Skocz do zawartości
kurtz

C-328 usprawnienie układu kierowniczego

Polecane posty

kurtz    0

Czołem koledzy!!!
Słuchajcie ostatnio przerobiłem składaka z silnikiem c-328 na całą c-328, głównym powodem był ciężki dostęp do części i tragicznie ciężko się kierowało. Teraz mam oś przednią fabryczną od c328 (ta kwadratowa ze wspornikami). Ale dalej dosyć ciężko mi się kręci:/ Napewno jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Mają kilka-kilkanaście lat często pomagałem wujkowi który ma m-kę i będąc sporo młodszy (pewnie i słabszy fizycznie), nigdy nie miałem najmniejszego problemu z kręceniem kierownicą. I tak się teraz zastanawiam czy mógłbym jakoś zmodyfikować delikatnie układ kierowniczy ażeby poprawić sobie komfort kierowania. Od razu mówię że nie mam ochoty bawić się we wspomaganie bo ciapka cenię sobie właśnie za prostotę, uprawiam niecały hektar i mam trochę lasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Bez zmiany układu kierowniczego na taki o mniejszym oporze i większym przełożeniu  najprędzej ślimakowy jeśli chodzi o rozwiązanie mechaniczne i niestety wspomaganie hydrauliczne które jakoś wcale takie skomplikowane nie jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Wspomaganie odpada (elektyczne są szajskie, a hydrauliczne to już zabawa w montowanie pomp itd. a nie chcę ciapka obciążać bo to i tak tylko 28km, a jak zarzucę sprężarkę i jeszcze wspomaganie to już będzie kicha). Najbardziej właśnie bym chciał inny układ (taki od 330m albo 360). Tylko właśnie ja mam tą płaską kwadratową oś ze wspornikami i piasty na 5 śrub. I tak się zastanawiam czy te wszystkie przeróbki na kolumnę od 360 podejdą pod moją ośkę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gosciu506    22

powymieniaj tulejki pokasuj luzy i nasmaruj wszystkie punkty powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Jak wyżej. Napewno jest tam dużo brudu, co i u mnie utrudniało skręt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    885

Jak nie masz tura to elektryczne spokojnie da radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Zacznę od wymiany tulejek. Jak dalej będzie ciężko to pewnie zacznę działać w stronę kolumny z c360 albo mki.
Tura nie mam, ale nie bardzo chcę montować elektryczne bo raz że bardziej awaryjne, a dwa że kabiny nie mam więc tym bardziej warunki by były dla niego bardzo ciężkie. Zresztą Ciapka cenię za prostotę i nie chcę tego zmieniać. Mam nadzieję że po kapitalce silnika i całej reszty jak ciągniczek będzie garażowany to będzie mi służył bezawaryjnie wiele wiele lat bez zająknięcia przy moim areale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    484

w 330m była przecież taka sama kolumna, więc zmiana bez sensu, chyba że trafisz na tą z jednym wąsem, w co wątpię

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
min_max    0

możesz jeszcze przeciąć i wydłużyć wąsy od zwrotnic - ja wydłużyłem o 4cm i jest duża poprawa - to staliwo się ślicznie spawa migomatem. Jak ładnie oszlifujesz i pomalujesz - nie widać ingerencji a jest lżej bo ok pół obrotu się więcej kierownicą kręci przy skręcie od środka do max lewo / prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g2osc    25

Mialem to samo w 28 smar smar i jeszcze taz smar! Wyczysc wszystkie kalamitki i nawal smaru w opor czest trzeba zwrotnice smarowac szczegolnie w orce. U mni po tym problem zniknol kreci sie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurtz    0

Dzięki śliczne za rady!!! teraz jeszcze do końca sezonu pomęczę się tak jak jest a przez zimę zrobię gruntowny remont układu kierowniczego i zobaczę o ile się poprawi, jak zbyt mało to wydłużę wąsy albo założę elektryczne wspomaganie i będzie ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
min_max    0

Możesz zrobić i to i to tzn przedłużyć plus elektryka i na miejscu się jednym paluszkiem kręci. Sam tak mam w 328

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez luukisool
      Witam orbitrol to char lynn z oznaczeniami LT od strony kolumny i RP od dolu z czego na L jest jakis jakby zawor przeciazeniowy. jak to podlaczyc?
    • Przez lukasz9741
      Witam.
      Na początek chciał bym się przywita bo to mój pierwszy post na forum.
      Mam na imię Łukasz i posiadam ursusa c330m z1991r.
      W dniu dzisiejszym urwało mi się ramię kierownicze prawe coś takiego: http://allegro.pl/ramie-kolumny-kierowniczej-c330-ursus-oryginal-p-l-i5480372251.html
      Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
      z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Rychu332
      Witam, podczas pracy wyłamał mi się ogranicznik skretu z prawej strony i przestawiły się ramiona od kolumny. Ogranicznik wspawany na swoje miejsce ale za nic nie mogę ustawić kolumny żeby było dobrze...
      Macie jakieś sposoby lub porady?
    • Przez klusek
      witam chce poprosić was o rade a wręcz mam zapytanie dlaczego w mojej C-330 układ kierowniczy chodzi bardzo ciężko w C-360 mozna kierować palcem a w ciapku niekiedy trzeba wręcz szarpac dlaczego tak jest??
    • Przez milosz010619
      Mam pytanie czy warto montować w wspomaganie do c330
×