Skocz do zawartości
piter0013

John Deere 6610 spadek paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
piter0013    3

WItam

Panowie mam taki problem z jelonkiem od dłuższego czasu że ma on ciągle spadek paliwa. Jak postoi załóżmy przez noc to już nie chcę zapalić i trzeba go przepompowywać. Zdiagnozowałem że winny jesteś zawortek zwrotny który znajduję przed filtrem paliwa. Wymieniłem go na oryginalny JD i po tygodniu ten nowy również padł i puszczał paliwo w obie strony, do tej pory zmieniałem już kilka razy ten zaworek zwrotny z tym że teraz już wybierałem tańsze odpowiedniki i we wszystkich przypadkach było podobnie że trzymały kilka dni i puszczały.

I moje pytanie jest takie: Co powoduje że te zaworki tak padają ??

Czy może mieć to jakiś związek z pompą wtryskową ? Bo pół roku temu odmówiła posłuszeństwa i 3 razy była u pompiarza, ponieważ ten nie mógł jej dobrze zrobić.... Teraz z pompą jest niby dobrze ale też nie do końca jestem pewien bo trafiła mi się w lato i na jesieni taka sytuacja że podczas np. talerzowania przy pracy pod obciążeniem ciągnik zaczął słabnąć i nagle zgasł i nie chciał odpalić, od razu  odkręciłem tą śrubkę plastikową od przelewu przy podstawie filtra paliwa i okazało się że dopiero po kilku sekundach gdy załączyłem pompkę zaczęło przelewać się paliwo.... czyli pompa nie dostawała paliwa, czym to mogło być spowodowane ?

Przewody zasilające szczelne

Liczę na Wasze podpowiedzi bo już nie mam siły na te codzienne przepompowywanie ciągnika przed zapaleniem... :)

Edytowano przez piter0013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Co to za ON a może mazut?  :D  Zalewasz nim także inny ciągnik?

W jakiej pozycji jest zaworek zwrotny? Podaj link do zaworka, jak wygląda.

Pompa wtryskowa nie ma lub przynajmniej nie powinna mieć związku z zaworkiem.

W jaki sposób sprawdzałeś szczelność przewodów paliwowych?

 

Najwyższy czas na zmianę dostawcy ON.

Czyszczenie całego układu paliwowego począwszy od zbiornika paliwa, poprzez filtry, pompkę zasilającą a skończywszy na pompie wtryskowej.

Wymiana filtrów paliwowych.

Czyszczenie filtra pompki zasilającej i filtra wstępnego pompy wtryskowej.

Wymiana uszczelniaczy i oringów pompy wtryskowej.

 

 


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    3

On bierzemy od jednego dostawcy od dobrych kilku lat. Jeździ na nim również MF 255 i ładowarka teleskopowa. Zresztą sporo moich znajomych bierze od tego samego dostawcy i nie mają takich problemów.

Zaworek jest w pozycji pionowej. Wcześniej zakładałem orginalny JD teraz zakładam takie : https://media2mi.pl/p/2/344/477/photo-98f7df61-b00a-4895-951b-7bff01fa205c-for_zoom.jpg

Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem.

Cały układ paliwowy był czyszczony prócz zbiornika paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1830

taki zaworek powinno sie dac rozebrac, w srodku jest membranka, podejdzie paproch pod membranke i zaworek juz nie trzyma.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Masz zbyt wiele problemów z układem paliwowym! One nie biorą się z powietrza tylko jest konkretna przyczyna!

 

Jeśli zbiornik jest zanieczyszczony to po pierwsze trzeba go przepłukać a po drugie jeśli nie był do tej pory (a posiada zanieczyszczenia) to cały dalszy układ zostaje także zabrudzony i to poprzednie czyszczenie było bezcelowe.

Pozycja zaworu dobra. Strzałka wskazuje przepływ ON i powinna być ustawiona do góry. Mam prawie identyczny, przez 4 lata nic się nie dzieje - zamyka powrót, jak należy.

 

"Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem." - i co stwierdziłeś? (że powietrze ucieka TYLKO zbiornikiem)


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    3

Zaworek jest w dobrej pozycji bo inaczej by w ogóle nie podawał paliwa :)

Jak powietrze mogło uciekać zbiornikiem Skoro zdjąłem wężyk powrotny i go przytkałem lekko i żaden przewód nie był połączony do zbiornika. Myślę że w taki sposób gdyby była nieszczelność powinny wyskoczyć gdzieś pęcherzyki na przewodach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Czego ty chłopie się wstydzisz? Pisz co wiesz i nie wstydź się tego. Nie napisałeś szczegółowo, jak dokonywałeś sprawdzenia szczelności przewodów, dlatego dopytuję się, żeby WYMUSIĆ to z ciebie - bo sam niewiele piszesz.

Szukasz cudotwórcy? - to nic nie pisz a z całą pewnością znajdą się na forum tacy, co są jasnowidzami i napiszą jaka jest przyczyna nie mając żadnych danych materialnych.

Ja tak nie pracuję. Im więcej danych tym diagnoza może być pewniejsza.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    3

Ja to rozumiem i cieszę się że zainteresowałeś się moim problem.
Tylko nie wiem która część mojej poprzedniej wypowiedzi Cię oburzyła.
Starałem się dokładnie opisać co robiłem, po prostu o tym sprawdzaniu szczelnosci zapomniałem dodać.

Póki co przedwczoraj zapowietrzył mi się w trakcie orki, akurat miałem na stanie nowa pompe paliwa i ja podmienilem bo moze ona się przycina (?!) i oczywiscie nowy zaworek bo poprzedni puszczal w obydwoe strony. Póki co jest ok ale jak dlugo to nie wiem bo wczesniej gdy zakladalem nowe zaworki tez bylo niby ok przez pare dni a pozniej zaworek szlag trafiał i od nowa to samo


Jeszcze zauwazylem ze im jest mnie paliwa w zbiorniku tym szybciej się zapowietrza w sensie gdy stoi nie używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Napisz, jaka to pompa wtryskowa?

Kiedy wymieniane były filtry paliwowe?

 

Jeśli zapowietrza się w trakcie pracy ewidentnie masz zatkany przepływ paliwa lub pompa wtryskowa nadaje się do regeneracji.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    3

Pompa wtryskowa była 3 razy (!) u pompiarza bo ten nie potrafił jej porządnie zrobić dopiero za 3 razem ją zrobił tak że działa raczej prawdiłowo. Niestety owy pompiarz wymienił mi nie potrzebnie głowicę pompy która kosztowała już nie pamiętam ile ale na pewno nie mało.

NR pompy wtryskowej wg JD to: RE505579  lub DELPHI LUCAS DP201- 8924A170-9W

Główny filtr paliwa zmieniałem w zeszłym tygodniu, a mini filterek tuż przed pompą sprawdzałem ok miesiąc temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Robi się ciekawie. Skoro filtry wymienione oraz plastikowy filterek w pompie wtryskowej to pozostają trzy rzeczy: zbiornika paliwa, pompka zasilająca lub pompa wtryskowa.

1. Odpowietrzniki zbiornika są sprawne?

2. Pompka zasilająca jest elektryczna? Działa prawidłowo?

Jeśli odpowiedź na te dwa powyższe punkty jest pozytywna to przyczyny trzeba szukać w pompie wtryskowej.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    3

Pisałem wcześniej że kilka dni temu zmieniłem pompka zasilającą ( jest elektryczna)  na nową i póki co jest OK. Lecz poczekam jeszcze kilka dni żeby być pewnym czy będzie wszystko OK.

Odpowietrzników nie sprawdzałem, gdzie mogę je znaleźć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hary6400
      witam mam john deere 7820 , gdzie w tym sa bezpieczniki to jest taki sam model jak 7720 albo 7920 w ktorym miejscu ,
      i mam z nim problem ostatnio na polu wyskoczył mi komunikat  ze mam niski poziom paliwa . chociaz przed wyjazdem wtankowałem około 120 litrow pozniej wyswietliło system poziom paliwa i ciagnik zaczał przerywac i zgasł, na słupku wyskoczyła mi jedna kreska paliwa a jak wjezdząłem na pole miałem prawe cały bak  paliwa ,  teraz  ciagnik pracuje na polu i cały czas komunikta niski poziom paliwa choc jest pelen co mogło sie stac , gdzie dostac sie do  czujnika poziomu paliwa 
      prosze o pomoc
    • Przez Miniasz
      Witam posiadam JD 6910 z 1999r na stukane ma 14tyś mth, problem taki ze przestał mi wyświetlać prędkości są tylko dwa 00 gdzie szukać przyczyny?? 
    • Przez RafaPodpora
      Witam. Zginęła jazda do przodu i do tyłu. Przy włączonym biegu, gdy przerzucę do przodu albo do tyłu  rewers zaczyna pikać i mruga N. Wcześniej dolałem oleju hydrauliczno-przekładniowego fuchs-a po zamontowaniu ładowacza. Czy to może być przyczyną czy skrzynia siadła? 
       
    • Przez jacek1296
      Posiadam 6610.Niestety przestał działać ehr, nie załącza przedniego napędu,świeci kontrolka ładowania, nie pokazuje obrotów ,prędkości,mth. Napięcie alternatora ok.14,5v. Wszystkie bezpieczniki dobre. Co to może być? Czy winny moze być regulator w alternatorze? Jak to sprawdzić? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
    • Przez kalispo16
      Witam. Po wymianie rurki od amortyzacji przedniej osi w 6910 ośka się nie poziomuje. Świeci się kontrolka od osi a siłowniki się nie wysuwają. Miał ktoś podobny przypadek?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.