Skocz do zawartości
kurtz

C-328 usprawnienie układu kierowniczego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-328
kurtz    0

Czołem koledzy!!!
Słuchajcie ostatnio przerobiłem składaka z silnikiem c-328 na całą c-328, głównym powodem był ciężki dostęp do części i tragicznie ciężko się kierowało. Teraz mam oś przednią fabryczną od c328 (ta kwadratowa ze wspornikami). Ale dalej dosyć ciężko mi się kręci:/ Napewno jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Mają kilka-kilkanaście lat często pomagałem wujkowi który ma m-kę i będąc sporo młodszy (pewnie i słabszy fizycznie), nigdy nie miałem najmniejszego problemu z kręceniem kierownicą. I tak się teraz zastanawiam czy mógłbym jakoś zmodyfikować delikatnie układ kierowniczy ażeby poprawić sobie komfort kierowania. Od razu mówię że nie mam ochoty bawić się we wspomaganie bo ciapka cenię sobie właśnie za prostotę, uprawiam niecały hektar i mam trochę lasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Bez zmiany układu kierowniczego na taki o mniejszym oporze i większym przełożeniu  najprędzej ślimakowy jeśli chodzi o rozwiązanie mechaniczne i niestety wspomaganie hydrauliczne które jakoś wcale takie skomplikowane nie jest. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Wspomaganie odpada (elektyczne są szajskie, a hydrauliczne to już zabawa w montowanie pomp itd. a nie chcę ciapka obciążać bo to i tak tylko 28km, a jak zarzucę sprężarkę i jeszcze wspomaganie to już będzie kicha). Najbardziej właśnie bym chciał inny układ (taki od 330m albo 360). Tylko właśnie ja mam tą płaską kwadratową oś ze wspornikami i piasty na 5 śrub. I tak się zastanawiam czy te wszystkie przeróbki na kolumnę od 360 podejdą pod moją ośkę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    71

Jak wyżej. Napewno jest tam dużo brudu, co i u mnie utrudniało skręt.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Zacznę od wymiany tulejek. Jak dalej będzie ciężko to pewnie zacznę działać w stronę kolumny z c360 albo mki.
Tura nie mam, ale nie bardzo chcę montować elektryczne bo raz że bardziej awaryjne, a dwa że kabiny nie mam więc tym bardziej warunki by były dla niego bardzo ciężkie. Zresztą Ciapka cenię za prostotę i nie chcę tego zmieniać. Mam nadzieję że po kapitalce silnika i całej reszty jak ciągniczek będzie garażowany to będzie mi służył bezawaryjnie wiele wiele lat bez zająknięcia przy moim areale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    614

w 330m była przecież taka sama kolumna, więc zmiana bez sensu, chyba że trafisz na tą z jednym wąsem, w co wątpię

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
min_max    0

możesz jeszcze przeciąć i wydłużyć wąsy od zwrotnic - ja wydłużyłem o 4cm i jest duża poprawa - to staliwo się ślicznie spawa migomatem. Jak ładnie oszlifujesz i pomalujesz - nie widać ingerencji a jest lżej bo ok pół obrotu się więcej kierownicą kręci przy skręcie od środka do max lewo / prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g2osc    25

Mialem to samo w 28 smar smar i jeszcze taz smar! Wyczysc wszystkie kalamitki i nawal smaru w opor czest trzeba zwrotnice smarowac szczegolnie w orce. U mni po tym problem zniknol kreci sie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Dzięki śliczne za rady!!! teraz jeszcze do końca sezonu pomęczę się tak jak jest a przez zimę zrobię gruntowny remont układu kierowniczego i zobaczę o ile się poprawi, jak zbyt mało to wydłużę wąsy albo założę elektryczne wspomaganie i będzie ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
min_max    0

Możesz zrobić i to i to tzn przedłużyć plus elektryka i na miejscu się jednym paluszkiem kręci. Sam tak mam w 328

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez adhock
      Czołem koledzy...
      Kto mi wytłumaczy czym różni się przegub kierowniczy prawy od lewego i jak je montować? Zawsze wydawało mi się, że przeguby są jednakowe 
    • Przez DanielKocima
      witam, potrzebuje pomocy w wyborze orbitrola, poprzedni który miałem w moim c 330 padł był to orbitrol 80 od sieczkarni fortschritt, postanowiłem to przerobić bo teraz cisnienie idzie od pompy hydraulicznej podnośnika i jak się dzwiga podnośnik to blokuje koła co jest niebezpieczne, daje tam osobną pompe tylko zastanawiam się czy może byc orbitrol 100 czy musze kupywac te 80 a jest ona wiele wiele droższa z góry dzięki za pomoc
    • Przez jareko
      Poszperałem dzisiaj trochę po internecie i wyczytałem że do ciapka da rade założyć elektryczne wspomaganie kierownicy od renault clio 2.Wie ktoś może jakby to zrobić i czy zdaje to egzamin.A może od jakiegoś innego samochodu lepiej pasuje.
    • Przez luukisool
      Witam orbitrol to char lynn z oznaczeniami LT od strony kolumny i RP od dolu z czego na L jest jakis jakby zawor przeciazeniowy. jak to podlaczyc?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.