Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety z tych zdjęć trudno cokolwiek przeczytać.  :D  Jedynie co widzę, to brak blokady na pompie.

 

Przygotowanie ciągnika do demontażu pompy:

1. Silnik powinien być zimny, jeśli jest ciepły trzeba odczekać, aż ostygnie.

2. Zabezpiecz ciągnik wyciągając kluczyk ze stacyjki, dźwignię zmiany biegów wrzuć na luz, zaciągnij hamulec postojowy i zablokuj koła.

3. Zdemontuj pompę hydrauliczną wraz z dekielkiem od korpusu silnika.

4. Znajdź numerację cylindrów na korpusie silnika. (podpowiedź pierwszy jest ten od kabiny)

5. Zaznacz króciec pompy idący do wtryskiwacza pierwszego cylindra.

6. Odkręć i odchyl wszystkie przewody przy pompie idące do wtryskiwaczy 6 szt.

7. Zakręć bardzo powoli kołem silnika do momentu pojawienia się paliwa w zaznaczonym króćcu (1 cylindra) i zatrzymaj je.

8. Zajrzyj w okienko po pompie hydraulicznej. W tym momencie znaki na kołach powinny się ze sobą zgrać, tzn ząbek z napisem „3/6” na kole zębatym pompy wtryskowej powinien trafić pomiędzy znaki „0 0” na kole pośrednim.

 

W ten sposób mamy ustawioną pompę pozycji początku wtrysku dla pierwszego cylindra (tak ustawioną dostaniesz po naprawie).

 

(zakręć dopływ paliwa, jeśli masz zawór)

 

Procedura demontażu:

1. Zluzuj nakrętki na trzech śrubach mocujących pompę do korpusu silnika tak, aby zrównały się z końcami śrub.

2. Odkręć nakrętkę znajdującą się na osi pompy wtryskowej poprzez otwór po pompie hydraulicznej. (uważaj, żeby nic nie wpadło do środka!)

3. Uderz młotkiem dość energicznie poprzez pobijak w oś pompy. Staraj się nie uszkodzić osi ani gwintu. Jedno średnio mocne uderzenie wystarcza, aby koło zębate spadło z osi, zaś sama pompa odłączyła się od korpusu. Jeśli to nastąpi odkręć pozostałe przewody wraz z linkami gaszenia i gazu.

4. Na zakończenie odkręcasz całkowicie trzy nakrętki mocujące pompę (poprzednio zluzowane) i wyciągnij ją.

Powodzenia

 

*Możliwości demontażu jest oczywiście więcej.

Opublikowano

Witam. Mam ten sam problem co w temacie tylko renault 110.14. Na zimnym silniku wspomaganie działa bardzo dobrze lecz jak sie dobrze rozgrzeje to nie da się skręcić, a jak trochę ostygnie to znów działa. Olej, filtry i pompa wymienione na nowe. Co może być tego przyczyną? 

Opublikowano (edytowane)

Siłownik pół roku temu wymieniłem na coś takiego jak na zdjęciu. Możliwe że to przyczyna nie takiego siłownika? Da się jakoś sprawdzić ten dzielnik strumienia?

post-183309-0-75009500-1493572583.jpg

Edytowane przez 2000pawelXYZ
Opublikowano

I po wymianie było dobrze na tym siłowniku ?? Może szlag trafił jego uszczelnienie wewnętrzne,  bo chyba oryginał to nie był ??

Opublikowano

Tamten stary siłownik był orginalny i w nim przepuszczaly nawet na zimnym silniku nie dało się skręcić . Wsadziłem nowy to też tak było tylko na rozgrzanym silniku. Orginał to nie jest.

Opublikowano (edytowane)

Przyglądam się temu psioczeniu na ten olej .

Zrobione na nim mam ponad 1000h w dwóch ciągnikach jeden z turem , nie odczuwam zużycia skrzyni , pomp , orbitroli itp.. Tyle że ja leje 10w40

Myśle że ten "prawdziwy olej " to prawie to samo bo produkowane w naszych rafineriach , lub blendowniach , ale ach ta siła reklamy

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Agrol Stou Plus 10W-30

 

Dlaczego ten olej jest nieodpowiedni? Powołam się na dane podane przez producenta oleju.

Dlatego, że:

1. Klasa jakości tego oleju (wg normy DIN 51524) to tylko HLP a więc do układów mało obciążonych

2. Klasa lepkościowa (wg SAE) 10W30 (dodam, że chodzi tu o liczbę po literce "W" a więc "30") ogranicza jego zastosowanie, gdyż po rozgrzaniu w temp. zbliżonej do 1000C ten olej traci swoje właściwości smarne ulegając "rozrzedzeniu" co skutkuje już wiesz czym.

3. Lepkość kinematyczna w 1000C wynosi (dla nowego oleju) wprawdzie 11.3 mm2/s, ale po roku czasu przy tej klasie jakości pozostaje najwyżej połowa - skutek już wiesz jaki.

 

Dane można poczytać na ulotce producenta: http://lotosoil.pl/resource/show/12676.pdf

 

Wniosek

Na tym oleju szału nie będzie, zaś dalsze użytkowanie ciągnika na nim będzie prowadzić do niszczenia przede wszystkim pompy hydraulicznej i orbitrola. Czeka Cię wymiana na olej 10W40, najlepiej klasy HVLP.

 

Napisz mi kolego jak wygląda sprawa orbitrola? Czy na postoju przy wyłączonym silniku da się kręcić kierownicą? (lekko, ciężko, wcale)

 

Opublikowano

Może być ten lub każdy inny o zbliżonych parametrach. Osobiście używam właśnie tego oleju w moich ciągnikach Renault o mocy do 100 KM. Cena jest dość niska, żeby nie powiedzieć podejrzana. Przed zakupem zbadałbym sprzedawcę pod kątem uczciwości i znajomości produktu, ale dla Ciebie będzie to raczej trudne.

 

Orbitrol

W jakim stanie są zawory bezpieczeństwa (przelewowy, szokowy, czy zwrotny) nie wiem – należałoby sprawdzić na stanowisku pomiarowym, ale jeśli nie da się kręcić kierownicą orbitrol jest w pełni sprawny.

 

Siłownik skrętu

Czy są przecieki wewnątrz siłownika można bardzo prosto sprawdzić. Skręć max w lewo i wyłącz silnik. Odkręć przewód hydrauliczny od siłownika (ten bliżej koła). Odpal silnik, gaz ręczny ustaw na 1300 obr/min i zakręć kierownicą nadal w lewo (UWAGA! NIE KRĘĆ W PRAWO – w przeciwnym wypadku z odłączonego przewodu poleci olej). Jeśli z siłownika (otworu po odkręconym przewodzie) poleci olej – uszczelniacze do wymiany.

 

Jeśli masz chwilkę czasu i chęci możesz przy okazji sprawdzić ciśnienie w układzie. Na odłączonym przewodzie zakręcasz manometr i kręcisz kierownicą „w prawo” – ciśnienie w granicach 160 bar oznacza sprawny orbitrol (chwilowo manometr może pokazać 180 bar).

 

*Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 powinien uzdrowić całą sytuację.

Tu masz parametry oleju: http://www.ifmireland.ie/images/april/docs/AGRI/AGRIFARM%20STOU%20MC%2010W-40.pdf

Opublikowano (edytowane)

 

 

*Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 powinien uzdrowić całą sytuację.

 

Tiaa , jak się nie kręci wcale na postoju. 

Łożyska zwrotnic w jakim stanie ?? Może rdza stawia taki opór że nawet olej 10W60 nie pomoże

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Olej FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W40 jest odpowiednim olejem dla hydrauliki i przekładni.

Nędzarze, których nie stać na odpowiedni olej niech nadal kupują płyny, które z olejami mają wspólną tylko nazwę, nic poza tym.

Opublikowano

Witam! Mam pytanie z innej beczki! Chodzi mi o zbierzność koł przednich w renault 106.54
Jak wiadomo sa to kola napedowe! Wymienilem przegóby na drąźku poprzecznym , no były juz dośc powybijane na jezdni asfaltowej jadàc szybko nie pewnie sie zachowywał, i pytanie jak ustawic rozbierznie, czy zbierznie i jaka jest tolerancja?

Opublikowano

W moim 106.54 z przodu sa opony 380/85R28.
Czy mozna je zastąpić oponami 14,9R28?

Opublikowano

Witam! A czy te opony 14,9/r28 nie beda mialy wpływu na jazde po asfalcie? Wydaje mi sie źe są od strony bieźnika bardziej wypókłe, natomiast te orginalne 380/85r28 sa jakby bardziej płaskie?!moze chodzi tu o to aby odp. dobrac cisnienie ?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v