Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Ostatnimi czasy zaobserowałem, że po odpaleniu na zimnym silniku aż do rozgrzania ciagnik (New Holland L95DT 4 cyl Turbo) kopci na niebiesko. Jak wiadomo spowodowane jest to spalaniem(chyba) zbyt dużej dawki oleju, bo nawet czuć w kabinie specyficzny zapach spalin. I tu pytanie od czego zacząć? Turbo? Uszczelniacze zaworowe? A może pierścienie już się kończą? Ktoś miał podobne objawy? Od wymiany do wymiany spala ok. 1-1,5l oleju.

Opublikowano

Co ile robisz wymianę oleju ? 1-1,5 litra to jeszcze nie tragedia.

Z odmy też mocno kopci ?

Sprawdź po odpaleniu czy w chłodnicy nie ma bąbelków bo te objawy o których piszesz to może być też lekko uszkodzona uszczelka pod głowicą.

Opublikowano

Zdejmij dolot powietrza między turbo a kolektorem dolotowym. Jeśli jest olej to może być wina turbiny. Jeśli tam nie ma oleju to mogą być zużyte prowadnice zaworów. Po zgaszeniu silnika olej ścieka na tłoki i po odpaleniu silnik będzie dymił do czasu wypalenia tego co tam jest. Jeśli nie to to zostają już tylko pierścienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v