Skocz do zawartości
News
michalll2532

Renault 106.54 problem ze wspomaganiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michalll2532    45

Witam!mam problem ze wspomaganiem w Reni. Mianowicie chodzi o to ze po rozgrzaniu się oleju tak ze nie da się dotknąć rurek,pompy wspomaganie zanika. Zwiększenie obrotów także nic nie daje praktycznie nie da się przekręcić kierownicy.hydraulika działa dobrze cisnienje w granicy 180-190 bar.zdażylo się raz ze podczas wywozu obornika nie mogłem wyłączyć wom "olej goracy ".no ale bardziej chodzi mi o te wspomaganie ,bo po kilku godz pracy szczególnie w gorące dni jest problem ze skretem .sprawdziłem ciśnienie na wyjściu od pompy wspomagania na zimnym 45-50 bar.na rozgrzanym jeszcze nie patrzyłem ale mam zamiar sprawdzić po większej pracy. Orbitrol wymieniłem.może ktoś miał taki problem.dodam ze zalany jest olej agrol.jakie powinno być ciśnienie na wyjściu na wspomaganie?czy może być to wina pompy,oleju bądź innej rzeczy?jaka jest wydajność pompy hydraulicznej I od wspomagania?dodam że na zimnym oleju wspomaganie działa całkiem nie źle choć wydaje mi się ze powinno bardziej płynnie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

albo orbitrol się przycina, a najprędzej pompa hydrauliczna padła. koszt nowej około 1000zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Renault145    4

czyli pompa. zadzwoń do sgz agri (agro Szyszka) tam ja brałem i juz 3 rok i nic się nie dzieje z nią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Uszczelnienie wewnątrz siłowników skretu sprawdzone ?? (olej przelewa się miedzy komorami )


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Jak nie kręcisz kierownicą to ciśnienie powinno być około 23-25 bar. Jak kręcisz kierownicą może dochodzić nawet do 160-180 w zależności jak ciężko mają koła skręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17
(edytowany)

Nie sprawdzone .na razie chce sprawdzić pompę a później szukać dalej jeśli to nie jest to

 

Pompa ma taki najczestszy objaw że na małych obrotach nie kręci jak dodasz gazu to pracuje dobrze 

Jeśli będzie wywalona uszczelnienie wewnętrzne i wepniesz się szeregowo  zegarem w obwód siłownika to i tak pokaże zawsze małe cisnienie 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    15

Ale to nie da się kręcić kierownicą czy kręcisz a koła "nie idą"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalll2532    45

cho7dzi oto ze jak olej się rozgrzeje po pracy jak juz zjade z pola. chce wjechać do garażu koła stoją na betonie.na wolnych obrotach nie da się zrobić skręcić kół kierownica nie ruszysz. dodaje gazu tak do 2 tys to wtedy rusza ale bardzo bardzo opornie .także trudno jest cofać czy podjechać gdzie kolwiek. na zimnym jest wszystko ok
cisnienie sprawdzałem na wyjściu od pompy wspomagania .wpiolem się przed orbitrol. ciśnienie pokazywało 50 bar przy skrócie i po dodaniu gazu 45 bar
Chce jeszcze sprawdzic na rozgrzanym oleju ale na razie nie ma pracy większej w polu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    631

może nowe pompy na agrolu jakoś działają, ale mocno zmęczone kapitulują, nie jeden po wlaniu tego oleju miał problemy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Płyn olejo-podobny, który obecnie masz oddaj największemu wrogowi, zaś dla siebie kup odpowiedni olej. W przeciwnym wypadku kup dwie nowe pompy i nowy orbitrol – będą potrzebne za 2-3 lata.

Ciśnienie powinno być takie, jak pisze kolega @Wojtek987 z tym, że podczas kręcenia kierownicą może dochodzić nawet do 200 bar (mierzone na siłowniku).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Reno1    143

u mnie znowu jest problem ze sprzęgłem od womu nie wysprzegla dobrze i trzeba gazowac a jak sie rozgrzeje to nawet na obrotach nie wysprzegla i nie wiem co to moze być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!
OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994
Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.
Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!
Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.
skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.
Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!
Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!
PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?
Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!
Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    15

Nie wiem czy każda ale moja też jak zimna zadymi trochę tylko po odpaleniu na jasno ale tylko chwilkę,jak były mrozy to na początku kopciła chwilę ostro i zaraz ustawało.

Ale miałem uwaloną płomieniową świecę i jej nie używałem to nie wiem jak jest ze świecą.

 

Teraz to tylko po odpaleniu jak obróci i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14
(edytowany)

U mnie w 103 tez przykopci jak zimna ale tylko chwilke

Edytowano przez idzkos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

u mnie płomieniówka puszczała i było tak samo

Tz? Caly czas puszczala paliwo na kolektor ssący?

Odczepilem przewod paliwowy od plomieniowki i zapaliłem ciagnik na zimnym silniku, i nadal to samo, a przewodem nie dawalo paliwa, bo wtryski nic nie puszczają!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Duża część użytkowników forum uważa, że jeśli u niego wystąpił taki sam problem to i przyczyna jest taka sama - bzdura i nic bardziej mylnego.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur  dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!

OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994

Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.

Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!

Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.

skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.

Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!

Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!

PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?

Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!

Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

 

 

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  1. za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  2. niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  3. nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  4. przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt

Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:

  1. dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  2. zbyt niskie ciśnienie na pompie
  3. niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  • za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  • niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  • nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  • przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt
Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:
  • dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  • zbyt niskie ciśnienie na pompie
  • niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.

Dzięki za odpowiedź!

Wtryski w tym roku sprawdziłem i są ok! Pompa jak widzę od nowosci nie ruszana, są pląby, nawet śruby ktore ja trzymają nie byĺy rozkręcane, ani zadna regulacja na pompie nie byla ruszana! Pomysle nad tym, i oddam pompe do sprawdzenia! Jest to pompa STANDYNE,czy jakos podobnie, bardxo mała !nie wiem tylko jak ją zdjac, czy starczy tylko odkrecic te trzy śruby które ją trzymają, czy trzeba od przodu zdjàc pompę olejową i cos tu jeszcze odkrecać!

 

Pozdrawiaml

A który to ,,ręczny opuźniacz" chodzi o kąt wtrysku?

 

Silnik bracuje pięknie, bardzo się szybko wkręca na obroty , tak jak by miał turbinę,!jest bardxo zrywny!piękna sprawa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Pompa wtryskowa to pewnie „STANADYNE”.

Nie napiszę Ci, gdzie znajduje się ręczny opóźniacz z dwóch powodów. Po pierwsze nie wiem z jaką pompą mamy do czynienia (model i numer) a po drugie „kręcenie” przez osoby bez doświadczenia w najlepszym przypadku nic nie poprawi a w najgorszym… .

 

Co do jej demontażu napisz dokładnie jaką masz pompę (model i numer) oraz czy masz śrubkę z podkładką typu „fasolka” wkręconą w kołnierz pompy tuż przy bloku silnika lub zamieść zdjęcie tej pompy z widoczną tabliczką i kołnierzem pompy. Wtedy Ci wytłumaczę co i jak.

 

Nie cytuj poprzedniego postu, jeśli odpowiadasz tylko na niego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz150
      Czy wie ktos cos o Ciagniku Renault 103.14 TX lub podobnym. Chodzi mi o ciagniki w granicach mocy 80-95km. Prosze o jakies informacje np. spalanie itp. Czy Ciagniki Renault są lepsze o MF? np. 3070
    • Przez bartek15208
      Witam czy w ciagniku renault ceres jest mozliwa regulacja szybkosci tylnego podnosnika bo mi bardzo wolno opuszcza
    • Przez domel27
      Witam wszystkich. 
      Od pewnego czasu podnosnik w moim ares nie funkcjonuje tak jak powiniem a mianowicie gdy podnosze jakas maszyne i przełacznik ustawie w pozycji góra to maszyna idzie w gore ale gdy podniesie na max to pompa tak jakby nie odcina tylko slychac jak caly czas pcha olej i na wyswietlaczu nie pojawi sie 100 tylko np 99 . jak moze byc przyczyna czy to ehr czy moze jakis czujnik polozenia ramiom i jak to zlokalizowac? dzieje sie rowniez tak ze niby podniesiona maszyna na maxa a pokazuje wyswietlacz ehr ze np 96 i podczas trasportu gdzies sie cos wstrzasnie i przeskoczy na 99 czy 100 . kiedys cos takiego nie mialo miejsca i zawsze jak podniosl na maxa to pompa odcinala ze tak powiem i nie tloczyla caly czas oleju . z gory dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam 
    • Przez kecay85
      Witam. Od kilku dni posiadam renault cergos 350 z meczanicznym rewesem i jednym pólbiegiem pod obciązęniem. Podczas jazdy próbnej na placu u sprzedającego wydawało mie się że wszystko działa poprawnie, jednak kiedy juz po przywiezieniu go do domu przejechałem się po drodze,  zauważyłem, że ciagnik po wciśnieciu sprzegła sam hamuje. Kiedy już sie zatrzyma nie moge na wciśnietym sprzęgle zmnienić biegu. Dzwoniłem następnego dnia do sprzedającego, wtedy dowiedziałem sie że problem ustepuje kiedy obroty silnika są na poziomie 1500. Sprawdziłem i rzeczywiście wtedy traktor normalnie śię toczy. Czujnik  ćiśnienia oleju w skrzyni był odłączony kiedy podłączyłem na wolnych obrotach świeci kontrolka ciśnienia a na wyższych gaśnie. Czy problem tkwi w pompie hyraulicznej, czy może być to inna poważniejsza usterka. Prosiłbym o pomoc, bo mam dylemat czy nie oddać tego ciągnika.  
    • Przez karol1321
      Witam,
      Mialbym prosbe o zdjecia miejsc przykrecania adpatacji do Tura 103.14 lub podobnych.
      Mam adaptecje od 7534 ktora nie pasuje i chcialem podejrzec gdzie jest przykrecana adaptacja w tych ciagnikach zeby ewentualnie moc przerobic ta co mam.
      Pozdrawiam, Karol
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.