Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze to 5314 a po drugie to są dosyć wytrzymałe i cichrze jak w 60-ce a ich wadą jest to że mają zbyt mało przełożeń,brak rewersu i synchronizacji

Opublikowano

Ja miałem ursusa 4512 z kabiną komfort.Ciągniczek cichy zwinny, mimo iż miał mało biegów to jednak nigdy mi ich nie brakowało.Jedyna wada to słaby podnośnik i właśnie dla tego go sprzedłem.

Opublikowano

Miałem kiedyś 5314 z kabiną zwykłą bardzo głośny radia nie szło słuchać skrzynia mogła by mieć lepiej przełożenia dopasowane szczególnie z 3 na 4 palił w orce ok srednio 10 l na godzine plug 4 zagonowy w zimie srednio palił podnośnik mógłby mieć mocniejszy

Opublikowano

Mam Ursusa 4514 rocznik 2008 ze zwykłą kabinę i silnikiem 68,7 KM (silnik Brazylijski - Ursus 4410)

W kabinie bardzo głośno . 

Wrzucanie 3 biegu mało precyzyjne .

Odpowiednio mocny i mało pali 

Mam go od 2008 roku i jeszcze nic się nie zepsuło .

Opublikowano

A w tym czasie zrobił 500h... to by wyjaśniało czemu się nie zdążył zepsuć :P

Wszystko zależy do czego potrzebny i jakie się ma wymagania... pół dnia w sieczkarni jednorzędowej i go znienawidzisz :D Kiedyś tro było coś jak sie kupowało nowego teraz... przeżytek za chore pieniądze

Opublikowano

A zwłaszcza hydraulika i sprzęgło nie wspominając o pseudoogrzewaniu

Opublikowano

Posiadam 5314 z kabiną komfort i nie mogę narzekać, dosyć cicho, radia można normalnie słuchać, ogrzewanie działa jak należy. Hydraulika wystarczająca do maszyn z jakimi współpracuje (4 szybkozłącza, działa jednocześnie z podnośnikiem dzięki pompie tandem). Sprzęgło wytrzymało 6tyś mtg, i wytrzymało by więcej, ale zostało wymienione profilaktycznie przy okazji. Jedynie gorączką tego ciągnika jest hydrauliczne wom , po 1 dniu pracy z orkanem można nerwicy dostać. Osobiście brakuje mi w nim mechanicznego womu z mniejszych modeli i nie było by tak źle.

Opublikowano

Z którego roku masz tego Ursus-a ? bo ja mam WOM mechaniczny  <_<

Opublikowano (edytowane)

Co mi przeszkadza?! A to że te dziadostwo nie wytrzymuje takich obciążeń z jakimi ciągnik pracuje, po dniu pracy z orkanem, sieczkarnią cały filter jest zasyfiony i przestaje kręcić,  trzeba cały olej z skrzyni spuścić  i myć/wymieniać siatkowy filter. A drugiego dnia pracy  powtórka z rozrywki...  Przy lekkich pracach: rozsiewacz, opryskiwacz lub gdy womu się nie używa jest ok. Więc sorry ale mam w d*p*e takie udogodnienie, wole prosty mechaniczny wom jak w c360.

 

edit. ciągnik jest z  1996r.

Edytowane przez masseyf12
Opublikowano (edytowane)

mój jest 98r i jedyny problem z WOM to że się kręcił choć wyłączony (hamulec nie trzymał i niby z tego powodu też syf w oleju). Ale nigdy z tego powodu wom nie przestał ciągnąć a co najwyżej podnośnik zaczynał drgać jak filtr przytkało. Z sieczkarnią latał po 4ha rocznie do tego prasa z takich większych obciążeń. TY masz zapewne dodatkową pompę wywaloną i tarczki mają poślizg.. stąd syf.

A i podstawa to sprzęgło jednokierunkowe przy takich większych maszynach co by tego hamulca ni rozwalić.... w zasadzie to atrapa hamulca.

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Wywalać nic nie wywalałem, jest u nas od nowości.  Jak był nowy to wcale nie chciał kręcić, ale na gwarancji to zrobili i kręcił. Jak wyłącze wom to po 4-6 s wom się zatrzymuje, czyli hamulec byłby dobry.   Zimą go rozkręcimy i zobaczymy co tam z tyłu siedzi, jak nie będzie rady to włoży się bebechy od 3512, a to ustrojstwo się wywali.   

 

A filter masz oryginalny z sędziszowa, czy zakładałeś jakiś zamiennik rzadszy ?

Edytowane przez masseyf12
Opublikowano

źle mnie zrozumiałeś.... pompę zębatą od WOM masz zużyta. Wejdź se w moją galerie i pooglądaj.

Filtr z Sędziszowa miałem czyli gęsty. Teraz mechanik kazał założyć rzadki zamiennik... zastanawiam się tylko czy to rozsądne posunięcie. Być może przez gęsty filtr pompa tłoczkowa ma się dobrze (podobno 5tys godzin nie wytrzymują) ale ta zębata poszła do wymiany

Opublikowano

co do 4512 

pszukaj lepiej mf 360 362 lub pochdnych 

mozna je miec za podne lub mniejsze pieniadze a rznia sie skrzynia czyli maja 12 biegowa

i hydraulike maja lepsza niz w 4512 gdzie trzeba wajchowac zeby rozlozyc kosiarke bijakowa trzeba na kazdej pozycji wajhy p kolei ustawiac...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v