Skocz do zawartości
DarekFi

Pronar 1221a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

DarekFi    0
Napisano (edytowany)

Witajcie rozmyślam kupno ciągnika probar myślałem zakupić 82a lecz może być za słaby. Znalazłem pronara 1221a w firmie handlującej maszynami, potrzebują waszych opinie na temat firmy "SWISS-POL import export" wyczółki 90 zaraz za miejscowością Mordy. Z tego co udało mi sie ustalić to coś tam zrobią i sprzedają ( posiadają warsztat) byłem oglądałem ciągnik ma w spore wycieki z pod spodu ciężkie to zlokalizowania bez umycia. Według sprzedającego ma 3200 motogodzin. Lakier na ciągniku jak dość mocno wyblakły. Oglądałem z podobnym przebiegiem i lakier był w lepszym stanie czy to jest wina nie garażowania maszyny?
Ewentualnie czy jest jakiś fachowiec który podjedzie ze mną i oceni stan maszyny? Okolice Bielska Podlaskiego
https://www.otomoto.pl/oferta/pronar-1221-a-orginal-130-km-mtz-bielarus-1523-ciagnik-rolniczy-pronar-1221a-nie-zetor-ursus-deutz-1025-a-ID6yNlhw.html

Edytowano przez DarekFi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Niuch2016    1

To chyba każdy Pronar wyblaknięty jest. Mój i sąsiada to a placu już stały lekko wblaknięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


DarekFi    0

a nie myślałeś nad 1025 ?

Myślałem ale nie ma w mojej okolicy. Jeden był ale sprzedał sie w ciągu 3 dni. Dobrze by było ze skrzynia zsynchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



seweryn20    582

Na to wygląda. Zastanawiał się nad 1221 ale do lasu w góry do za duża stodoła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


seweryn20    582

Ciężko powiedzieć. Na pewno ma najbardziej solidną skrzynię,  trochę poprawiony względem starego wolnossącego i 25 koni więcej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekFi    0

Zastanawiam sie czy pronar 82a da radę siebie z agregatem agromasz wał strunowy 3m + amazone d7 specjal || 3m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xawier    33

Zależy od ziemi i terenu, może być problem wg mnie a nawet jak pociągnie to prędkość mała będzie. Raczej bym myślał nad 1221 chociaż opony z przodu słabe z tego co widzę. Pokaż jeszcze tego 82a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekFi    0

Zależy od ziemi i terenu, może być problem wg mnie a nawet jak pociągnie to prędkość mała będzie. Raczej bym myślał nad 1221 chociaż opony z przodu słabe z tego co widzę. Pokaż jeszcze tego 82a

MTZ Pronar 82A super stan w orginale

https://www.olx.pl/oferta/mtz-pronar-82a-super-stan-w-orginale-CID757-IDnrBgg.html

 

Pronar 1221 ma wycieki niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Siewnik chcesz na agregat zakładać? Ciężko będzie miał 82A. Sam agregat pójdzie ale razem nie widzę tego.

Druga sprawa... wycieki w 1221 można bez problemu usunąć a w 82 koni nie dołożysz niestety. Chyba że będziesz się bawił w uturbianie.

Osobiście szukał bym 1025 tyle że starsze modele mają podnośnik z jednym siłownikiem co nie jest najmocniejsze ale można wzmocnić, belarusy za to większość ma już monoblok, zaczep w szynach i krzyżakowy most. Mają gorszą kabinę ale lepszy przedni most, podnośnik i układ zaczepowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ws71    38
Napisano (edytowany)

Zapomnij o Pronarze 82a do 3m agregatu,chyba że 5kl i rownina,na moje 1025 byłby akurat,szwagier posiada takowy zestaw a faktycznie zastanów się mocno nad Belarus 1221 ściągniety z zachodu,dużo lepsze wykonanie niż pronar. Pronar 82a ma brak synchronizacji skrzyni.Szukaliśmy zimą pronara 82sa w Polsce stan techniczny masakra ogladanych egzemplarzy[zajechane skrzynie,silniki do remontu] no i ceny około 60tyś.W końcu został kupiony belarus 1221 z Anglii z turem, klimą  z przebiegiem 850mh za 85 tyś i na razie jest dobrze.Pronar 1025 fatalna skrzynia do ruszania z przyczepami i transportu

Edytowano przez ws71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

W ruszaniu podobno nie za fajnie w 1025 a z drugiej strony znam osoby co dają rady. W polu za to fajny biegów trochę idzie fajnie dobrać.

Ja swojego rusa pół roku szukałem w końcu kupiłem ze zwózki z Niemiec bo w Polsce takie złomy że głowa boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LTZ55a    25

Sam bym pojechał do Ciechanowca obejrzeć, gdybym miał szmal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekFi    0

Sam bym pojechał do Ciechanowca obejrzeć, gdybym miał szmal.

stan ładny olej nie leci. Trochę przygotowany do sprzedaży. Pomalowane felgi tył. Dokładnie umyty. Ale jakieś zgrzyty w skrzyni słuchać. Jak by tryby sie zazembialy. Nie wiem czy tak powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ws71    38

W ruszaniu podobno nie za fajnie w 1025 a z drugiej strony znam osoby co dają rady. W polu za to fajny biegów trochę idzie fajnie dobrać.

Ja swojego rusa pół roku szukałem w końcu kupiłem ze zwózki z Niemiec bo w Polsce takie złomy że głowa boli.

Belarus 1025 i 1221 mają trochę niższe prędkości na poszczególnych biegach w stosunku do Pronara,co do biegów przy 1025 w polu używany praktycznie tylko 4 bieg drugi zakres a ruszanie z ciężarem kosztem palonego sprzęgła,pronar 82a  niesynchronizowana skrzynia biegów i teoretycznie zawsze może  coś zgrzytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mlody43    14

pamietaj tez ze te traktory maja slabe womy i to mysle najwiekszy minus tych traktrow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Belarus 1025 i 1221 mają trochę niższe prędkości na poszczególnych biegach w stosunku do Pronara,co do biegów przy 1025 w polu używany praktycznie tylko 4 bieg drugi zakres a ruszanie z ciężarem kosztem palonego sprzęgła,pronar 82a  niesynchronizowana skrzynia biegów i teoretycznie zawsze może  coś zgrzytać

Czy jest różnica w przełożeniach pronar a belarus nie wiem. 

Wiem że 1025 ruszają na niższym zakresie zmieniając go w czasie jazdy na wyższy. Upierdliwe pewnie jak w 82 zmiana z 8 na 9 przez żółwia po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kali2107    50

z tego co mi wiadomo to pozadna rodzinna firma. tak mi kiedyś jeden kierowca tira z tamtych stron opowiadał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niuch2016    1

Z czego co mi się wydaje to 1221 i 1025a mają te same skrzynie i dlatego 1025a ma problemy z ruszaniem pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

the1mati1    45

A nowego 1025 idzie jeszcze kupić? Jaką on ma normę emisji spalin? Ma napchane tam tych dpf-ów i innych pierdół EKO? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×