Skocz do zawartości

Polecane posty

wini    10
Napisano (edytowany)

Witam. Mam taki problem. Zaczęło się od dziwnego hałasu, prawdopodobnie z przedniego mostu. Postanowiłem sprawdzić działanie blokady przedniego mostu. W instrukcji napisane jest, aby podnieść przód do góry, włączyć napęd i bieg. Jedno koło zablokować i trzymając kręcić drugim do tyłu,i spróbować zakręcić nim do przodu.(powinno sie zablokowac). Po podniesieniu ciągnika, jednym kołem mogę nieprzerwanie kręcić do przodu,drugie w tym casie kręci się do tylu, a wal napędowy stoi w miejscu. I tu pytanie co mogło się stać, bo chyba tak nie powinno się dziać?

Edytowano przez wini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Wystarczy że będzięsz robił to według instrukcji...
Nie zablokowałes koła. Dokładniej to jedno koło ma być w górze, a nie obydwa
Sprawny echanizm roznicowy zawsze sie tak zachowa jak napisałes.
U cie może być uszkodzone łożysko lub sprzegło załączające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32
Napisano (edytowany)

Do książek a nie do komputerów!  W książkach jest cała mądrość ludzka.

To skoro koła nie mają się kręcic niezależnie to po co według ciebie @wini istnieje cos takiego jak mechanizm różnicowy dyferencjałem zwany?

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Roman_h2    45

odkrec korek i jak będą opilki to masz problem jeśli nie to się nie przejmuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    10
Napisano (edytowany)

Ale przecież to jest mechanizm o stałym załączeniu. Z instrukcji wynika że kręcąc kołem powinno się ono zablokować, bo zaloczony jest przedni napęd i skrzynia zablokuje.

post-64485-0-87860800-1494625862_thumb.png

post-64485-0-32921100-1494625894_thumb.png

Edytowano przez wini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fento    1

Wymień olej w przednim moście na nowy, tylko taki jaki producent zaleca w instrukcji. Zapewne obecny stracił swoje właściwości i mechaniczna blokada nie rozłącza na zakrętach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    8

Witam. Ja mam podobny problem. Może opiszę go dokładniej. Głośno trzaska w przednim moście, lub zwolnicach podczas jazdy na skręconych kołach, gdy jadę do tyłu, oraz czasami gdy jadę do przodu z reguły dzieje się to gdy nie ma obciążenia( na przykład podczas orki nie słychać , ale na uwrociach już tak) dodatkowo przy skręconych kołach napęd stawia bardzo dużę opory wręcz jakbym miał hamulec zaciągnięty, dodam że to wszystko dzieje się tylko na włączonym przednim napędzie. Ktoś miał podobny przypadek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    8

Problem częściowo rozwiązany. uszkodzone dwa tryba w przystawce. Raczej to nie wyjaśniło tych oporów przy skręcie ale raczej napewno było to powodem trzasków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wini    10

Tryby uszkodzone bo coś działa przez "sile". Zmień olej w przednim moście to może problem sam się rozwiąże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×