Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wymienili układ wtryskowy w całości. Bo tak procedura. A teraz dla tych co nie wiedzą to dzisiejsze silniki z CR same robią korektę. Więc jeden więcej wtryskuje paliwa drugi mniej i uszczelka się trzyma. Silnik obliczony na taką dawkę paliwa. A pompka jak się zużywa to coraz mniej paliwa pompuje a nie więcej. Przy większej różnicy sam zauważysz nierówność biegu i ubytek mocy. Na żadnej maszynie nie ustawisz zużytej pompki. Musisz wymienić.
O czywiście dobrze przytulić dodatkową kasę za montaż i demontaż. Nie wiem jak teraz ale jeszcze kilka lat temu to tylko jeden serwis w PL miał maszynkę do sprawdzania tych pompek. Zresztą nie dziwota. Za przystawkę to tych pompek Bosch krzyczał coś około 80tyś. A jeszcze maszynę trzeba mieć. Więc kiedy by się to zwróciło?

Edytowane przez Laval
Opublikowano

ok super

masz śrubę

napisane że możesz jej użyć max 5 razy

Jak określić czy śruba się jeszcze nadaje?

Tylko po tym że była przykręcona dopiero 3 razy czy po tym jaka ona faktycznie jest?

Kop się z producentem że ty wiesz lepiej od niego co i jak. To proste. Możesz mu tam wszystko wyłuszczyć.

Śrubę ogladasz czy nie ma uszkodzeń jak i wszystko co składasz. W każdym razie jak zastosujesz się do zaleceń producenta to zawsze śruba wygląda dobrze. Silnik ma dwa szlify więc nie ma problemu z trwałość tych śrub. Co dzień uszczelki nie robisz. Sam z siebie raczej w tym silniku nie pada. A z przegrzania no cóż....

Opublikowano

aż się tego czytać nie chce producent z jakiegoś powodu zamieścił informacje ze śrubę można użyć max 5 razy ok rozumiem ze nie wiesz ile razy została użyta bo nie wszyscy znaczą ale na Boga widać czy śruba jest przeciągnięta i zużyta czy nie to po prostu widać jak nie masz pewności to zamawiasz nowe i tyle !!! kolega Laval ma pojecie o czym mówi wiec skorzystaj z jego rad albo złóż jak lepiasz i daj spokój 

Opublikowano

Przecież to ja forsuję, żeby śruby jednak mierzyć a nie na pałę wkręcać z powrotem. Co w tym złego że pomierzysz wszystkie i będziesz wiedział jakie są różnice a na dodatek znając skok gwintu będziesz potrafił stwierdzić na pewno czy jest to jeszcze dobre? Nikomu nie nakazuję niczego. Próbuję się tłumaczyć jaką mam do tego rezerwę - niepotrzebnie chyba.
Sorry zachowałem się jak gówniaż.

Opublikowano

Co z tego jak pomierzysz. I co będziesz wiedział? Nic a nic. Oprócz tych które widać gołym okiem że są przewenżone. Forsujesz na siłę ślepa uliczkę. Dlatego poddaj konkretny wymiar i kryterium.
Pomierzysz wszystkie i wyjdą w miarę jednakowo tymczasem wszystkie były przeciągnięte i są 2mm dłuższe. Inny przykład mierzysz i połowa według ciebie jest za długa. Zamawiasz nowe. Okazuje się że te nowe też połowa jest dłuższa. Bo producent dopuszcza odchyłkę -+ 1mm.
I tu dochodzimy do sedna jak nie masz dokumentacji, w której producent określił wymiary, to równie dobrze można zmierzyć długość przyrodzenia. Efekt ten sam. Bo w tym silniku pomiaru długości śrub nie ma.
Dlatego spytam jeszcze raz podaj konkretną maxymalna długość śruby dla tego silnika. Udowadniają że jesteś lepszy od producenta tego silnika które się na niczym nie zna. A ty mógłbyś go nauczyć tyłu rzeczy.
To samo dotyczy pompek jak ty je weryfikujesz?
Jasno i konkretnie bo skąd wiesz że dwie są słabsze.
Bo ja wymieniam w komplecie. Jak się zużyły to wszystkie i to w miarę jednakowo. Jak dwie są złomy to pozostałe nie są lepsze. Zatarte to samo komplet. Zaciera się jedną to znaczy że paliwo było kiepskie i pozostałe już też dostały. Przy zacierających się pompka są podobne objawy. I nigdy nie trafisz która. A oszczędności w tym zakresie kończą się kosztami. Wymiana wszystkich i listwy która jest miękka i łatwo się odkształca.

Opublikowano

Laval odpuść sobie szkoda nerwów aby wyprowadzać wszystkich z ciemnogrodu jak im tam dobrze i to niech sobie tam będą i niech robią po swojemu niech tworzą swoje tezy więcej roboty będzie dla nas :)


jak mechanik nie widzi przeciągniętej śruby to od razu widać co to za mechanik 

 

co do pompek to nie tylko paliwo zanieczyszczone je uszkadza ale tez temperatura pracy bo jak wtryskiwacz się zacina to i temp. rośnie na układzie i to tez wykańcza 

Opublikowano

Tak tylko ile się później człowiek nawkó...a zanim do ładu dojdzie. Tu akurat jest dość specyficzny układ paliwowy i zacięty wtryskiwacz powoduje

Opublikowano

Wszyscy jesteście wspaniali albo inaczej - Macie cudowne instrukcje dzięki, którym jesteście najlepsi. O to Wam chodziło?
Mogę jeszcze przyklęknąć.
Przecież nie napisałem, że to ja te pompki weryfikowałem. Przyjechali zabrali, ktoś to porozkręcał i sprawdził, może zaworki powymieniał, wrócili zrobili był skutek.
Często korzystam z wiedzy dobrych ludzi bo zdarzy się np tak że pomieszają się sprężynki od tego dziada chłodzonego olejem.
Życzę wszystkiego najlepszego.

Opublikowano (edytowane)

Te pompki są bardzo specyficzne. Nie mają zaworków. Dlatego przy stojącym wtrysku powietrze leci do pozostałych i silnik nie chce pracować.
Widzisz dokumentacja daje wiedzę. Jeżeli masz dostęp do dokumentacji i potrafisz z niej skorzystać, bo to jest najważniejsze to uda ci się naprawić. A w momencie jak wiedzę zastępujesz chłopskim rozumem to niestety. Lipa na całej linii. Bo jeżeli potrafisz uzasadnić To dlaczego tak i tak robisz to jest okej. Ale jeżeli w obliczu faktów nie potrafisz. No to niestety nie jest. Ja też nie w każdym miejscu Trzymaj się sztywno dokumentacji. Bo przez lata praktyki wypracowałem lepsze metody niż są w instrukcji parę narzędzi serwisowych zrobiłem znacznie lepszych niż te które są fabryczne. Oczywiście to są wyjątki. Ale większościowo ani na milimetr nie popuszczam danych z dokumentacji. W niektórych miejsca wręcz mam jeszcze swoje punkty dodane. Które niestety ale wynikają z niechlujstwa poprzedników.

Edytowane przez Laval
Opublikowano

Wiedza to jest dla mnie określenie ciśnienia pomiędzy elementami lub naprężenia panującego w elemencie i odniesienie jej do wymagań materiałowych. Dokumentacja techniczno - ruchowa to przeniesienie obcej wiedzy do czynności koniecznych do wykonania. Dużo łatwiej pracuje się z Instrukcjami i DTRami ale gdy tego brakuje to nie uciekam z płaczem. Ale owszem nie zawsze się wie dokładnie jak coś działa i wtedy co dwie głowy... albo nocna praca magisterska.
Z ciekawości - kiedyś pytałem o te deutzoskie pomoce i podano mi kwotę nie do zapłacenia. Jakoś 2700 EUR. Ile to kosztuje obecnie?

Opublikowano

Wiesz nie wiem jak z twoją wiedzą ale ja na pewno nie podjął by nie wyliczeń naprężeń na styku głowicą blok. W tak zmiennych warunkach termicznio ciśnieniowych. Zresztą sensu wielodniowych obliczeń i to mocno przybliżonych nie widzę. Bo na co i po co. Wolę zajrzeć do dokumentacji. Tak ma być i koniec.
Ceny się nie zmieniły. Są w zasadzie umiarkowane. ;)Przecież to pensja robola w Rajchu. Wiesz ja za kurs w Rajchu zapłaciłem 10500 ejro na nowszy silnik będący jego następcą. I to było jakieś 12 lat temu. W cenie dostajesz książki, drugie śniadanie i obiad. Hotel płacisz sam. Trwa to 5dni. Więc na ceny niemieckie ok. W PL trochę gorzej. Za Serpica musisz wybulić 12tyś zł potem coroczny abonament 4,5tyś.

Opublikowano

W DTR od tego O&K jest napisane M14 141 + 1,5 mm długie skok gwintu 2...
26 sztuk
To są nawet w Niemczech kwoty dla firm zatrudniających ludzi.
Teraz śruby.
Jest kilka rodzajów najczęściej stosuje się teraz elastycznie rozciągliwe stąd te 90 stopni.
Teraz ocena na oko. Jeżeli wiemy że największe obciążenia przenosi pierwszy gwint to tam szukamy wady. Nie mniej trzon śruby - nasza sprężyna - odpowiada za "pracę" śruby. Okazało się kiedyś, że część wydawała się ok ale dłuższa. Wydłużenie było na cylindrze i objawiało się zmniejszeniem średnicy jak pamiętam dwie dychy. Poszedłem po radę i wróciłem z zamówieniem...

Takie śruby obrabia się w naprężeniu bo masz ich nie dokręcać tylko przykręcone raz mają stracić nieco wstępnego naprężenia na rzecz ułożenia uszczelki i wszystko w granicy plastyczności.

Obecnie bym nie zamówił. Dotarłem do badań gdzie dla standardowej śruby 10.9 M10 granicą plastyczności zmniejsza się o 10 - 15 procent przy przewężeniu ok 0.3 mm. Dla grubszych sprawa jest bardziej optymistyczna.
Potem dotarłem do innych badań i tylko się upewniłem. Jak silnik zbudowany żeliwo na żeliwie to już wogóle. Zmniejsza się niestety odporność na przegrzanie bo zmniejszenie śruby w pewnym dynamicznym momencie spowoduje trwałe odkształcenie. Ogólnie bardzo fajny temat dla zabicia nudy jak męczy bezsenność...
Ciśnienie to laval powie. Mi tam się kołacze 205...

Opublikowano (edytowane)

Gwint przenosi obciążenie równomietnie. To tylko zakotwienia. Rdzeń śruby przenosi obciążenie.
A co do ciśnienia to 1,1 1,2 3,5-6 210 225 240 250. Wybierz sobie jakie ci pasuje. Bo nie wiem o które ciśnienie pytasz.
Jak o wtryski to masz na nich nabite ciśnienie otwarcia.

Edytowane przez Laval
Opublikowano (edytowane)

Wymiana uszczelki zakończona, silnik odpalił. Jest tylko jeden kłopot ponieważ jadać na 6 widać jak ciągnik zostawia chmurę. Luz zaworowy ustawiłem na 0.3/0.5 mm

gdy zmniejszyłem na 0.25 mm oba to ciągnik zaczął troszkę mniej kopcić. Co może być przyczyną tego kopcenia? Na wolnych obrotach w ogóle nie kopci. Wtryskiwacze były sprawdzane, powiedział że jeszcze rok wytrzymają ponieważ zaniżyło im się ciśnienie o 10. Czy przyczyną tego może być luz na ośce turbiny ponieważ jest lekko wyczuwany 

Edytowane przez DawidWsik
Opublikowano

Korektor dymienia. W regulatorze. Kolektor ssący połączony z regulatorem rurką. Na końcu rurki dekielek na 4 impule. A w środku mębraba. Sprawdź czy cała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v