Skocz do zawartości
DawidWsik

Głowica i luz zaworowy deutz bf6m1012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
DawidWsik    1

Witam mam silnik bf6m1012 i potrzebuje do niego kolejność dokręcania śrub głowicy i z jaką siłą, jaki luz zaworowy ? Jak spuścić płyn chłodniczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    416

luz zaworowy w tych silnikach bez przyrządu jest nie do ustawienia podobno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    200

jak robiłeś to wiesz kolejność - albo ósemkami albo dookoła.
Luz to 0,3 i 0,5 + 0,1 i kontrola za 100 h.
Moment masz na uszczelce chyba, że kupiłeś bez opakowania ale po szpilkach sobie wykminisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    416

podobno w silnikach deutza jest specjalny przyrząd do ustawiania luzu zaworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

niby poco?
ten akurat silnik idzie w różnych zastosowaniach.
Problemem może być zgranie kół bo znaki sá od strony bloku ale to pisak i ogień...
Ogólnie w tym akurat sprzęcie oryginalna uszczelka i niektóre aluminiowe obudowy gryzą się z płynami chłodzącymi.
znaczy - są takie kluczyki z pokrętłem i dokręcasz do trzonka a następnie popuszcza szybko na skalę ale jakoś się człowiek bez tego obywał. Szczelinomierz to podstawa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

@ iron najwięcej cię w tematach o których nie masz wogóle żadnego pojęcia. Do żadnego Deutza nie są potrzebne specjalne klucze do regulacji zaworów. A już napewno do tak starego silnika jak ten.
Autorze z chłodnicy masz korek. Z bloku masz śrubę za alternatorem. Luz zawory masz na tablice znamionowej silnika. I wynosi tak jak masz wyżej podane 0,3/0,5mm przy wymianie uszczelki dodajesz 0,1mm. Pierwsza kontrola luzu do 500h zalecane 150h potem już co 1000. Uszczelka jest w 3 wymiarach. Więc dobierz prawidło wysokość.
Zaraz ci wstawię zdjęcia.
Śruby smarujesz i nabijasz punki na skrajnej. Dokręcasz 30Nm/80Nm/90° dźwigienki zaworowe dokręcasz na 22Nm a dekiel na 10Nm.

post-155299-0-56332300-1505678003_thumb.png

post-155299-0-58578300-1505678020_thumb.png

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

znaczy - te 90 stopni to jak masz nowe śruby bym powiedział ale jak tak przykręci to powinno wystarczyć bez turbo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Widzę kolejny znawca. Ten silnik jest z turbo. Co więcej zawsze był tylko z turbo. A śruby można użyć 5 razy. Dlatego kazałem nabić punkt na śrubie. By było wiadomo ile już razy są użyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

niech będzie - nie znam się wcale. Dodam tylko tyle, nie wyczułeś sarkazmu. Ja postępuję z rezerwą co do tych śrub.
W tak wiekowej maszynie czort wie ile to razy było odkręcane.
czekaj bo się chyba faktycznie pogubiłem
BF to chyba wiatrem podszyty, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Nie ma rezerwy. Tyle producent podał i tyle się dokręca. Uszczelki w tym silniku trwałe. Stwierdzenie czy jest orginalna czy już wymieniona to jeden rzut okiem. A w silnikach wiatrowych szpilki się mierzy, a nie kombinuje.
Oznaczenia silników są proste B doładowany F szybkoobrotowy. Nic w tych oznaczeniach o typie chłodzenia nie ma.
Nie wspomnę że podałem kolejność dokręcania głowicy i widać że jedna. A ty sam napisałeś że moment dokręcania będzie w opakowaniu z uszczelką. W wiatrowych tego nie ma.

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

czyli ten jest chłodzony powietrzem czy nie?
Producent podał dla konkretnej uszczelki, którą sam stosuje a w sile dokręcania głównie przecież o to chodzi.
bf6m1013 jest na bank cieczą chłodzony zwątpiłem czy ten także. A napisałem że siła będzie w opakowaniu a jak kupił bez a robił silniki to po długości i grubości szpilek dojdzie.
To, że się mierzy to podstawa.

Inna sprawa, że moim zdaniem trzebaby pompki wyregulować, że o sprawdzeniu wtryskiwaczy nie wspomnę. Ale ja się nie znam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Chłodzony cieczą wystarczyło wpisać w Google lub wejście na stronę Deutza.
Producent podał siłę dokręca i to bez różnicy na grubość uszczelki.
Co do znawstwa to powiedź po co chcesz pompki regulować i w jakim celu? Bo już w fabryce je ktoś wyregulował. Potem nie ma takiej potrzeby. Wtryski wola autora. Mają przebieg to warto jak jest głowicą robiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

Poszedłem kiedyś z pytaniem i takie dostałem zalecenie. Pomogło. Czy wg Ciebie pompki się nie zużywają? Rezerwa co do śrub odkręconych jest moja osobista bo często używam bez wymiany i tak wolę bo jak jest niezbyt rozciągnięta a ma swoją ścieżkę to uważam, że lepiej użyć starej i wtedy te 90 stopni trzeba moim zdaniem z czuciem. Może to i nieprawidłowo ale skutecznie.
Co do uszczelki nie chodziło mi o grubość tylko generalnie wytwórcę. Jak pamiętam w DTR koparki O&K było nawet, że śruby wymienić przy przekroczeniu wymiaru a nie po piątym razie ale to bym musiał się dokopać do tego DTR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Zużyte pompki się wymienia/regeneruje. A nie ustawia. Spytam jeszcze raz w jakim celu i w jaki sposób chces ustawić pompki po wymianie uszczelki pod głowicą.
Sam przecież napisałeś że trzeba je ustawić. Nawet nie pytam jak wogóle chcesz je zweryfikować.
Powiedz mi też co ma wytwórcą uszczelki do momentu dokręcania? Bo jakoś nie zauważyłem by firma A zalecała dokręcanie z taką siłą a firm B z inną. Cały czas piszę i wytwórcy uszczelki. Ależ pokaż tą DTR od koparki chętnie się pośmiejemy z czegoś czego nie ma w tym silniku. Czyli pomiaru śrub.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    243

Możesz zakładać reinz-a dobre uszczelni nie masz się co martwić.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    1

Była właśnie od reinza ale ją wydmuchało Nie wiem czy była dobrze dokręcona bo zakupiłem ciągnik i ktoś wymieniał w nim uszczelkę 

Edytowano przez DawidWsik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    243

Coś było źle zrobione albo felerna uszczelka ( tak też bywa ) osobiście używam i nie tylko ja, problemów nie ma i opinią dobrą się cieszą.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...
Możecie niewierzyć.
Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Przecież VR to oryginał. Ta firma jest dostawcą na pierwszy montaż.
Uszczelki się nie zdarzają felerne. Ktoś pominoł procedury. Tak jak kolega wyżej które nie dokręci na końcowe 90°. Bo wie robi i ma swoje teorie.
No to daj serwisówkę z pomiarem śrub w tym silniku. By twoje zdanie nie było gołosłowne. Podaj też wymiar czegoś nie mierzalnego w tym silniku. No to jaki wymiar być powinien?
Bo ja jak widzisz mam dowody na to co mówię, a nie że ja robię i mi się wydaje. A jak mi się wydaje to tak jest.
Autorze zmierz ile ci wystają tłoki nad cylinder. Coś robiłeś z głowicą a zwłaszcza zaworami?

post-155299-0-67648700-1505745144_thumb.png

post-155299-0-59253900-1505745395_thumb.png

Edytowano przez Laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

ok super
masz śrubę
napisane że możesz jej użyć max 5 razy
Jak określić czy śruba się jeszcze nadaje?
Tylko po tym że była przykręcona dopiero 3 razy czy po tym jaka ona faktycznie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidWsik    1

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...

Możecie niewierzyć.

Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Mam pytanie o co ci chodzi z wydmuchaniem uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa przyjechali i co ci zrobili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    200

Nie wiem czy dobrze rozumiem to koennen bei nachweisbarkeit (...) Wg mnie to znaczy że może być po sprawdzeniu max 5x użyta ponownie...
Z tym że ja w tym języku cienko.
zabrali pompki na przyrząd i przyjechali potem poustawiali podkładkami wysokość. Listwy nie ruszali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrmyslowski6
      witam.czy wie ktos co oznacza błąd 004 w Same Rubin i gdzie szukac przyczyny?
    • Przez Lukasz21_Lubelskie
      Witajcie. Posiadam ciągnik Deutz-Fahr Agrostar 4.71. I mam pewien problem z licznikiem ponieważ niektóre kontrolki się nie palą. (np. Załączony przedni napęd, blokada mostu)
      Poszukuje osób które mają te ciągniki i papirologię do nich. Najbardziej chodzi mi kody błędów i instrukcje napraw/schemat instalacji elektrycznej. (Według schematu instalacji sprawdziłbym sobie po kolei co może być przyczyną. (Wszystkie modele mają praktycznie to samo. Z tego co wiem to różnią się jedynie skrzynią i silnikiem) 
      Dodatkowo mam problem z licznikiem. Kalibrowałem go według instrukcji jaką znalazłem w internecie. (dystans 100m, Na początku wcisnąć 1 przycisk do wyświetlenia słowa CAL. Potem na początku przejazdu nacisnąć 2 przycisk-obroty WOM, po przejechaniu 100m wcisnąć 3 przycisk - obroty przedniego WOM) Niestety po kalibracji jest to samo co na początku czyli na liczniku wyświetla się maksymalnie 20 km/h). 
      Dziękuję za pomoc!
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez Andre8989
      Witam.
      Mam zamiar kupić Lamborghini 850 premium, chciałem się dowiedzieć czy jest to model wart zakupu na co zwrócić uwagę.
    • Przez zimrex
      Witam serdecznie zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 85  na 15ha 
      Prace jakie by wykonywał to orka, siew, belowania, itp. 
      Interesują mnie awarie, spalanie, opinie 
      Tu macie link https://www.olx.pl/i2/rolnictwo/ciagniki/q-deutz-fahr-agrotron-85/?view=gallery   może ktoś zna tego handlarza 
      Z góry dziękuje za odp.
×