Skocz do zawartości
kewin123

Wypalanie dpf w ciągnikach

Polecane posty

kewin123    11

Chcialbym poznać opinię użytkowników   ciągników które  posiadają dpf  a nie pracują na wysokich obrotch  np:pracują przy załadunku wozu paszowego ,przy oborniku, itp-są typowymi pomocnikami .Jak czesto następuje wypalanie,jak długo w poszczególnych markach i czy jest to bardzo uciążliwe .Obecnie w ofercie ciągników   w przedziale mocy 90-100 km(jaki bede bral na prow) większosc posiada dpf  niektóre scr(ad-blue)-co wydaje sie teoretycznie lepszym rozwiazaniem do tego typu prac -a jeszcze inne np nowa kubota seria 5 oba te wynalazki czyli dpf i ad-blue.dzieki z góry za każdą :) odpowiedż - podpowiedż. ---POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    11

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Z tym usuwaniem to nie do konca trafiony pomysł - pewne przepisy sie zmieniają i bedzie to kontrolowane a na przeglądach technicznych bedą bali się podbijac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    632

nie wiem ,moze i masz racje ,ale ciągnik ,jak pracuje na polu czy w gospodarstwie  to mniejsze ryzyko ,wiec moze takie cuda przejda na przeglądzie ,u mnie jade z dowodem i podbija sprzęty rolnicze, ale zna mnie i wie że mam zadbane ,za to auto obowiązkowo jade żeby wiedzieć co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    44

W moim Passacie wyrzuciliśmy DPF, wspawaliśmy rurę, macher pozmieniał coś tam w kompie żeby nie czytał DPF a i śmigam już 4 rok, a utko chodzi jak talala :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    58

nie lepiej było rozciac puche wywalić środek i spowrorem zaspawac? wzrokowo jest tylko w srdku pusty poza tym czujniki muszą zostać nie naruszone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1048

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    11

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

na razie moze i nikt tego nie sprawdza ale ma sie to zmienic i to niedługo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1048

Zresztą wyciąć środek zostawic puche i wygląda jak fabryka, sprawdzić to mogą tylko mierząc spaliny a zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    44

No jeśli pozbyć silnik wszelakich egr, doc, dpf, scr, to podczas wnikliwej analizy spalin zaw. NO3 raczej będzie w .uj wysoka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

Witam mam pytanie czy to możliwe ze to się ten dpf wypalał się w proximie 90 ciągnik zaczął nagle kopcić tak na siwo śmierdząco i ustało to po jakiś 30 sekundach ale kopcił strasznie  az nie ładnie, ma 6 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    8

To na pewno nie było wypalanie dpf. Wypalanie trwa około 15 minut przy czym ciągnik nie kopci. U mnie wypala się co 110mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Z tym różnie bywa,czasami wypala się bez żadnego dymu tylko czuć brak mocy i duże ciepło a czasami jest też siwy dym.

U mnie w samochodzie były przypadki,rzadkie ale były że DPF przy wypalaniu kopcił na bardzo jasny siwy kolor.

Przy DPF trzeba pilnować oleju bo przy wypalaniu silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i potrafi ono przelecieć do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

zgadza się to był taki jasny siwy dym taki zaniosły to jak jeździc zeby tego dpf nie zapchac jak ciągnik na dotarciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    24

Jakby nie pracować to i tak DPF w końcu się zapcha bo diesel zawsze produkuje sadze.

Można to opóźnić ale nie da się wyeliminować zapchania.

Po to jest jego wypalanie żeby go odetkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    27

Z wypalania sadzy powstają popioły, a ich się już nie spali. Z czasem one zatykają w coraz większym stopniu filtr. Stąd też, w zależności od sposobu użytkowania ciągnika (im więcej wypalonej sadzy, tym więcej popiołów), raz na ileś lat przewidziana jest wymiana tego filtra lub np. jakaś inna metoda jego oczyszczania np. mycie.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam problem z dpf w zetorze forterra 100 hsx . Od jakiś kilku dni świecą mi sie obie kontrolki od dpf tak jakby nie mógł sie dopalic i piszczy mi przerywany sygnał dźwiękowy. Na panelu bocznym wyskakuje error 36 i nie wiem co już zrobić. Przetrzymalem to na obrotach Ale nie chce puścić. Raz juz wyjalem całą puche dpf sprzed komina i przedmuchalem Ale w sumie była czysta jak się okazało. Czy gdzieś jeszcze Mozna coś udrozudroznic? Z prawej strony ciągnika doprowadzony jest wężyk od dpf jak by jakiś czujnik czy filterek tam jest taki pomarańczowy z pojemniczkiem y dołu wielkości dłuższej literatki . Czy to też sie czyści? Ktoś miał taki problem Kiedyś? Będę wdzięczny za wszelką poradę.
Pozdrawiam
Zrobiłem nim dopiero 465 motogodzin leżę z dwa lata wiec wątpię żeby sie zalepił przez taki krótki czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
    • Przez zulus
      Jak w temacie nowy czy stary mam belarusa 920 to wiem co to ciągnik ze wschodu ,case troche znam smam obawy jeden nowy ale awaryjny a drugi też ma wady i zalety poradzcie co zrobić z góry dziękuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.