Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie rozmyślam kupno ciągnika probar myślałem zakupić 82a lecz może być za słaby. Znalazłem pronara 1221a w firmie handlującej maszynami, potrzebują waszych opinie na temat firmy "SWISS-POL import export" wyczółki 90 zaraz za miejscowością Mordy. Z tego co udało mi sie ustalić to coś tam zrobią i sprzedają ( posiadają warsztat) byłem oglądałem ciągnik ma w spore wycieki z pod spodu ciężkie to zlokalizowania bez umycia. Według sprzedającego ma 3200 motogodzin. Lakier na ciągniku jak dość mocno wyblakły. Oglądałem z podobnym przebiegiem i lakier był w lepszym stanie czy to jest wina nie garażowania maszyny?
Ewentualnie czy jest jakiś fachowiec który podjedzie ze mną i oceni stan maszyny? Okolice Bielska Podlaskiego
https://www.otomoto.pl/oferta/pronar-1221-a-orginal-130-km-mtz-bielarus-1523-ciagnik-rolniczy-pronar-1221a-nie-zetor-ursus-deutz-1025-a-ID6yNlhw.html

Edytowane przez DarekFi
Opublikowano

a nie myślałeś nad 1025 ?

Myślałem ale nie ma w mojej okolicy. Jeden był ale sprzedał sie w ciągu 3 dni. Dobrze by było ze skrzynia zsynchronizowana.
Opublikowano

Zależy od ziemi i terenu, może być problem wg mnie a nawet jak pociągnie to prędkość mała będzie. Raczej bym myślał nad 1221 chociaż opony z przodu słabe z tego co widzę. Pokaż jeszcze tego 82a

Opublikowano

Siewnik chcesz na agregat zakładać? Ciężko będzie miał 82A. Sam agregat pójdzie ale razem nie widzę tego.

Druga sprawa... wycieki w 1221 można bez problemu usunąć a w 82 koni nie dołożysz niestety. Chyba że będziesz się bawił w uturbianie.

Osobiście szukał bym 1025 tyle że starsze modele mają podnośnik z jednym siłownikiem co nie jest najmocniejsze ale można wzmocnić, belarusy za to większość ma już monoblok, zaczep w szynach i krzyżakowy most. Mają gorszą kabinę ale lepszy przedni most, podnośnik i układ zaczepowy.

Opublikowano (edytowane)

Zapomnij o Pronarze 82a do 3m agregatu,chyba że 5kl i rownina,na moje 1025 byłby akurat,szwagier posiada takowy zestaw a faktycznie zastanów się mocno nad Belarus 1221 ściągniety z zachodu,dużo lepsze wykonanie niż pronar. Pronar 82a ma brak synchronizacji skrzyni.Szukaliśmy zimą pronara 82sa w Polsce stan techniczny masakra ogladanych egzemplarzy[zajechane skrzynie,silniki do remontu] no i ceny około 60tyś.W końcu został kupiony belarus 1221 z Anglii z turem, klimą  z przebiegiem 850mh za 85 tyś i na razie jest dobrze.Pronar 1025 fatalna skrzynia do ruszania z przyczepami i transportu

Edytowane przez ws71
Opublikowano

W ruszaniu podobno nie za fajnie w 1025 a z drugiej strony znam osoby co dają rady. W polu za to fajny biegów trochę idzie fajnie dobrać.

Ja swojego rusa pół roku szukałem w końcu kupiłem ze zwózki z Niemiec bo w Polsce takie złomy że głowa boli.

Opublikowano

Sam bym pojechał do Ciechanowca obejrzeć, gdybym miał szmal.

stan ładny olej nie leci. Trochę przygotowany do sprzedaży. Pomalowane felgi tył. Dokładnie umyty. Ale jakieś zgrzyty w skrzyni słuchać. Jak by tryby sie zazembialy. Nie wiem czy tak powinno być
Opublikowano

W ruszaniu podobno nie za fajnie w 1025 a z drugiej strony znam osoby co dają rady. W polu za to fajny biegów trochę idzie fajnie dobrać.

Ja swojego rusa pół roku szukałem w końcu kupiłem ze zwózki z Niemiec bo w Polsce takie złomy że głowa boli.

Belarus 1025 i 1221 mają trochę niższe prędkości na poszczególnych biegach w stosunku do Pronara,co do biegów przy 1025 w polu używany praktycznie tylko 4 bieg drugi zakres a ruszanie z ciężarem kosztem palonego sprzęgła,pronar 82a  niesynchronizowana skrzynia biegów i teoretycznie zawsze może  coś zgrzytać

Opublikowano

Belarus 1025 i 1221 mają trochę niższe prędkości na poszczególnych biegach w stosunku do Pronara,co do biegów przy 1025 w polu używany praktycznie tylko 4 bieg drugi zakres a ruszanie z ciężarem kosztem palonego sprzęgła,pronar 82a  niesynchronizowana skrzynia biegów i teoretycznie zawsze może  coś zgrzytać

Czy jest różnica w przełożeniach pronar a belarus nie wiem. 

Wiem że 1025 ruszają na niższym zakresie zmieniając go w czasie jazdy na wyższy. Upierdliwe pewnie jak w 82 zmiana z 8 na 9 przez żółwia po drodze.

Opublikowano

z tego co mi wiadomo to pozadna rodzinna firma. tak mi kiedyś jeden kierowca tira z tamtych stron opowiadał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v