Skocz do zawartości

Case MX wymiana filtra hydraulicznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niby prosta sprawa przeciez nie raz wymieniałem filtry w ciagnikach samochodach i innych maszynach a tu pojawił sie problem. Od poczatku. wymieniłem olej w skrzynia na oryginał Case. W serwisie zakupiłem takze filtr oleju  cos podobnego jak na linku ponizej tylko z logo CASE:

http://allegro.pl/filtr-oleju-hydrauliki-case-5120-5130-5140-5150-mx-i6759170006.html

W komplecie były dwie uszczelki jeden oring kttory pasuje do wnetrza filtra i druga kanciasta uszczelka ktora jak podejrzewam powinna byc założona miedzy odlanym korpusem skrzyni a brzegiem filtra. Odkręciłem filtr ktory  był w ciagniku. Tu była załozona tylko uszczelka (oring) wewnątrz filtra. Wymieniłem filtr zakłądajac obie uszczelki. Po uruchomieniu silnika po chwili zaczął kapac olej - jak potem sprawdziłem uszczelka "kańciasta" wylazła z pod brzegu filtra (czyżbym zakręcił za mocno?). Zrobiłem tak jak było w starym filtrze - założyłem sam oring w środku filtra i dokreciłem rętak tak jak jest napisane po zetknieciu filtra z uszczelką dokrecic jeszcze 3/4 obrotu. Efekt - znowu cieknie. Dokręciłem mocniej - dalej cieknie. Co mogłem zrobic nie tak? Czy załozyc jeszcze raz z oringiem tą drugą (kanciastą) uszczelke ktora dociska rant filtra do obudowy i dokrecic lekko tak aby jej nie wypchnęło? Tylko dlaczego w starym filtrze nie było tej kanciastej zewnetrznej uszczelki i nie ciekło a tu kapie...

 

Opublikowano

Zaloz tylko oring. Wszyscy tak robią nawet pan z serwisu mi tak mowil te kanciaste uszczelki nigdy nie zakładaj one sa tu wgl nie potrzebne. Sam oring zaloz i bedzie dobrze sam 2 tygodnie temu wymieniałem filtr i zalozylem tylko oring i nic nie cieknie ;)

Opublikowano

Znaczy powinno być dobrze a jak piszesz nie jest, może ten oring sie gdzies uszkodzil jak go zalozyles pierwszy raz z uszczelka ? Ja dokrecalem filtr tyle ile mialem sily w rękach ;) tylko samymi golymi rękami bez żadnych narzędzi do tego ;)
Może to wina filtra ? Może jest nie równy czy cis i przez to zawsze cieknie ? Trudno powiedziec :/ ja wymieniałem ten filtr pierwszy raz i zrobiłem tak jak pisze i nic mi nie cieklo wiec nie wiem co u Ciebie może byc nie tak, a jak wiadomo filtr do tanich nie należy wiec kupować drugi i próbować to jednak koszt :/
A no i ja wlasnie mialem dokladnie taki filtr jak podales w linku a nie oryginalny ;)
I mysle ze powinnaś spróbować dokrecic ten filtr tyle ile możesz rękami i wtedy zobaczyć co bedzie ;)

Opublikowano

No własnie o to chodzi ze troszke kosztuje... Dokrecałem go tez rekoma najmocniej jak mogłem i dalej to samo. Oring jest cały sprawdzałem, porownywałem ze starym wygląda tak samo i wymiary tez ma takie same. Dziś poprostu zgłupiałem nie wiem juz o co chodzi

Opublikowano

Dziś po raz juz chyba 5 zdemontowałem filtr oleju. Porównałem go z tym starym i dopatrzyłem sie jednej równicy. W starym wewnętrzna krawedz do ktorej przylega oring jest gładka a w tym ktory dostałem z serwisu jest lekko ząbkowana. Wyglada to tak jakby zabki powstały podczas zaciskania obu czesci filtra - zewnetrznej obudowy i wewnetrznego denka. Ząbki sa pionowe. Jak załoze oring to jego obrzeg - ten ktory ma uszczelniacz polaczenie przylega do tych wlasnie ząbków. czyżby przez to pojawiały sie te wycieki? Szczegóły na zdjeciach poniżej. Co o tym myślicie?

 

Po lewej jest stary filtr po prawej nowy wyglądają prawie identycznie:

 

9d914c40b805ec6dmed.jpg

 

Wewnętrzny brzeg starego filtra jest gładki i dobrze do niego przylegał oring

 

5fe41d25c2b1a5dfmed.jpg

 

Moze troche słabo to widac ale wewnetrzny brzeg nowego filtra ma pionowe ząbki po całym obwodzie, tam gdzie styka się z oringiem:

 

b77ddcb30f0057famed.jpg

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Bylem zobaczyć mój stary filtr który leży na śmieciach i wygląda dokladnie tak jak u Ciebie ten po lewo i ten co jest na drugim zdj. Spróbuj tak jak kolega mówi założyć stary oring i zobaczysz co będzie. A jak bedzie cieklo to widocznie wina jest właśnie tego co mówisz tej różnicy w filtrach.

Edytowane przez Arturo1610
Opublikowano

Wygląda na to że problem z filtrem został rozwiazany. Moje podsumowanie brzmi tak: NIE KUPOWAĆ FILTRÓW W SERWISIE!!!. Kupiłem zamiennik Donaldsona, oglądałem także zamiennik Mann. Oba filtry mają gładki brzeg wewnątrz tak jak moj stary. Zakreciłem Donaldsona z oringiem i jest sucho, nie ma żadnego wycieku. Bede reklamował filtr u dealera ale z rozmowy telefonicznej słabo to wygląda, bo nie wiadomo czy da sie cos takiego zwrócic.

Chciałem kupić lepszy filtr w serwisie, okazało sie ze wyrzuciłem w błoto 200zł ktorych juz pewnie nie odzyskam. 

Zwracajcie uwagę żeby filtr nie miał ząbkowanego wnętrza bo będzie to samo

Opublikowano

Sprawa z filtrami została zakończona ale mam jeszcze jedno pytanie do znawców tematu. Wcześniej tj przed wymianą oleju i filtrów tego nie zauwazyłem teraz mam cos takiego że czasami ale nie zawsze głosniej słychać prace pompy hydraulicznej. Taki dźwiek albo podobny tylko głośniejszy było słychać jak załozyłem oryginalny filtr przez ktory zasysane było lewe powietrze. Wtedy jednak po chwili z filtra wyciekał olej wiec było wiadomo co sie dzieje. Teraz nic nie cieknie, nic nie kapie. poziom oleju jest taki jak powinien byc ale czasami słychać własnie ten dziwny głośniejszy dzwiek pompy. Co ciekawe dźwięk zanika jak np podnosze podnosnik albo krece kkierownicą. Pojawia sie czasami jak ciągnik stoi a pompa chodzi na pusto bez obciazenia.

Moze ktos ma jakies sugestie co to moze byc?

Składaniał bym sie w kierunku zasysania lewego powietrza ale wówczas podejrzewam ze gdzies wyciekałby olej tak jak poprzednio a tu nic. Filtr dokręcałem tylko ręką, czy spróbowac dokręcic go nieco mocniej za pomocą klucza?

Opublikowano (edytowane)

Jakim kluczem udało Wam się odkręcić ta dolna śrubę aby wylać caly ten stary olej hydrauliczny? Bo zbytnio nie mam teraz czasu dorabiać A potrzebuje szybko wymienić.. 

Edytowane przez eela

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v