Skocz do zawartości
kewin123

Wypalanie dpf w ciągnikach

Polecane posty

kewin123    5

Chcialbym poznać opinię użytkowników   ciągników które  posiadają dpf  a nie pracują na wysokich obrotch  np:pracują przy załadunku wozu paszowego ,przy oborniku, itp-są typowymi pomocnikami .Jak czesto następuje wypalanie,jak długo w poszczególnych markach i czy jest to bardzo uciążliwe .Obecnie w ofercie ciągników   w przedziale mocy 90-100 km(jaki bede bral na prow) większosc posiada dpf  niektóre scr(ad-blue)-co wydaje sie teoretycznie lepszym rozwiazaniem do tego typu prac -a jeszcze inne np nowa kubota seria 5 oba te wynalazki czyli dpf i ad-blue.dzieki z góry za każdą :) odpowiedż - podpowiedż. ---POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    337

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    5

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Z tym usuwaniem to nie do konca trafiony pomysł - pewne przepisy sie zmieniają i bedzie to kontrolowane a na przeglądach technicznych bedą bali się podbijac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    337

nie wiem ,moze i masz racje ,ale ciągnik ,jak pracuje na polu czy w gospodarstwie  to mniejsze ryzyko ,wiec moze takie cuda przejda na przeglądzie ,u mnie jade z dowodem i podbija sprzęty rolnicze, ale zna mnie i wie że mam zadbane ,za to auto obowiązkowo jade żeby wiedzieć co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    36

W moim Passacie wyrzuciliśmy DPF, wspawaliśmy rurę, macher pozmieniał coś tam w kompie żeby nie czytał DPF a i śmigam już 4 rok, a utko chodzi jak talala :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    57

nie lepiej było rozciac puche wywalić środek i spowrorem zaspawac? wzrokowo jest tylko w srdku pusty poza tym czujniki muszą zostać nie naruszone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    885

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    5

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

na razie moze i nikt tego nie sprawdza ale ma sie to zmienic i to niedługo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    885

Zresztą wyciąć środek zostawic puche i wygląda jak fabryka, sprawdzić to mogą tylko mierząc spaliny a zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    36

No jeśli pozbyć silnik wszelakich egr, doc, dpf, scr, to podczas wnikliwej analizy spalin zaw. NO3 raczej będzie w .uj wysoka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

Witam mam pytanie czy to możliwe ze to się ten dpf wypalał się w proximie 90 ciągnik zaczął nagle kopcić tak na siwo śmierdząco i ustało to po jakiś 30 sekundach ale kopcił strasznie  az nie ładnie, ma 6 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    7

To na pewno nie było wypalanie dpf. Wypalanie trwa około 15 minut przy czym ciągnik nie kopci. U mnie wypala się co 110mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Z tym różnie bywa,czasami wypala się bez żadnego dymu tylko czuć brak mocy i duże ciepło a czasami jest też siwy dym.

U mnie w samochodzie były przypadki,rzadkie ale były że DPF przy wypalaniu kopcił na bardzo jasny siwy kolor.

Przy DPF trzeba pilnować oleju bo przy wypalaniu silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i potrafi ono przelecieć do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

zgadza się to był taki jasny siwy dym taki zaniosły to jak jeździc zeby tego dpf nie zapchac jak ciągnik na dotarciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    24

Jakby nie pracować to i tak DPF w końcu się zapcha bo diesel zawsze produkuje sadze.

Można to opóźnić ale nie da się wyeliminować zapchania.

Po to jest jego wypalanie żeby go odetkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    13
Napisano (edytowany)

Z wypalania sadzy powstają popioły, a ich się już nie spali. Z czasem one zatykają w coraz większym stopniu filtr. Stąd też, w zależności od sposobu użytkowania ciągnika (im więcej wypalonej sadzy, tym więcej popiołów), raz na ileś lat przewidziana jest wymiana tego filtra lub np. jakaś inna metoda jego oczyszczania np. mycie.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam problem z dpf w zetorze forterra 100 hsx . Od jakiś kilku dni świecą mi sie obie kontrolki od dpf tak jakby nie mógł sie dopalic i piszczy mi przerywany sygnał dźwiękowy. Na panelu bocznym wyskakuje error 36 i nie wiem co już zrobić. Przetrzymalem to na obrotach Ale nie chce puścić. Raz juz wyjalem całą puche dpf sprzed komina i przedmuchalem Ale w sumie była czysta jak się okazało. Czy gdzieś jeszcze Mozna coś udrozudroznic? Z prawej strony ciągnika doprowadzony jest wężyk od dpf jak by jakiś czujnik czy filterek tam jest taki pomarańczowy z pojemniczkiem y dołu wielkości dłuższej literatki . Czy to też sie czyści? Ktoś miał taki problem Kiedyś? Będę wdzięczny za wszelką poradę.
Pozdrawiam
Zrobiłem nim dopiero 465 motogodzin leżę z dwa lata wiec wątpię żeby sie zalepił przez taki krótki czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×