Skocz do zawartości
News
Sadownikx2

Jak zmieniąć biegi bez sprzęgła i nie roz... Skrzyni biegów.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MF675ursus    185
Napisano (edytowany)

Na postoju i wyłączonym silniku. Czy jest tu jakiś moderator?

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalT25    12

Najpierw musisz wiedzieć z jaką prędkością na poszczególnych biegach porusza się ciągnik, aby zmieniać biegi bez sprzęgła.:-/


nowe cylindry---->500zł
nowa pompa---->300zł
ryk T-25----->bezcenny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zydor    8

...ni e do końca tylko na postoju; do góry jest stosunkowo łatwo: bo jadąc np na dwójce ręką na dźwigni zmiany biegów już staramy się jakby wypchnąć tę dwójkę w pewnym momencie gdy chcemy już dokonać zmiany odpuszczamy gaz i nadal pchamy w stronę kolejnego biegu wbijając go i zaraz gaz . W motocyklu jeździłem tak notorycznie gdyż taka zmiana była dużo szybsza niż ze sprzęgłem.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    1
Napisano (edytowany)

Prędkości na poszczególnych biegach autorstwa Ursusek94.
Są jakieś sposoby aby wrzucić bieg na postoju bez zgrzytu oprucz trzymania sprzęgła 5 minut?

post-216725-0-65580000-1496256113_thumb.jpg

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    8

...no właśnie zacząć na postoju to trudno może być, potem już idzie bez problemu .

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Kolega w dziale HUMOR powinien tematy zakładać.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    1
Napisano (edytowany)

Jak bym go znalazł to bym tam założył.

Mam takie pytanie po co kupować drogie skrzynie power shift skoro zwykła niesynchronizowana potrafi to samo?

 

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    400

Musisz wyczuć obroty poprostu każdy ciągnik inaczej odbiera takie wciskanie na.siłę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Po prostu nie mam już siły  :lol:


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    310

Nie potrafi tego samego. Jest po części tak jak mówi zydor, dopasowuje się predkość i można podbić w górę, ale nigdy w dół. Oczywiście podczas jazdy przy nie dużym obciązeniu. Sam z tego korzystam w mtz, ale raczej na zdrowie to skrzyni nie wyjdzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    1

Zmiana biegów pod obciążeniem potrafi power shift i zwykła skrzynia nie synchronizowana.

Jak to nie można w dół?

Można i w  dół. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    20

Jeżeli chcesz żeby Cię tryby ganiały to możesz próbować. Ewentualnie taka opcja jest możliwa, ale w skrzyniach niesynchronizowanych, gdy koła są stale zazębione bądź w skrzyniach synchronizowanych. Jeżeli chcesz skrzynię co tydzień remontować, bo tryby będą się wyszczerbiać to proszę bardzo próbuj ;) Osobiście stosuję metodę zmiany biegów przy wysprzęglonym silniku ale jak kto woli ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    310

To idz próbuj ale życia ci raczej zabraknie, albo będziesz tryby łopatą z skrzyni wybierać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

sadownikx2 ciekawi mnie skąd u ciebie się biorą takie pytania. i po co ci zmienianie biegów bez sprzęgła, skoro jest sprzęgło trzeba z niego kozysyac. po coś ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił i wsadził w blok żeby go używać. nigdy nie wrzuciłem w ciagniku biegu bez sprzęgła i nie mam zamiaru co innego w motorach to mi się często zdarza. w motocyklu jest łatwo wyczuć moment kiedy jest, hmm jak to wyjaśnić, "odpowiedni moment"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    1
Napisano (edytowany)

A bo mi się zdarzyło dwójkę na zawrocie wsadzić bez sprzęgła jak jeździłem z glebogryzałką zagapiłem się co robi sąsiad ale traktor trochę się toczył i bieg wszed bez żadnego zgrzytu.

Ja nie mówię o wbijaniu na siłę.

W amerykańskich ciężarówkach tak robią i jakoś trybów łopatą nie zbierają a skrzynie wytrzymują i milion kilometrów?

A trzeba wysprzęglać na dwa razy w skrzyni niesynchronizowanej bo jak się raz wysprzęgli to jeden zgrzyt.

Edytowano przez Sadownikx2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

No nie, no po prostu k**wa nie. czlowieku czy ty nie możesz pojąć. inaczej ja ci dzisiaj wytłumaczę i wyjdziesz stąd mądrzejszy. sprzęgło musi być używane aby na chwilę przerwać napęd z silnika, aby nie zerwc trybow. i ch*j że w Ameryce tak robią. A w Polsce tak się nie robi, i ch*j że twój sąsiad czy wujek czy kolega tak robił. jak chcesz aby ci maszyna posłużyła to dbaj o nią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    1

Jak zerwać trybów?
Jak w ameryce tak robią i się nie psuje to dlaczego w polsce się ma psuć.
A jak skrzynia nie synchronizowana to trzeba naciśnąć sprzęgło,wrzucić luz,puścić sprzęgło,naciśńąć sprzęgło,wrzucić bieg, puścić sprzęgło i jechać bo jak raz się naciśnie sprzęgło to jeden zgrzyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    112

jeżeli tak jest u ciebie to musisz zjeść beczkę soli i tonę chleba to dopiero będą ci wchodzić biegi na jedno wciśnięcie sprzęgła.daj sobie już spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez majes
      Ponieważ mam ciągnik bez sterowania dawka paliwa komputerowo (ares 550) chciałbym poznać możliwości tuningu mechanicznego takiego silnika. Czy ktoś z was coś takiego robił? Jakie są możliwości? Ile to kosztuje? Jakie firmy polecacie do takiej modyfikacji? Piszcie co wiecie. 
    • Przez azifelek115622
      witajcie, mam taki orbitrol LS ma on 5 wyjść lecz wychodzą one z kostki dokręconej do orbitrola , myślałem, że jak odkręcę tą kostkę i podłącze mu olej bez tej kostki to będzie działał jak zwykły, bo nawet na orbitrolu schemat jest bez tej kostki rozpisany , bez piątego wyjścia. , ale gdy zapodałem mu ciśnienie to blokuje gdzieś to ciśnienie, jedynie tak słabiutko wyciska przez taką malutką dziurkę. da się to w ogóle jakoś do ostrówka wmontować? czytałem też że przeznaczone są te orbitrole do współpracy z jedną pompą "orbitrol-pozostała hydraulika"
      może wyrzucić tą pompę od wspomagania i podłączyć go pod tą dużą pompę od hydrauliki? chyba, że da się to jakoś zmajstrować na osobnej pompie załączam także zdjęcia orbitrola




    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez adamek1942
      Witajcie nie wiedziałem gdzie napisać taki temat wiec napisałem go tu ;] jak tam macie przekonanie co do smarowanie silnika na wysokich pryzmach 2 metrowych ??  jak myślicie odczuje takie coś silnik ?? czy zajechał ktoś z was już silnik przy ubijaniu kopca ?? 
    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.