Skocz do zawartości
DawidWsik

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
DawidWsik    2

Witam mam silnik bf6m1012 i potrzebuje do niego kolejność dokręcania śrub głowicy i z jaką siłą, jaki luz zaworowy ? Jak spuścić płyn chłodniczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    604

luz zaworowy w tych silnikach bez przyrządu jest nie do ustawienia podobno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    265

jak robiłeś to wiesz kolejność - albo ósemkami albo dookoła.
Luz to 0,3 i 0,5 + 0,1 i kontrola za 100 h.
Moment masz na uszczelce chyba, że kupiłeś bez opakowania ale po szpilkach sobie wykminisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    604

podobno w silnikach deutza jest specjalny przyrząd do ustawiania luzu zaworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

niby poco?
ten akurat silnik idzie w różnych zastosowaniach.
Problemem może być zgranie kół bo znaki sá od strony bloku ale to pisak i ogień...
Ogólnie w tym akurat sprzęcie oryginalna uszczelka i niektóre aluminiowe obudowy gryzą się z płynami chłodzącymi.
znaczy - są takie kluczyki z pokrętłem i dokręcasz do trzonka a następnie popuszcza szybko na skalę ale jakoś się człowiek bez tego obywał. Szczelinomierz to podstawa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

@ iron najwięcej cię w tematach o których nie masz wogóle żadnego pojęcia. Do żadnego Deutza nie są potrzebne specjalne klucze do regulacji zaworów. A już napewno do tak starego silnika jak ten.
Autorze z chłodnicy masz korek. Z bloku masz śrubę za alternatorem. Luz zawory masz na tablice znamionowej silnika. I wynosi tak jak masz wyżej podane 0,3/0,5mm przy wymianie uszczelki dodajesz 0,1mm. Pierwsza kontrola luzu do 500h zalecane 150h potem już co 1000. Uszczelka jest w 3 wymiarach. Więc dobierz prawidło wysokość.
Zaraz ci wstawię zdjęcia.
Śruby smarujesz i nabijasz punki na skrajnej. Dokręcasz 30Nm/80Nm/90° dźwigienki zaworowe dokręcasz na 22Nm a dekiel na 10Nm.

post-155299-0-56332300-1505678003_thumb.png

post-155299-0-58578300-1505678020_thumb.png

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

znaczy - te 90 stopni to jak masz nowe śruby bym powiedział ale jak tak przykręci to powinno wystarczyć bez turbo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Widzę kolejny znawca. Ten silnik jest z turbo. Co więcej zawsze był tylko z turbo. A śruby można użyć 5 razy. Dlatego kazałem nabić punkt na śrubie. By było wiadomo ile już razy są użyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

niech będzie - nie znam się wcale. Dodam tylko tyle, nie wyczułeś sarkazmu. Ja postępuję z rezerwą co do tych śrub.
W tak wiekowej maszynie czort wie ile to razy było odkręcane.
czekaj bo się chyba faktycznie pogubiłem
BF to chyba wiatrem podszyty, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Nie ma rezerwy. Tyle producent podał i tyle się dokręca. Uszczelki w tym silniku trwałe. Stwierdzenie czy jest orginalna czy już wymieniona to jeden rzut okiem. A w silnikach wiatrowych szpilki się mierzy, a nie kombinuje.
Oznaczenia silników są proste B doładowany F szybkoobrotowy. Nic w tych oznaczeniach o typie chłodzenia nie ma.
Nie wspomnę że podałem kolejność dokręcania głowicy i widać że jedna. A ty sam napisałeś że moment dokręcania będzie w opakowaniu z uszczelką. W wiatrowych tego nie ma.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

czyli ten jest chłodzony powietrzem czy nie?
Producent podał dla konkretnej uszczelki, którą sam stosuje a w sile dokręcania głównie przecież o to chodzi.
bf6m1013 jest na bank cieczą chłodzony zwątpiłem czy ten także. A napisałem że siła będzie w opakowaniu a jak kupił bez a robił silniki to po długości i grubości szpilek dojdzie.
To, że się mierzy to podstawa.

Inna sprawa, że moim zdaniem trzebaby pompki wyregulować, że o sprawdzeniu wtryskiwaczy nie wspomnę. Ale ja się nie znam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Chłodzony cieczą wystarczyło wpisać w Google lub wejście na stronę Deutza.
Producent podał siłę dokręca i to bez różnicy na grubość uszczelki.
Co do znawstwa to powiedź po co chcesz pompki regulować i w jakim celu? Bo już w fabryce je ktoś wyregulował. Potem nie ma takiej potrzeby. Wtryski wola autora. Mają przebieg to warto jak jest głowicą robiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

Poszedłem kiedyś z pytaniem i takie dostałem zalecenie. Pomogło. Czy wg Ciebie pompki się nie zużywają? Rezerwa co do śrub odkręconych jest moja osobista bo często używam bez wymiany i tak wolę bo jak jest niezbyt rozciągnięta a ma swoją ścieżkę to uważam, że lepiej użyć starej i wtedy te 90 stopni trzeba moim zdaniem z czuciem. Może to i nieprawidłowo ale skutecznie.
Co do uszczelki nie chodziło mi o grubość tylko generalnie wytwórcę. Jak pamiętam w DTR koparki O&K było nawet, że śruby wymienić przy przekroczeniu wymiaru a nie po piątym razie ale to bym musiał się dokopać do tego DTR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Zużyte pompki się wymienia/regeneruje. A nie ustawia. Spytam jeszcze raz w jakim celu i w jaki sposób chces ustawić pompki po wymianie uszczelki pod głowicą.
Sam przecież napisałeś że trzeba je ustawić. Nawet nie pytam jak wogóle chcesz je zweryfikować.
Powiedz mi też co ma wytwórcą uszczelki do momentu dokręcania? Bo jakoś nie zauważyłem by firma A zalecała dokręcanie z taką siłą a firm B z inną. Cały czas piszę i wytwórcy uszczelki. Ależ pokaż tą DTR od koparki chętnie się pośmiejemy z czegoś czego nie ma w tym silniku. Czyli pomiaru śrub.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Możesz zakładać reinz-a dobre uszczelni nie masz się co martwić.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    2

Była właśnie od reinza ale ją wydmuchało Nie wiem czy była dobrze dokręcona bo zakupiłem ciągnik i ktoś wymieniał w nim uszczelkę 

Edytowano przez DawidWsik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Coś było źle zrobione albo felerna uszczelka ( tak też bywa ) osobiście używam i nie tylko ja, problemów nie ma i opinią dobrą się cieszą.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...
Możecie niewierzyć.
Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Przecież VR to oryginał. Ta firma jest dostawcą na pierwszy montaż.
Uszczelki się nie zdarzają felerne. Ktoś pominoł procedury. Tak jak kolega wyżej które nie dokręci na końcowe 90°. Bo wie robi i ma swoje teorie.
No to daj serwisówkę z pomiarem śrub w tym silniku. By twoje zdanie nie było gołosłowne. Podaj też wymiar czegoś nie mierzalnego w tym silniku. No to jaki wymiar być powinien?
Bo ja jak widzisz mam dowody na to co mówię, a nie że ja robię i mi się wydaje. A jak mi się wydaje to tak jest.
Autorze zmierz ile ci wystają tłoki nad cylinder. Coś robiłeś z głowicą a zwłaszcza zaworami?

post-155299-0-67648700-1505745144_thumb.png

post-155299-0-59253900-1505745395_thumb.png

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

ok super
masz śrubę
napisane że możesz jej użyć max 5 razy
Jak określić czy śruba się jeszcze nadaje?
Tylko po tym że była przykręcona dopiero 3 razy czy po tym jaka ona faktycznie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    2

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...

Możecie niewierzyć.

Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Mam pytanie o co ci chodzi z wydmuchaniem uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa przyjechali i co ci zrobili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    265

Nie wiem czy dobrze rozumiem to koennen bei nachweisbarkeit (...) Wg mnie to znaczy że może być po sprawdzeniu max 5x użyta ponownie...
Z tym że ja w tym języku cienko.
zabrali pompki na przyrząd i przyjechali potem poustawiali podkładkami wysokość. Listwy nie ruszali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez cichy5540
      Witam kolegów ! Mam Problem z pracą klimatyzacji w Deutz k110 mianowicie: ciągnik ma 11 lat , skończyły sie wiatraczki od nawiewu klimatyzacji (te na tylnej górnej części kabiny), zamówiłem nowe, i przy okazji również osuszacz, w servisie klimatyzacji podłączyli ciągnik pod maszyne , sprawdzili szczelnoś itd wszystko ok. zzadzwoniłem do delera zapytałem o iloś czynnika i oleju  (1600g czynnika + 210 g oleju), klimatyzacja została nabita, ciągnik został odpalony i ....nastąpił problem bo zaczeła się grzac chłodnica i osuszacz , ciśnienie ciśnienie klimatyzacji zaczeło wzrastac na wolnych obrotach do ponad 30 bar, i nawet nie rozłanczało sprężarki a w  kabinie ledwo co chłodziło, Zaczeliśmy sprawdzac z mniejszą ilością czynnika ,czujniki też są sprawne i nic  .... czy ktoś miał taką przypadłoś? 
    • Przez NakaHead
      Witam  mam pytanie odnośnie ciągnika jakim jest deutz d6206  a pytanie jest następujące są jakieś strony z częściami do tego traktora ? głownie chodzi mi o przekładnie a jeszcze dokładniej o przesówke reduktora  .
      Wrazie braku takiej strony to są morze inne traktory z których by można było przełożyć ?  np inne modele seri d   
      z góry dziękuje za pomoc .
      Deutz D6206  rok 81  szkrzynia 12    4-4-4
    • Przez ARTURO04
      Witam szukałem na forum ale nic nie odnalazłem, na temat mojej awarii, a mianowicie problem w moim Samie explorer 2 90t 99r polega na tym, że nie chce odłączać się przód cały czas jeździ z napędem sprawdziłem cewkę elektrozawór wszystko działa zawór wyczyszczony złożone i dalej to samo.Dodam jeszcze że po zgaszeniu po jakiś 10 sekundach zapala się kontrolka od przodka i przy tym słychać cyknięcie czujnika przedniego napędu, po odpaleniu natychmiast gaśnie. Zatem postanowiłem odkręcić przewód ten zasilający od załączania napędu przy moście że może tłok się zaciął i okazało się że brak oleju w przewodzie odpaliłem sama i zacząłem włączać i wyłączać napęd i nic nawet kropla oleju nie poleciała, ale przypadkiem włączyłem blokadę kół i wówczas olej zaczął się lać, dodam że przy tym się okazało że blokada tylnego mostu też jest cały czas włączona. Czy ktoś z was zetknoł się z takimi czarami?
    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.