z i obrót  dużą śrubą . a te małe nic nie ruszać bo przecież nikt tam nie grzebał więc czemu mają być przestawionę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

 

 

O czym ty piszesz, przecież żeby był zając to  taśma musi być zaciśnieta, a jak jest  za luźna to bedzie żółw  i  zająca w życiu nie będzie. Bozeby był zając to musi taśma się zacisnąć. 

Co Ty nie powiesz, chyba w Twoim ciągniku tak jest, bo w wszystkich innych jest na odwrót      :)


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    268

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie.

 po drugie dawno pozbyłem się dziada a na żółwiu to robilem połowę godzin  w polu.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Zając luzuje taśmę zmaga siłę sprężyny na taśmie z zaciska tarczki tak jak kolega Sean pisze temat nie raz przerabiany i nie dyskutuj.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

 

 

To popóść taśmę i spróbuj ruszyć na zającu. Zakładam się że nie uda ci sie

I przegrasz zakład   :)   a spróbuj za mocno dociągnąć taśmę zwłaszcza na pracującym silniku to zakładam że na zającu też będziesz miał żółwia    :P      :D

W tym przypadku  powinien sprawdzić jednak najpierw ciśnienie, na rozgrzanym może spadać że zaczyna załączać żółwia i dlatego jest jak pisze że zwalnia i przyspiesza samoczynnie.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

Pomp są dwa rodzaje i kupa roboty.       :) żeby to dziadostwo dało się z boku wyjąć, ale nawet nie ma co o tym myśleć.


Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Nie pamiętam dokładnie ale po prawej stronie jest dekiel ale czy na pośredniej czy na głównej skrzyni a instrukcja napraw leży w warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    268

Muszę ci jednak przyznać racje . Odwrotnie jak pisałem.   Na zaciśniętej taśmię jest żółw ale jak będzie luźna to ciągnik  będzie się ślizgał. Szczerzę to sam już pogubiłem się. Nie robiłem go już 8 lat i zapomniałem.

Ale pamiątem że jak mi zaczął się ślizgać to po dokręceniu  taśmy problem ustąpił.

Pompa to podstawa ale te pompy zwłaszcza  z Tucholi to szajs całkowity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sean    1037

 

 

Nie pamiętam dokładnie ale po prawej stronie jest dekiel ale czy na pośredniej czy na głównej skrzyni a instrukcja napraw leży w warsztacie.

Na głównej, ale on służy jedynie do regulacji taśmy na obwodzie, a ściślej po wyregulowaniu i wyjęciu sprężyny należy pamiętać o SPUSZCZENIU OLEJU, sprawdzasz czy lekko się obraca bęben    :)  do niczego więcej, pompy tam nie wyjmiesz żebyś się wściekł.     :)

Tomek spoko, pomylić się też można, czasem się poknoci w głowie.    ;)

 

 

Edytowano przez Sean

Czasami człowiek sądzi że ujrzał już dno ludzkiej głupoty,     :) 

ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się,

że ta studnia jednak nie ma dna.      ;) 

 

                                                                          STEPHEN KING

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez Bartizi00m
      w mojej 80-ce biegi wchodza jak bym wlanczal biegi przy duzych obrotach co to moze byc? czy to sa starte zebatki czy co?
    • Przez EwelinaPitka
      prosze o podpowiedz jak mam zalozyc taka  tarcze sprzegla jak widac na  rysunku chodzi mi o  to ktora strona   do czego
      bardzo prosze o pomoc i pozdrawiam serdecznie  dodatkowow dodam ze tak jak widac na zdjeciu to ta strona zalozylem do silnika oraz mam luz na  pedale sprzegla 

    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.