Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim C-360 mam problem z blokadą. A mianowicie jak obraca mi się jedno koło i wcisnę blokadę to czuję tylko że coś tam przeskakuje a drugie koło dalej stoi. Tak samo jest kiedy wcisnę najpierw sprzegło i potem blokadę, dalej kręci tylko jedno koło. Słyszałem już wiele o tym że blokady w C-360 są bardzo nie udane i często się psują. Jak to jest z nimi naprawdę i na czym polega ewentualna ich naprawa?

Opublikowano

Może ja ci pomogę. My blokadę w naszej 60 robiliśmy w tamtym roku, i do dziś działa dobrze. Naprawa niej jest długa (mozna sie wyrobić nawet w dzień). trzeba zdemontować blotnik, odkrecic zwolnice(cholernie ciężka :D )zdejmowalismy ją podtrzymując z góry wciagarką inaczej nie wyjmie jej(uwaga na taśmę hamulca recznego, lepiej ją wczesniej poluzować).Aha wczesniej trzeba odkrecic przewód hamulcowy. Po zdemontowaniu jest tam taka pokrywa chyba na 6 śrub . Trzeba ja odkręcić , uwaga spręzyna bedzie ja wypychała(po odkreceniu śrub może sie jeszcze trzymać na uszczelce , wystarczy lekk puknąc i odskoczy. Po zdemontowaniu tej pokrywy ujrzysz ; sprężynę,te zachodzące za siebie tryby (aha na pokrywie są takie widełki które popychają ten jeden tryb(u nas włsanie te widełki były wyłamane i blokada nie działała , ale u ciebie raczej działa bo piszesz że ci przeskakuje). Mozliwe że masz wyrobione te "tryby" albo naciagnij pedał od blokady (naciąg jest na srubę na tym ciegle) . Ja wyciołem kawałeczek podłogi i pedał jest jeszcze wyżej i nie trzeba głeboko wciskać ,i blokada ładnie trzyma (nie przeskakuje nawet przy duzym obciąrzeniu) .Myśle że ci troche pomogłem pzdr :D

Opublikowano

Czyli jak naciągnę trochę to cięgło to jest szansa że blokada jeszcze zadziała. Może to sprzęgło nie jest jeszcze do końca wyrobione. Bo tak jak mówię kiedy wciskam blokadę to czuję takie przeskakiwanie i pedał od blokady odbija minimalnie do góry i znowu zchodzi w dół. Wydaje mi się że gdybym mógł wcisnąć pedał trochę głębiej to by załapało, ale na przeszkodzie staje już podłoga. Co o tym myślicie?

Opublikowano

Witam ponownie. I znowu problem z tą nieszczęsną blokadą. Po skróceniu cięgna działała dobrze, do czasu. Kilka dni temu chciałem wyrwać korzeń drzewa. Podczepiłem pod niego mojego Ursusa, próbuję go wyciągnąć (oczywiście z wciśniętą blokadą) a tu znowu kręci tylko jedno koło. Kiedy puściłem pedał od blokady on wcale nie wyskoczył do góry tylko cały czas opierał się o podłogę. Po moich oględzinach okazało się, że to ciegno które wcześniej skracałem odłączyło się tą końcówką która wchodzi do środka. Odłaczyłem je również z drugiej strony i wyjąłem i teraz nie mam za bardzo pomysłu jak je z powrotem połączyć (tzn tą końcówkę ktorą wchodzi do środka). Próbowałem tak na chybył trafił ale bez skutecznie. Czy da radę jakoś to z powrotem połączyć bez ściągania zwolnicy i rozkręcania wszystkiego?

Opublikowano

Ja miałem to samo co opisujesz cięgła nie założysz bez ściągania zwolnicy a to ze ci przeskakuje to wina jest tego uchwytu co jest zamocowany pedał od blokady tego za skrzynkom akumulatorowom odkręć go i tam będziesz miał takiego bolca z płaskownikiem obspawaj tego bolca dobrze i będzie ok bo on się lubi obrabiać i wtedy pedał za płytko wchodzi w podłogę i czuć w nim takie jakby drgania

Opublikowano

Witam mam pytanie do was czy ktoś wie jak się demontuje ten duży tryb który jest przynitowany do dyferencjału czy trzeba go nagrzewać?? Pytam się bo to będziemy pierwszy raz robili i nie wiem czy trzeba go nagrzewać jak wieniec rozruchowy na koszu sprzęgłowym.

Proszę o pomoc w tej sprawie. :lol:

Opublikowano

z tego co wiem to ojciec [ 2 razy w życiu to robił ]zawsze przecinał nity i tryb sam wychodził bez nagżewania . Nowy był zakładany tylko że nity były podgżane i zaklepywane na gorąco tak my robiliśmy

Opublikowano

Nic nie trzeba podgrzewać aby ściągnąć duży tryb. Odcina się nity np. szlifierką kątową i już. Ja jak to robiłem to dałem do gościa, który mi potem przynitował nowe koło talerzowe. Nie wiem czy na gorąco czy nie. Trzeba uważać żeby prosto to przynitować, bo potem może źle współpracować. Oczywiste jest też że wymienia się oba tryby - mały i duży. Przy takim remoncie można też założyć tryby od zetora (koszt ok 800 zł) i dyfer nie będzie wył na 5-tce ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v