Skocz do zawartości

Jak zmieniąć biegi bez sprzęgła i nie roz... Skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Normalnu WOM wolniej kręci.
Dlaczego na WOM zależny i 4 zając nie chce się rozpędzić powużej 1500 obrotów.
Trójka gaz do oporu 3000 trzwórka 1500 na pełnym gazie.
Więc redukcja na trójke bo szkoda silnika.
Wom zależny szyby od WOM 540 E.

Opublikowano

to masz tylko takie złudzenie bo 540Eto jest osiągniecie obrotów maksymalnych wom przy niedużej prędkości obrotowej silnika.a co do używania przez ciebie wałka zależnego to jak będziesz używał go w rozdrabniaczu to  odkładaj już kase na remont bo w każdej chwili się może sypnąć.to nie jest do takich rzeczy.nigdy na 4 ci niezłapie więcej pod obciążeniem bo jest bardzo duże obciążenie ciągnika.

Opublikowano

ludzie zauważcie ze sadownik sobie tylko posty nabija, i robi nas w ch*ja, nie piszcie w jego tematach, pozdrawiam kolegę autora tematu, pierdolnij się młotkiem w głowę to może dojzysz jakie tu głupoty wypisujesz.

Opublikowano

Całe pole jeżdziłem na 540 E.
Wałek zależny to się nie nadaje.Chciałem tylko zobaczyć jak się kręci i czy ma zastosowanie do koszenia.
Najwyrażniej nie ma.
Jakie zastosowanie ma wałek zależny?
Wałek 540E ma 900 obrotów przy 3000 ale po co tak gazować.

Opublikowano

Jak już pisałem miałem 2812 i przez 20 lat jego użytkowania nie miałem z nim większych problemów.
Co do skrzyni i zmiany biegów bez sprzęgła u mnie się nie dało i tyle. Z kolei przy szybkiej zmianie z R na 1 lub odwrotnie potrafiło zblokować skrzynię. Tak samo jak do końca nie wcisnąłem sprzęgła też potrafiło przyblokować.
Co do szybkości wstecznego to tak zrobili i tyle. Cofanie pod przyczepy czy inne graty to lekko na sprzęgle i bez gazu i sprzęgło nie ucierpi. A jak nie to zawsze można na polowych podjeżdżać.

Kolega sadownik widzę że ma wersję z WOM zależnym i niezależnym. Ja miałem tylko niezależny. Ale prędkość WOM jest i tak na tyle duża w tym ciągniku że kombinowanie z WOM zależnym na 4 biegu to gratuluję odwagi.
A i jeszcze jedno WOM eco to nie ta klasa ciągnika no chyba że ktoś tak nazywa WOM zależny. WOM eco to zwiększenie obrotów WOM przy mniejszych obrotach silnika. I te obroty dostępne są zarówno w czasie jazdy jak i postoju. Kwestia przełożenia.
A przy WOM zależnym prędkość na WOM uzyskiwana jest podczas jazdy. Im szybciej jedziesz tym szybciej się kręci.
Nie wiem czy w 2812 jest taka możliwość jak w c360 że rozłączając skrzynie jest możliwość pracy na wałku zależny na postoju. Ale teoretycznie też powinno dać się tak pracować i w 2812.

Opublikowano (edytowane)

Ja kosiłem na WOM 540 E traktorem Landini Mistral 55,który ma 540,540E i WOM zależny.
Ursus 2812 ma u mnie tylko jeden WOM 540.
Chodzi o to,że ten polowy wsteczny jest za szybki w ursusie 2812.

Edytowane przez Sadownikx2
Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem was Panowie.
Nikt od urodzenia nie wie wszystkiego, tym bardziej w takiej dziedzinie jak mechanika i budowa maszyn.
Chłopak jest młody i widać, że się tym interesuje, być może w przyszłości sam będzie jednym z konstruktorów skrzyń biegów. Jeśli chce zdobywać wiedzę to powinniśmy mu to ułatwić, a nie wyśmiewać siew z jego pytań. Bo jak wiadomo, nie ma głupich pytań, jedynie głupie odwiedzi. To bardzo dobrze, że są osoby dociekliwe i zwykłe "tak działa i już" im nie wystarcza. Takie osoby są potrzebne bo zamiast męczyć się z czymś starają siew usprawnić taką czynność by po prostu praca była lżejsza.
Wszystkie komentarze w których go obrażacie i naśmiewacie się z jego pytań niszczą jego dociekliwość i pewność siebie.
To forum, o takiej tematyce, nie innej służy właśnie do tego by pomagać innym użytkownikom, zarówno tym doświadczonym, jak i również dzieciakom, które dzięki temu być może uda nam się zainteresować naszą pasją, jaką jest rolnictwo.
Trzeba zwrócić uwage na to, że polskie szkolnictwo niszczy dociekliwość i zdolność nieszablonowego myślenia, więc my jako użytkownicy na codzień nietuzinkowych rozwiązań powinniśmy to wspierać, zamiast wyśmiewać się z dzieciaków, które chcąc nie chcąc są przyszłością polskiego rolnictwa.

Edytowane przez CxRAFalxD
Opublikowano

No i w czym masz problem ? Tłumacz mu do woli , a nie tłumaczysz innym żeby tłumaczyli :D B)

Opublikowano

Ja posiadam U 3512 i nie wyobrażam sobie zmiany biegów bez sprzęgła czy to w górę czy redukcja....ze sprzęgłem nieraz jest zgrzyt a co dopiero bez :ph34r: W ogóle te przełożenia niedobrane, wsteczny za szybki ( ale czasami to plus ) jedynka za szybka, mała różnica miedzy 2 a 3, czwórka za wolna jak dla mnie u 360 ma fajną skrzynie i taka powinna być w U 3512

Opublikowano (edytowane)

Ursus2812
W góre podwujne wysprzęglenie.
W dół międzygaz.
I nic nie zgrzyta.
Bez sprzęgła 1,2,3 wchodzą bez zgrzytu.
4 ze sprzęgłam.
Ale zmieniam z podwójnym wysprzęgleniem lub podwójnym wysprzęgleniem i międzygazem.
Mówisz,że 4. za wolna to dlaczego Ursus 2812 jedzie szybciej od C360,nie wiem jak Ursus 3512 ale też pewnie szybciej.
Landini
Dlaczego biegi w skrzyni synchronizowanej w traktorze wchodzą cieżej niż w samochodzie?
Samochodzem nie jeżdziłem ale wajcha chodzi lżej.
Ursus C380
Kolega ma ursusa C380 nowy i nie ma w nim zwolnic.
A w moim Lanidni Mistral niestety są.
Zwolnice są po to aby była oszczędność materiałów na skrzynie biegów cieńsze tryby,wałki i osie w tylnym moście.?

Edytowane przez Sadownikx2
Opublikowano (edytowane)

W każdym przypadku masz zwolnice, tylko zamiast prostej zwolnicy zębatej jest wstawiona zwolnica planetarna. Sama konstrukcja jest zdecydowanie bardziej wytrzymała i daje możliwość wykonania prostej i bardzo wytrzymałej, bo pozbawionej dźwigni, obudowy. Dzięki zwolnicy kosztem prędkości uzyskuje się siłę uciągu. Pewno można by było funkcje zwolnic zastąpić rozbudowując skrzynię biegów, ale most z dyferencjałem i skrzynia były by monstrualnych rozmiarów.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

30km przejazd w jedną stronę.
Ja nie będe kierował bo nie moge jeździć po asfalcie.
Pojedziemy z wójkikiem 30 km z przyczepą po wióra,co robią droge ekspresową lublin warszawa zapłaci się i 8-10ton wiór.

Opublikowano (edytowane)

Odpuść sobie tego małego landiniego I przyczepy 8 ton Bo po pierwsze ten ciągnik jest za lekki a po drugie on niema u ciągu tyle wedługo specyfikacij technicznej.a co do hamowania całym zestawem załadowanym to lepiej że by cie niebyło na ciągniku.a pneumatyke posiadasz?

Edytowane przez stempos1980
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v