Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witka.

Z racji że za często nie jeżdżę MTZtem (od żniw do żniw) to nie jestem pewien ale mam wrażenie że coś stuka z prawej strony silnika.

Na zimnym głośniej, na rozgrzanym ciszej, Jak się dodaje gazu i rosną obroty silnika to i stukanie rośnie.

W sumie nie jest to nawet stukanie - odgłos podobny to pracującej pompy opryskiwacza.

Pytanie co może być?

Co sprawdzić najpierw?

Alternator/prądnica by stanęła po prostu. Turbina, pompa oleju?

Wtryski są z lewej strony z tego co kojarzę.

Olej zmieniany niedawno - w zlanym zero syfu, nawet nie był mocno czarny (zresztą wygląda tak samo jak zlany z z10145).

Filtr powietrza czyszczony na bieżąco. Nie kopci. Filtr olejowy też niedawno zmieniany.

Przebieg 1500godzin.

 

 

Podpowie ktoś gdzie szukać aby szybko znaleźć a nie babrać się w żniwa w naprawy?

Opublikowano

Sprezarke wyłącz .choć jest po lewej niezle klekocze

 

wyłączona jest napewno ;)

tłok sie dobija bo chce bokiem wyjsc

jakby mial wyjść to by pewnie wyszedł.

:) moim zdaniem to mocowanie, takie ucho przy silniku za które sie go podnosi on drga zobacz przytrzyamj go.

a sprawdzę, tylko gdzie tego szukać?

Opublikowano

Metodą prób i błędów. Wyłącz co się da (pasek z alternatora odłącz\pompe olejową odłącz\bąk - filtr olejowy - ciężko będzie to przeskoczyć\turbine jak masz\pompę wspomagania\orbitrol).

Opublikowano

Metodą prób i błędów. Wyłącz co się da (pasek z alternatora odłącz\pompe olejową odłącz\bąk - filtr olejowy - ciężko będzie to przeskoczyć\turbine jak masz\pompę wspomagania\orbitrol).

 

Alternator - to nie to.

Pompa olejowa też nie.

Bąka nie mam tylko puszkowy i przed wymianą oleju jak i po nie ma zmiany.

Turbina - to się nie psuje przecież.

Podpora przedniego mostu jest ok-dziś świeży olej+sprawdzenie tej nakrętki kluczem dynamometrycznym.

 

Nie mogę wykluczyć przedniego mostu - chyba spuszczę olej i jak będą opiłki to tam będę szukał.

 

 

Pompa wspomagania? Orbitrol?

Był już temat o stukaniu z prawej strony silnika, tylko nie pamiętam o co tam chodziło.

Jakby Ci się przypomniało lub temat przewinął to poproszę o linka.

Opublikowano

A moze szklanka nie ma smarowania i bedzie stukac, laska ? chociaz i tak od góry powinien kidac sie olej chyba ze magistrala na góre nie dostaje oleju u mnie tak było ze zle poskładałem góre  i sie tłukło stukało jak cholera i okazało sie ze oska na której chodza kobyłki ( nie znam fachowego terminu) nie miały smarowania i stukało sciagnij górna pokrywe i sprawdz czy kida sie olej 

 

Opublikowano (edytowane)

A stuka w czasie jazdy? Bo jeśli na postoju też to po co sprawdzać podporę i przedni most?

Sprawdź czy czasem to stukanie nie dochodzi z okolic głowicy lub filtra powietrza. Bardzo podobny dźwięk ma wypalony lub niedomykający się zawór .  Jak Kukum wspomniał sprawdź zawory czy maja swoje luzy, czy nie ma pękniętej sprężyny, czy wszystkie się zamykają. 

Nie kręciłeś może śrubami od kolektora wydechowego? Otwory są na przelot do szklanek długa śruba je zablokuje.

Sprawdź też poduszkę pod silnikiem.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

- "A stuka w czasie jazdy?"

 

- "W sumie nie jest to nawet stukanie - odgłos podobny to pracującej pompy opryskiwacza." - czyli tzw. "dudnienie" - i to zmienia postać rzeczy. Działa, chodzi, kręci?

 

U @NikityBenete nie stuka - tylko "dudni".

 

A jak dudni to znajdź przyczynę i zlikwiduj ten rezonans. Chyba, że ten model tak ma.

Edytowane przez onczyono
Opublikowano

A stuka w czasie jazdy? Bo jeśli na postoju też to po co sprawdzać podporę i przedni most?

Sprawdź czy czasem to stukanie nie dochodzi z okolic głowicy lub filtra powietrza. Bardzo podobny dźwięk ma wypalony lub niedomykający się zawór .  Jak Kukum wspomniał sprawdź zawory czy maja swoje luzy, czy nie ma pękniętej sprężyny, czy wszystkie się zamykają. 

Nie kręciłeś może śrubami od kolektora wydechowego? Otwory są na przelot do szklanek długa śruba je zablokuje.

Sprawdź też poduszkę pod silnikiem.

 

Poduszka pod silnikiem? Ta od strony chłodnicy? Jest i nic jej nie brakuje.

Nic nie kręcone, nie kombinowane przy silniku, jedynie olej+filtr wymieniany, filtr powietrza mam donaldsona, w zeszłym roku dałem nowy (choć stary był w dobrym stanie) i jest czyściutki. Turbina-nie zaglądane od nowości, zawory też (poza sprawdzeniem na gwarancji przy przebiegu poniżej 100godzin).

Podpora sprawdzana raz na rok bo są tam tarczki sprzęgła które się dociska i zmieniam tam olej. Akurat zbiega się ze zmianą oleju w silniku.

A stukanie najlepiej właśnie słychać w tracie ruszania i przyspieszania, na postoju trzeba się wsłuchać i nie zawsze słychać.

 

Zdejmować pokrywę zaworów?

Opublikowano

Jak chcesz być pewny, to sprawdź luzy dźwigienek zaworowych na wałku, aczkolwiek to trochę kręcenia silnikiem.

 

1. sprawdzi się, w sumie od ostatniego przeglądu się tam nie zaglądało.

2. nie nie wydaje mi się.

"A stukanie najlepiej właśnie słychać w tracie ruszania i przyspieszania" - to się zdecyduj, stuka czy dudni?

 

Sprzęgło?

No właśnie sam nie wiem, przebieg to prawie 1600 godzin (ciut ponad 1500 na obecnym liczniku i pięcdziesiąt kilka godzin na oryginalnym co na gwarancji wymieniali).

 

Raczej stuka, cyka niż dudni, tylko to nie C330 że do sprzęgła od tak sobie zajrzysz.

Opublikowano

i jako rozwiązanie podam że na razie jest jakiś przedmuch pod kolektorem wydechowym (mam nadzieję że to tylko uszczelka za kilka zł).

Niestety wczoraj już zamknięte, dziś święto a jutro cisnę do roboty, w sobotę przysiądę i zobaczę czy to tylko to.

A wyszło po regulacji zaworów (praktycznie bez poprawek) a raczej po skręceniu stałem obok i poczułem ciepło a nie powinno go być (poza wydechem) i tak mam nadzieję że temat się rozwiązał.

 

Poza konkursem - co znaczy "do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze" ??

Opublikowano

Mogło przez to pukać albo cykać. Dociśnij albo wymień uszczelki.

 

Pewnie oznacza to moment, kiedy oba zawory na pierwszym cylindrze będą jednocześnie zamknięte, czyli moment, w którym sprężyny tych dwóch zaworów będą skrajnie rozprężone, czyli wtedy, kiedy można ustawiać luz zaworowy.

Nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Opublikowano (edytowane)

Ale trzeba by obsłuchać dookoła. Sprzęgła trzeba by słuchać pod traktorem. 

 

Znam, widziałem takich co ze stetoskopem (w białym fartuszku) podchodzą do samochodu i diagnoza szybko postawiona ;)

 

No trochę podkoloryzowałem z tym białym fartuszkiem, ale u mojego mechanika od samochodów jest stetoskop.

Do momentu wynalezienia stetoskopu "szamani\mechanicy tudzież dzisiejsi chirurdzy i inni pediatrzy" posługiwali się "trąbką".

Na dzień dzisiejszy są tzw. "wuwuzele". Tylko oni w nią trąbią a nie słuchają!!!

Edytowane przez onczyono

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v