Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem koledzy!!!
Słuchajcie ostatnio przerobiłem składaka z silnikiem c-328 na całą c-328, głównym powodem był ciężki dostęp do części i tragicznie ciężko się kierowało. Teraz mam oś przednią fabryczną od c328 (ta kwadratowa ze wspornikami). Ale dalej dosyć ciężko mi się kręci:/ Napewno jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Mają kilka-kilkanaście lat często pomagałem wujkowi który ma m-kę i będąc sporo młodszy (pewnie i słabszy fizycznie), nigdy nie miałem najmniejszego problemu z kręceniem kierownicą. I tak się teraz zastanawiam czy mógłbym jakoś zmodyfikować delikatnie układ kierowniczy ażeby poprawić sobie komfort kierowania. Od razu mówię że nie mam ochoty bawić się we wspomaganie bo ciapka cenię sobie właśnie za prostotę, uprawiam niecały hektar i mam trochę lasu.

Opublikowano

Bez zmiany układu kierowniczego na taki o mniejszym oporze i większym przełożeniu  najprędzej ślimakowy jeśli chodzi o rozwiązanie mechaniczne i niestety wspomaganie hydrauliczne które jakoś wcale takie skomplikowane nie jest. 

Opublikowano

Wspomaganie odpada (elektyczne są szajskie, a hydrauliczne to już zabawa w montowanie pomp itd. a nie chcę ciapka obciążać bo to i tak tylko 28km, a jak zarzucę sprężarkę i jeszcze wspomaganie to już będzie kicha). Najbardziej właśnie bym chciał inny układ (taki od 330m albo 360). Tylko właśnie ja mam tą płaską kwadratową oś ze wspornikami i piasty na 5 śrub. I tak się zastanawiam czy te wszystkie przeróbki na kolumnę od 360 podejdą pod moją ośkę...

Opublikowano

Zacznę od wymiany tulejek. Jak dalej będzie ciężko to pewnie zacznę działać w stronę kolumny z c360 albo mki.
Tura nie mam, ale nie bardzo chcę montować elektryczne bo raz że bardziej awaryjne, a dwa że kabiny nie mam więc tym bardziej warunki by były dla niego bardzo ciężkie. Zresztą Ciapka cenię za prostotę i nie chcę tego zmieniać. Mam nadzieję że po kapitalce silnika i całej reszty jak ciągniczek będzie garażowany to będzie mi służył bezawaryjnie wiele wiele lat bez zająknięcia przy moim areale.

Opublikowano

możesz jeszcze przeciąć i wydłużyć wąsy od zwrotnic - ja wydłużyłem o 4cm i jest duża poprawa - to staliwo się ślicznie spawa migomatem. Jak ładnie oszlifujesz i pomalujesz - nie widać ingerencji a jest lżej bo ok pół obrotu się więcej kierownicą kręci przy skręcie od środka do max lewo / prawo.

Opublikowano

Mialem to samo w 28 smar smar i jeszcze taz smar! Wyczysc wszystkie kalamitki i nawal smaru w opor czest trzeba zwrotnice smarowac szczegolnie w orce. U mni po tym problem zniknol kreci sie lekko

Opublikowano

Dzięki śliczne za rady!!! teraz jeszcze do końca sezonu pomęczę się tak jak jest a przez zimę zrobię gruntowny remont układu kierowniczego i zobaczę o ile się poprawi, jak zbyt mało to wydłużę wąsy albo założę elektryczne wspomaganie i będzie ok:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Witam. Panowie która to śruba prawa czy lewa odpowiada za kasowanie luzu. I czy tam daje się jakieś podkładki? 

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Aleksander4589
      Potrzebuje Schemat podłaczenia orbitrola OSTRA TGL 21534 16 MPa
    • Przez Damian3211
      Mam Ursusa C-330 z kolumną kierowniczą od C-360. Zalety to to, że się lekko kręci, a wady to to, że trzeba dużo kręcić, aby skręcić. Postaram się wrzucić fotki, choć nie obiecuję. Jeśli kogoś nurtują pytania, to czekam. Pozdrawiam
    • Przez qaz1
      witam Was.
      mam problem z przednimi kolami i kierowaniem moim ciapkiem problem polega na tym, ze prawe kolo skreca tak jak powinno podczas ruchu kierownica natomiast lewe kolo tez skreca ale czesto sie przestawia samo i nie jest rownolegle z tym kolem skrecajacym prawidlowo. Odkrecalem i ustawialem je tymi srubkami zakontrowanymi ktore sa umieszczone na kolumnie po obydwu stronach ale po ustawieniu i zakontrowaniu znowu samo sie przestawia. usterka pojawila sie jak zawadzilem o sciane na skreconych kolach i przez sile uwal sie ogranicznik przy kole i wykrzywilo sie za bardzo to kolo. Duzo to roboty zeby to naprawic? i co trzeba zrobic? prosze o pomoc jesli ktos wie.. dzieki..pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v