Skocz do zawartości
News
michalll2532

Renault 106.54 problem ze wspomaganiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michalll2532    44

Witam!mam problem ze wspomaganiem w Reni. Mianowicie chodzi o to ze po rozgrzaniu się oleju tak ze nie da się dotknąć rurek,pompy wspomaganie zanika. Zwiększenie obrotów także nic nie daje praktycznie nie da się przekręcić kierownicy.hydraulika działa dobrze cisnienje w granicy 180-190 bar.zdażylo się raz ze podczas wywozu obornika nie mogłem wyłączyć wom "olej goracy ".no ale bardziej chodzi mi o te wspomaganie ,bo po kilku godz pracy szczególnie w gorące dni jest problem ze skretem .sprawdziłem ciśnienie na wyjściu od pompy wspomagania na zimnym 45-50 bar.na rozgrzanym jeszcze nie patrzyłem ale mam zamiar sprawdzić po większej pracy. Orbitrol wymieniłem.może ktoś miał taki problem.dodam ze zalany jest olej agrol.jakie powinno być ciśnienie na wyjściu na wspomaganie?czy może być to wina pompy,oleju bądź innej rzeczy?jaka jest wydajność pompy hydraulicznej I od wspomagania?dodam że na zimnym oleju wspomaganie działa całkiem nie źle choć wydaje mi się ze powinno bardziej płynnie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

V12    16

Uszczelnienie wewnątrz siłowników skretu sprawdzone ?? (olej przelewa się miedzy komorami )


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Jak nie kręcisz kierownicą to ciśnienie powinno być około 23-25 bar. Jak kręcisz kierownicą może dochodzić nawet do 160-180 w zależności jak ciężko mają koła skręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    16

Nie sprawdzone .na razie chce sprawdzić pompę a później szukać dalej jeśli to nie jest to

 

Pompa ma taki najczestszy objaw że na małych obrotach nie kręci jak dodasz gazu to pracuje dobrze 

Jeśli będzie wywalona uszczelnienie wewnętrzne i wepniesz się szeregowo  zegarem w obwód siłownika to i tak pokaże zawsze małe cisnienie 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalll2532    44

cho7dzi oto ze jak olej się rozgrzeje po pracy jak juz zjade z pola. chce wjechać do garażu koła stoją na betonie.na wolnych obrotach nie da się zrobić skręcić kół kierownica nie ruszysz. dodaje gazu tak do 2 tys to wtedy rusza ale bardzo bardzo opornie .także trudno jest cofać czy podjechać gdzie kolwiek. na zimnym jest wszystko ok
cisnienie sprawdzałem na wyjściu od pompy wspomagania .wpiolem się przed orbitrol. ciśnienie pokazywało 50 bar przy skrócie i po dodaniu gazu 45 bar
Chce jeszcze sprawdzic na rozgrzanym oleju ale na razie nie ma pracy większej w polu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    609

może nowe pompy na agrolu jakoś działają, ale mocno zmęczone kapitulują, nie jeden po wlaniu tego oleju miał problemy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Płyn olejo-podobny, który obecnie masz oddaj największemu wrogowi, zaś dla siebie kup odpowiedni olej. W przeciwnym wypadku kup dwie nowe pompy i nowy orbitrol – będą potrzebne za 2-3 lata.

Ciśnienie powinno być takie, jak pisze kolega @Wojtek987 z tym, że podczas kręcenia kierownicą może dochodzić nawet do 200 bar (mierzone na siłowniku).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Reno1    139

u mnie znowu jest problem ze sprzęgłem od womu nie wysprzegla dobrze i trzeba gazowac a jak sie rozgrzeje to nawet na obrotach nie wysprzegla i nie wiem co to moze być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!
OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994
Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.
Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!
Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.
skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.
Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!
Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!
PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?
Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!
Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    13

Nie wiem czy każda ale moja też jak zimna zadymi trochę tylko po odpaleniu na jasno ale tylko chwilkę,jak były mrozy to na początku kopciła chwilę ostro i zaraz ustawało.

Ale miałem uwaloną płomieniową świecę i jej nie używałem to nie wiem jak jest ze świecą.

 

Teraz to tylko po odpaleniu jak obróci i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

U mnie w 103 tez przykopci jak zimna ale tylko chwilke

Edytowano przez idzkos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

u mnie płomieniówka puszczała i było tak samo

Tz? Caly czas puszczala paliwo na kolektor ssący?

Odczepilem przewod paliwowy od plomieniowki i zapaliłem ciagnik na zimnym silniku, i nadal to samo, a przewodem nie dawalo paliwa, bo wtryski nic nie puszczają!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Duża część użytkowników forum uważa, że jeśli u niego wystąpił taki sam problem to i przyczyna jest taka sama - bzdura i nic bardziej mylnego.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur  dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!

OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994

Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.

Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!

Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.

skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.

Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!

Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!

PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?

Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!

Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

 

 

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  1. za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  2. niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  3. nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  4. przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt

Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:

  1. dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  2. zbyt niskie ciśnienie na pompie
  3. niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  • za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  • niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  • nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  • przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt
Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:
  • dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  • zbyt niskie ciśnienie na pompie
  • niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.

Dzięki za odpowiedź!

Wtryski w tym roku sprawdziłem i są ok! Pompa jak widzę od nowosci nie ruszana, są pląby, nawet śruby ktore ja trzymają nie byĺy rozkręcane, ani zadna regulacja na pompie nie byla ruszana! Pomysle nad tym, i oddam pompe do sprawdzenia! Jest to pompa STANDYNE,czy jakos podobnie, bardxo mała !nie wiem tylko jak ją zdjac, czy starczy tylko odkrecic te trzy śruby które ją trzymają, czy trzeba od przodu zdjàc pompę olejową i cos tu jeszcze odkrecać!

 

Pozdrawiaml

A który to ,,ręczny opuźniacz" chodzi o kąt wtrysku?

 

Silnik bracuje pięknie, bardzo się szybko wkręca na obroty , tak jak by miał turbinę,!jest bardxo zrywny!piękna sprawa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Pompa wtryskowa to pewnie „STANADYNE”.

Nie napiszę Ci, gdzie znajduje się ręczny opóźniacz z dwóch powodów. Po pierwsze nie wiem z jaką pompą mamy do czynienia (model i numer) a po drugie „kręcenie” przez osoby bez doświadczenia w najlepszym przypadku nic nie poprawi a w najgorszym… .

 

Co do jej demontażu napisz dokładnie jaką masz pompę (model i numer) oraz czy masz śrubkę z podkładką typu „fasolka” wkręconą w kołnierz pompy tuż przy bloku silnika lub zamieść zdjęcie tej pompy z widoczną tabliczką i kołnierzem pompy. Wtedy Ci wytłumaczę co i jak.

 

Nie cytuj poprzedniego postu, jeśli odpowiadasz tylko na niego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Mam problem z rozebraniem siłownika wspomagania w renault 8514. Po wstępnych oporach obraca się zewnętrzna część siłownika, ale nie chce się rozkręcić. Może ktoś już taki rozbierał i poradzi jak to zrobić lub ma rysunek złożeniowy z którego będzie wynikało jak się go rozbiera. Może ukryta jest gdzieś jakaś zawleczka, którą trzeba wyjąć? Z góry dziękuję. 


    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez farmervip
      Koledzy, potrzebna szybka porada, dziś podczas jazdy ciągnik nagle się zatrzymał i zgasł  po odpaleniu okazało się że sprzęgło nie działa a rewers po przełożeniu na jazde do przodu dusi silnik, do tyłu jest ok jedzie na wszystkich biegach lecz bez sprzęgła,wygląda to tak jak by się coś zakleszczyło, podejrzewam że problem może być z prądem lub cewkami tylko jak to sprawdzic? lub może coś innego :wacko:
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.