Skocz do zawartości
Novo181818

MTZ żółw-zając

Polecane posty

Novo181818    1

Witam wszystkich.
Nie mogę przełączać skrzyni z żółwia na zająca.
Smigam cały czas na żółwiu.
Gdy chce przebić na zająca jest straszny zgrzyt i nie chce zakleszczyć.
No i potem jest problem żeby wrócić spowrotem do żółwia. Trzeba tą wajchę mocno docisnąć do dołu i powoli puszczać sprzęgło i po chwili zgrzytu wbije.
Oczywiście wszystko robię na wycisnietym sprzęgle.
Co jest zepsute?
Nie lubię takiego dziadostwa i muszę to zrobić. Czy to widelec może być krzywy? Ciągnik już z tym kupiłem.
Wajcha jest przed lewarkiem od biegów rok 89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    812

U mnie było tak że wogóle nie szło przełączyć cały czas był na zającu, zdjełem podłoge i była taka żecz że dźwignia zamiast sie obracać to było wyrobiona i tylko ją przepychało,zdjełem również dekiel i wyjełem widełki którw były w nie najlepszym stanie wymieniłem całe sterowanie: widełki dekiel i dźwignie i teraz jednym palcem sie przełącza, zajżyj to sie okaże co u ciebie nie tak.


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

TheLukasTeam    59

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    812

Kolego a jaki mniej więcej był koszt wymienionych części?

Mnie wyszło chyba 180 zł ze wszystkim.


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Albo zatrzask, albo luzy a u mnie gdy miałem wajchę biegów na środku zdarzało się że niedbale wbity wyskakiwał szybki lub wolny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

Kiedy zaczynałem przygodę z MTZ, to wbijałem biegi na I albo II (nie 1,2,3,...) niestarannie. Powinno być czuć 2 stopnie, a ja wbijałem na 1,5 i potem bieg wyskakiwał.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    15

Mam pomysł na półatomatyczny reduktor w mtz , ale muszę najpierw remont skrzyni zrobić + synchro na reduktorze , tylko na to trzeba kasy , której aktualnie brak :D  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Panowie są jakieś dwa rodzaje tego mechanizmu? Chodzi mi o to czy są dwa różne rodzaje pokrywy z tymi widełkami?. Bo u mnie widać że ten mechanizm trze o tryby bo widełki są za nisko, a po zdjęciach na internecie w tym drugim typie widełki nie siadają tak głęboko na tryby i w tym wypadku nie powinno nić chaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Nie wiem czy są dwa rodzaje ale przełączając na jedną z prędkości już nie wiem którą gdy już zazębi a ciągnie się za wajchę dalej ociera o zębatkę.

Specjalnie w niczym to nie przeszkadza a z czasem się o tym pamięta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Są 3 rodzaje dźwigni- byłem w Agromie która jest chyba największym przedstawicielem handlującym między innymi częściami do MTZ i taką odpowiedź dostałem.

Już wiem dlaczego mi to nie pracuje tak jak powinno, Najprawdopodobniej przesówka ma zjedzone zęby i trzeba ją wymienić. Wiadomo, trzeba rozpoławiać i pewnie to zrobię jak już będę po sesji. Lepiej rozjechać między skrzynią a skrzynią pośrednią, czy lepiej od silnika? W którą stronę wysuwa się wałek główny? 

No i czeka mnie zmiana oleju w skrzyni, 40l tam wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Same dźwignie nie mają wpływu na to jak poruszają się widełki które patrząc katalogowo jest tylko jeden rodzaj. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

A więc rozpołowiliśmy naszego ,,atamana" i wymieniliśmy przesówkę. Okazało się że wałek z obudową się odkręcił i jeszcze chwila a rozwaliłoby skrzynie pośrednią. Zmieniłem od razu tarcze sprzęgła no i narazie działa wszystko ok.
Jutro zakładam kabinę i jadę na przejażdżkę i wtedy wszystko ocenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
    • Przez kellyq
      cześć
      Znajdzie się jakaś dobra dusza która by zmierzyła jaki jest gwint w czujniku temperatury wody w mtzcie np takim. Chodzi o tą dużą nakrętkę którą przykręca się czujnik.
       

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie jak działa hamulec wom w mtz i jaką on pełni funkcje ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.